30
  • Merwenus
    #30
    Szóval nekem engedély kellene ez alapján, hogy haveromat felvigyem BP-re repülőtérre vidékről benzinpénzért? O.o
  • DontKillMe
    #29
    Ugye, nem kötelező taxizni, el lehet menni más, tisztességes kétkezi melósnak is. Ja, hogy az derogál..
  • DontKillMe
    #28
    Minden normális embernek van SAJÁT életbiztosítása.
  • DontKillMe
    #27
    -Alapdíj:450 Ft
    -Km díj: 250 Ft/km
    -70 ft/perc.
    Köszbazdmeg.
    Plusz az érzés, hogy 10 taxisból 9 a három km-re megkocsikáztat 8 km-et, megfizethetetlen. Ott basznak át, ahol csak tudnak. Ha meg lebuktatod őket, még neki áll feljebb és úgy beszél veled, mint a kutyával. Ha ilyenkor pofán baszod, akkor meg téged csuknak le. Taxis akárkiből lehet, sajnos. Látszik is. Olyan kevés a normális, tisztességes taxis, mint a fehér holló. A töredéke is elég lenne, ha szűrnék a majmokat.
  • slickboy
    #26
    Valószínűleg némi szigorúbb szabályozás ráférne az Uber-re, mert az adHAT némi biztonságot, nagyobb felelősségre sarkallHAT, de ne áltassuk már magunkat azzal, hogy a hagyományos taxiban mindig kifogástalan, abszolút tökéletes és biztonságos szolgáltatást kapok. Pedig az aztán agyon van szabályozva, mindenféle engedély meg külön vizsga. Aztán ennek ellenére pár hónapja egyik este volt szerencsém olyan budapesti taxit kifogni, amelynek nem volt műszerfalvilágítása, a kuplung az utolsókat rúgta és a fuvardíjról nem kaptam blokkot... Ja és közben elpanaszolta, hogy elkapta a NAV, mert elfelejtett befizetni úgy 400000 forint jövedelemadót. Úgyhogy nekem ne képmutatóskodjon senki, hogy a sok előírás értem van és az nekem jó, mert lám, mégis taxizik így valaki, hogy szarik az előírásokra és kikerüli. Akkor meg aztán sokat ér az egész kóceráj. Emlékezünk még a reptéri taxis hiénákra? Most is kint vannak a reptéren a táblák, hogy mire ügyeljen a gyanútlan idetévedő turista, nagyszerű országimázs. Lehet mégse működnek azok a fogyasztót védő nagyszerű szabályok, engedélyek meg előírások? Ellenben kényelmes bevételforrás az államnak/önkorinak? Csak nem olyan biznisz ez is mint a parkolás? Jöjjön csak az Uber és forgassa fel a piacot...
  • RAZOR27
    #25
    Ennek semmi értelme. Az orvos nem véletlenül tanul annyi évet, hogy értse a szakmáját, őt nemtudod leváltani bárkivel. Ellenben a taxis... pár km-t elvezet neked bárki akinek van jogsija, legyen az hentes vagy porszívóügynök.
  • Sir Quno Jedi
    #24
    Ember, az automata járművekre SOKKAL durvább szabályok vonatkoznak majd (már most is), mint most akár a taxikra. Ott a legkisebb műszaki hiba is emberéletekbe kerülhet, mert nincs egy ember, aki azonnal felül tudja őket bírálni és a gép számára már lehetetlen helyezetekből is ki tud így keveredni.
  • EnxTheOne
    #23
    Tiltsuk be a szövőgépeket is meg a gőzgépeket is, meg a jövőben majd az automata járműveket is. Géprombolás szagot érzek.
  • Meridian
    #22
    Amúgy aki diszkóból részegen kitántorgó drogosokat akar szállítani, na azok hajrá, nyitott a piac.
    Ezeket az illetőket épeszű taxis nem szokta elvinni semmi pénzért, ugyanis kifejezetten balesetveszélyesek. Nem mellesleg a kocsit összehányják, és ritkán szokták az ezzel járó plusz költségeket megtéríteni a, mi akár 20-25ezer Ft is lehet (itt nem szimpla autómosásról van szó, hanem belső takarításról, fertőtlenítésről, és esetleg tönkrement belső kárpit cseréjéről is...)
  • Meridian
    #21
    Annyi a probléma ezzel, ha történik egy baleset, nincs biztosításod a szállított személyekre... míg a taxisoknak ez is kötelező. ahogyan a buszon is ha váltasz jegyet, van baleseti biztosításod arra az utazásra.

