SG.hu
Magyarországon is elindult a Street View
Sok év tiltás után most hazánk is megtekinthetővé vált az amerikai cég utcakép szolgáltatásában. Akinek problémája van valamelyik fotóval jeleznie kell, és azt 5 napon belül eltávolítják.
Heal Edina, a Google Magyarország vezetője jelentette be, hogy az ország felkerült a cég térképére. A listán mi vagyunk az ötvenedikek, és ezzel a kiegészítéssel együtt megújult számos más terület is összesen 14 országban, tehát a legnagyobb egyszeri frissítés ment végbe ezzel. A 2007-es indulás óta a fényképező autók mintegy 8 millió kilométert tettek meg. A cég számára az utcakép szolgáltatás az alaptérkép fejlesztése szempontjából kiemelkedően fontos, ezekből a fotókból rajzolnak egy olyan intelligens térképet, ami jelzi az egyirányú utcákat, hol van balra fordulni kötelező tábla vagy éppen bicikliút, buszsáv. Az autók olyan nyilvános helyen készítenek felvételeket, ahol bárki végig vezethetne. A szolgáltatás számítógépen, okostelefonon és tableten is működik, használatához a Google Térkép bal oldalán, a közelítő-távolító gombok mellett látható kis sárga figurát, a “Pegman”-t kell a térképre húzni.
Péterfalvi Attila adatvédelmi biztos azt emelte ki, hogy szigorú feltételek mellett működhet a szolgáltatás Magyarországon, és nem indítanak semmilyen eljárást ellene. (Szintén friss hír, hogy Németországban a lehetséges maximális, de így is csak 150 ezer eurós bírságot kapott a cég a Street View autók vezetéknélküli adatgyűjtése miatt.) Elmondta, hogy ugyan már régóta elkészültek a felvételek, de eddig engedély hiányában nem voltak láthatók a fotók az interneten. Azonban az alkotmánymódosítások után létrejött új adatvédelmi szabályozás már megengedőbb, a korábbi szigorú szabályozáson az idő túllépett, és most már a hatóságnak lehetősége volt a korábbi biztosi határozattól való eltérésre. (Budapesten 2009 májusában már egyszer megjelentek a Google autói, de akkor Jóri András adatvédelmi biztos aggályait fejezte ki a fotózással kapcsolatban, ezért az amerikai cég felfüggesztette a programot.)
Klikk a képekre a nagyobb változathoz
Péterfalvi Attila elmondta, hogy nem csak az adatvédelmi szabályokra figyeltek, hanem megkeresték a nagyvárosok vezetőit is, hogy megkérdezzék őket miben látják a Street View társadalmi, gazdasági stb. hatását, és "szinte kivétel nélkül" egyhangú döntéssel támogatták az indulást. "A képeket úgy kell feltenni az internetre, hogy azon a személyek ne legyenek azonosíthatóak, tehát a személyes adatok mind az arckép, mind a rendszámok vonatkozásában elhomályosításra kerüljenek. Továbbra is lehetősége van az állampolgároknak, hogy aki mindezek ellenére úgy gondolja, hogy egy fotó sérti a magánszféráját az kérheti az elhomályosítást. A cégnek erre öt munkanap áll rendelkezésére."
A hatósággal megegyezés született arról, hogy ha visszatérnek az autók és újra képeket készítenek (ez már májusban meg fog történni), akkor erről előzőleg az állampolgárokat legalább egy héttel értesítik, továbbá hogy a bejárás lehetőleg olyan időpontban készüljön, amikor kevesen vannak az utcán, és bizonyos érzékeny területeken (pl. kórházaknál) tartózkodnak a felvételek készítésétől. A biztos a jövőben is figyelni fogja a szolgáltatást, elmondta, hogy statisztikákat vár a cégtől a látogatottságra, illetve az állampolgári panaszokra vonatkozóan.
Maráczi Gábor, a Magyar Turizmus Zrt. stratégiai igazgatója is felszólalt, ő is mérföldkőnek nevezte a megjelenést. Elmondta, hogy utazási döntéseinket ma már az online fellelhető információk határozzák meg, és ugyan még sokan fordulnak utazási irodához, de maga a döntéshozatalnál még az internet segítségével történik. "Magyarországgal kapcsolatban a nemzetközi felmérések azt mutatják, hogy egy kicsivel szürkébb kép él az utazni vágyókban, mint amilyenek a valóságban vagyunk, tehát nekünk a legnagyobb kihívás az, hogy meg tudjuk mutatni Magyarország színes, és hogy mit tud kínálni. Ehhez a Street View egy fantasztikus eszközt ad a kezünkbe."
Derera Mihály, a Mozgáskorlátozottak Egyesületének igazgatója a szolgáltatást olyannyira kiemelkedően fontosnak nevezte a hátrányos helyzetűek szempontjából, hogy amikor kikérték véleményüket, két percen belül megírták a vállalatot támogató levelüket. A kerekesszékes emberek számára elengedhetetlen a tudatos utazás, az útvonal megtervezése, és elmondása szerint külföldi útjai során rengetegszer látta hasznát a Google utcafotóinak. Ezeken láthatók nem csak a mozgássérült parkolóhelyek, de a padkák magassága, a lépcsők elkerülésének lehetőségei vagy rámpák jelenléte is.