    Ugyanígy a Hot-Dog árusok engedélyeztetése, és ellenőrzése azt a cél szolgálják, hogy mindenféle szarral ne etethessenek meg (persze korrupt magyarországon azért ez mégis tud működni).
  • Sir Quno Jedi
    #20
    http://www.bkk.hu/taxisoknak/
  • a.carkey
    #19
    Akkor tk. én is megműthetlek legközelebb ha úgy hozná a sors, vagy inkább az orvost választod? :)

    Egyébként elég megnézni mondjuk a Főtaxi szlogenjét: "Meglepetések helyett" :D
  • orangez
    #18
    Ha ugatnom kell a 3 km-es út végén hogy ez nem 4000 az is bosszantó és az 50%-hoz tartozik tartozik.
  • jonika1buzi
    #17
    "Én 10 taxizásból 5ször megszívok valamit, vagy megpróbálnak megszívatni."
    jó nagy balfasz vagy akkor
  • orangez
    #16
    De kapsz a taxiban jó nagy lehúzásokat. Az uber annyiból jobb hogy tényleg csak annyit fizetsz előre amilyen hosszú az út.
    Nem lesz olyan hogy ha hátizsákkal szállsz be turistának néznek és elvisz kamu kerülőutakra. Vagy nem a dupláját számolja a kiírt km díjnak.
    Én 10 taxizásból 5ször megszívok valamit, vagy megpróbálnak megszívatni.
  • Narxis
    #15
    Miben különbözik a taxis vizsga a sima műszaki vizsgától? Ezek szerint a taxikon kívül minden autó életveszélyes.

    BAROMSÁG. Igenis vegyen vissza az állam a mocskos pofájából és ne üsse bele mindenbe az orrát.

    Semmivel sem kapok több védelmet ha taxiban utazok mint egy vadidegen autójában. Remélem az Uber nyer, az állam meg bassza meg az anyját.
  • Cat #13
    Azért azt észre kéne venni, hogy a taxik engedélykötelessége a fogyasztókat is védi. Az egységes arculat, a nagyon komoly műszaki követelmények a kocsikra, illetve a sofőrökre vonatkozóan (pl. PÁV egészségügyi vizsga kötelező) mind az utasoknak jó.

    http://www.bkk.hu/taxisoknak/
  • Sir Quno Jedi
    #12
    Meg azt se feledjük el, hogy ezek a szolgáltatások abból nőtték ki magukat, hogy az emberek ingyen és bérmentve kerestek útipartnereket városban autózáshoz és segítségképpen vittek másokat magukkal a melóba stb. Az más. HA felveszed a szomszédodat és beviszed a melóig, ellenjavadalmazás nélkül és ezt nem üzletszerűen műveled sokakkal, akkor ezért az állam még nem ugat. Ha viszont sokat akar a szarka, de nem bírja a farka, megjön a vérszem, akkor jön a dádá.

    Szal. ha a szomszéd bekéredzkedik az autódba, az még nem "szolgáltatás". Ha bármi baja történik, így is téged csuknak le a picsába, te vállaltad a felelősséget bambán... Viszont nem élhet panasszal azért, hogy túl sokat fizetett, későn értél a háza elé, pedig ő várt rád, udvariatlan voltál vele, kényelmetlen volt a kocsi, kerülőutakon mentél, dohányoztál az autóban soroljam...
  • Sir Quno Jedi
    #11
    PONTOSAN!
  • Sir Quno Jedi
    #10
    Értsük meg, hogy azért mert valaki otthon kihúzza a maga fogát, ha fáj, esetleg a családtagjaiét is, vagy a szomszédét szívességből, attól még nem nyithat fogorvosi rendelőt a lépcsőházban vaze! Orvosoknál is, ha nincs kamarai tagság, engedély stb., akkor MEHET ZABOT HEGYEZNI.
  • a.carkey
    #9
    Na ja! Mari nénit is eltiporja az önkormányzat ha kimegy barackot árulni a sarki közért mellé.
  • a.carkey
    #8
    "A város közlekedési hivatala már elküldte azt a levelet, amelyben arra szólítja fel a kaliforniai cég vezetőit, hogy azonnali hatállyal hagyjanak fel a tevékenységükkel."

    Sebaj, majd jön a 8. légi hadsereg, és megbombázza a várost, ahogy szokta ha valami nem tetszik Amerikának.
  • Sir Quno Jedi
    #7
    Ha nincs szabályozás, akkor csak visszaélések vannak. Kell taxióra, droszt, hatósági árak, előírások (műszaki, páv., típusengedélyek stb.) , ellenőrzések, stb. Azok nélkül csak a MAFFIA marad. Semmi más. Így is, de legalább valamennyire képviselik az utasok érdekeit is (nomeg a taxisokét is).

    Ellenkező esetben beszállsz valakihez, aki félrészegen, a szakadt, forgalmi nélküli, életveszélyes és kényelmetlen miniautójával egy saroknyit megy veled és közli veled, hogy 1000EURO és már emeli is fel a bézbólütőt. Tetszene?!? Ez így korrekt? Számlát ki ad? Mire föl ad? Bankkártya-elfogadás?

    Semmilyen szolgáltatás az égegyadta világon NEM lehet arra vonatkozó állami szabályzás és ellenőrzés nélkül nyújtani. Ez nem Törökország, ahol még KRESZ sincs, vagy Oroszország, ahol ha nincs kamerás felvételed a balesetedről közúton, akkor rábasztál!

    Taxikra még a biztosítási tarifák is mások. Aki személyszállításra használja a járművét üzletszerűen, annak bezony perkálnia kell. Jogsi? PÁV-ról hallottatok már? Te beülnél valaki mellé, akinek jó ha van egy úrvezetői jogsija, de lehet azt is tegnap nyerte a vurstliban??!!??

    Ne legyünk má ilyen butusok.
  • Yv@n
    #6
    Nem erre irányult a kérdés.

    Ott egy autó, 5 személy szállítására hitelesítve. Miben más ha 4 vadidegen száll be melléd, mintha 4 rokon? 4 családtaggal leugrathatsz e hegyoldalból, le van szarva, de a 4 idegent inkább megvédi az állam? :D

    Itt inkább arról van szó, hogy van egy sok évtizedes elavult szabályozás, amit az érintett feleknek nem áll érdekében felrúgni. Az állam tartja a markát a taxisok felé, tehát elesne egy bevételi forrástól, az meg hát nougyanmár. A taxisok sem örülnének túlzottan, elvégre konkurencia, akit ráadásul az állam nem vámol meg. Szóval mondhatni az egész helyzet okozója a felesleges állami túlszabályzás.
  • akyyy
    #5
    Akkor most ha én este kimegyek kocsival a diszkoba, esetleg be is nézek, de csak kólát iszok vagy azt sem, majd 3 ora fele lesem a fiatal részegeket, akik haza akarnak jutni hogy hova mentek, ennyiért elviszlek titeket?
    Előtte jól bemutatkozok, akkor már barátok vagyunk :) megbasznak?
  • Sir Quno Jedi
    #4
    Most tényleg ilyen naivak vagyunk? Mi van ha az építkezéseden MINDEN kőműves a rokonod és csak éppen benéztek, hogy megveregessék a hátadat, me szülinapod van (minden nap)? Vagy a házadban (ami NEM kocsma, á nem) mindig mindenki barát, rokon, haver, aki beugrott, meg vedel és zabál és amúgy is magánparti van, a nagyidnak az ezüstlakodalma (minden nap)? Ehhh... Persze!
  • codaco
    #3
    Mi a különbség a családtag és egy idegen szállítása között? Mi van akkor, ha stoppost veszek fel?
  • Green Ironnose
    #2
    Családtagokat meg ismerősöket lehet szállítani, csak idegeneket nem.
  • Sir Quno Jedi
    #1
    Európai országok többségében "magánszemélyek kínálhatnak személyszállítási szolgáltatást" ez nem állja meg a helyét. Nem kínálhat. Csak céges keretek között, engedéllyel, durva ellenőrzések mellett (lásd. Taxi, sofőrszolgálatok). Pont. Kár ezen rágódni. Minden pert el fognak veszíteni mindaddig, míg meg nem változtatják a törvényeket, jogszabályokat stb. De ez egyben a taxizás végét is jelentheti, de legalábbis gyökeres átalakítását.

    Én sem kezdhetek magánszemélyként hot dogot árulni az utcán, ami jól is menne, hiszen semmilyen szabályt sem kell betartanom, se engedély, se semmi. Csak éppen lekapcsolnak fél órán belül és IGAZUK VAN. A szabályokat be KELL tartani. Köjál, ÁNTSZ, szakirányú képesítés stb. ezek nem viccből vannak.