Heal Edina, a Google Magyarország vezetője jelentette be, hogy az ország felkerült a cég térképére. A listán mi vagyunk az ötvenedikek, és ezzel a kiegészítéssel együtt megújult számos más terület is összesen 14 országban, tehát a legnagyobb egyszeri frissítés ment végbe ezzel. A 2007-es indulás óta a fényképező autók mintegy 8 millió kilométert tettek meg. A cég számára az utcakép szolgáltatás az alaptérkép fejlesztése szempontjából kiemelkedően fontos, ezekből a fotókból rajzolnak egy olyan intelligens térképet, ami jelzi az egyirányú utcákat, hol van balra fordulni kötelező tábla vagy éppen bicikliút, buszsáv. Az autók olyan nyilvános helyen készítenek felvételeket, ahol bárki végig vezethetne. A szolgáltatás számítógépen, okostelefonon és tableten is működik, használatához a Google Térkép bal oldalán, a közelítő-távolító gombok mellett látható kis sárga figurát, a “Pegman”-t kell a térképre húzni.
Péterfalvi Attila adatvédelmi biztos azt emelte ki, hogy szigorú feltételek mellett működhet a szolgáltatás Magyarországon, és nem indítanak semmilyen eljárást ellene. (Szintén friss hír, hogy Németországban a lehetséges maximális, de így is csak 150 ezer eurós bírságot kapott a cég a Street View autók vezetéknélküli adatgyűjtése miatt.) Elmondta, hogy ugyan már régóta elkészültek a felvételek, de eddig engedély hiányában nem voltak láthatók a fotók az interneten. Azonban az alkotmánymódosítások után létrejött új adatvédelmi szabályozás már megengedőbb, a korábbi szigorú szabályozáson az idő túllépett, és most már a hatóságnak lehetősége volt a korábbi biztosi határozattól való eltérésre. (Budapesten 2009 májusában már egyszer megjelentek a Google autói, de akkor Jóri András adatvédelmi biztos aggályait fejezte ki a fotózással kapcsolatban, ezért az amerikai cég felfüggesztette a programot.)
Klikk a képekre a nagyobb változathoz
Péterfalvi Attila elmondta, hogy nem csak az adatvédelmi szabályokra figyeltek, hanem megkeresték a nagyvárosok vezetőit is, hogy megkérdezzék őket miben látják a Street View társadalmi, gazdasági stb. hatását, és "szinte kivétel nélkül" egyhangú döntéssel támogatták az indulást. "A képeket úgy kell feltenni az internetre, hogy azon a személyek ne legyenek azonosíthatóak, tehát a személyes adatok mind az arckép, mind a rendszámok vonatkozásában elhomályosításra kerüljenek. Továbbra is lehetősége van az állampolgároknak, hogy aki mindezek ellenére úgy gondolja, hogy egy fotó sérti a magánszféráját az kérheti az elhomályosítást. A cégnek erre öt munkanap áll rendelkezésére."
A hatósággal megegyezés született arról, hogy ha visszatérnek az autók és újra képeket készítenek (ez már májusban meg fog történni), akkor erről előzőleg az állampolgárokat legalább egy héttel értesítik, továbbá hogy a bejárás lehetőleg olyan időpontban készüljön, amikor kevesen vannak az utcán, és bizonyos érzékeny területeken (pl. kórházaknál) tartózkodnak a felvételek készítésétől. A biztos a jövőben is figyelni fogja a szolgáltatást, elmondta, hogy statisztikákat vár a cégtől a látogatottságra, illetve az állampolgári panaszokra vonatkozóan.
Maráczi Gábor, a Magyar Turizmus Zrt. stratégiai igazgatója is felszólalt, ő is mérföldkőnek nevezte a megjelenést. Elmondta, hogy utazási döntéseinket ma már az online fellelhető információk határozzák meg, és ugyan még sokan fordulnak utazási irodához, de maga a döntéshozatalnál még az internet segítségével történik. "Magyarországgal kapcsolatban a nemzetközi felmérések azt mutatják, hogy egy kicsivel szürkébb kép él az utazni vágyókban, mint amilyenek a valóságban vagyunk, tehát nekünk a legnagyobb kihívás az, hogy meg tudjuk mutatni Magyarország színes, és hogy mit tud kínálni. Ehhez a Street View egy fantasztikus eszközt ad a kezünkbe."
Derera Mihály, a Mozgáskorlátozottak Egyesületének igazgatója a szolgáltatást olyannyira kiemelkedően fontosnak nevezte a hátrányos helyzetűek szempontjából, hogy amikor kikérték véleményüket, két percen belül megírták a vállalatot támogató levelüket. A kerekesszékes emberek számára elengedhetetlen a tudatos utazás, az útvonal megtervezése, és elmondása szerint külföldi útjai során rengetegszer látta hasznát a Google utcafotóinak. Ezeken láthatók nem csak a mozgássérült parkolóhelyek, de a padkák magassága, a lépcsők elkerülésének lehetőségei vagy rámpák jelenléte is.