Gyurkity Péter
Nem ismerik az emberek a Windows Phone 8-at
A Microsoft tengerentúlon lefolytatott reklámhadjárata ellenére az átlag vásárló nem is tud a szoftver létezéséről, a Nokiát pedig még ennél is kevesebben kötik össze a cég mobil operációs rendszerével.
Az elmúlt hetekben több alkalommal írtunk a Windows Phone 8 soron következő frissítéseiről, azok megjelenési sorrendjéről, már-már olyan érzésünk volt, hogy a szóban forgó információmorzsákat szándékosan adagolják, hogy a lehető legtöbben halljanak a platformról. Egy friss felmérés szerint azonban a marketingesek eddig nem sokat értek el, az amerikaiak nagy része ugyanis nem tud a WP8 létezéséről.
A felmérésben - amelyet március 7. és április 2. között végeztek el - 1500 amerikai vásárlót kérdeztek meg, a válaszokból pedig elsősorban azt igyekeztek megtudni, hogy mennyire ismert a rendszer, illetve hogy mennyien tudják megnevezni a szoftvercég főbb partnereit. A készítők lesújtó adatokat tettek közzé azok összegzése után, kiderült ugyanis, hogy a megkérdezettek csaknem kétharmada (60,5 százaléka) nem tudott a Windows Phone 8 operációs rendszert futtató okostelefonok létezéséről. Ez már csak azért is fájó pont a Microsoft számára, mert eddig is dollármilliókat költöttek a reklámhadjáratra, a felmérés pedig egybeesett több nagyobb szolgáltató rajtjával, amelynek keretében egyszerre számos készülék vált elérhetővé az USA-ban.
A Nokia még ennél is rosszabb helyzetbe került, hiszen hiába kötött szoros szövetséget a szoftvert számára biztosító redmondi vállalattal, még a WP8 létezéséről időben értesültek fele sem tudta összekötni a két cég nevét. Az összes megkérdezett vásárló mindössze 19 százaléka tud arról, hogy a Nokia szállít WP8-at futtató készülékeket, miközben a Samsung esetében ez az arány 26, a HTC-nél pedig 21 százalék.
Érdemes hozzátenni ugyanakkor, hogy a BlackBerry 10 rajtja még ennél is kevésbé ismert tény az Egyesült Államokban, hiszen alig 17 százalék hallott a platform kanadai és európai debütálásáról - a válaszadók durván kétharmada egyébként egyik platform iránt sem érdeklődik.
Az elmúlt hetekben több alkalommal írtunk a Windows Phone 8 soron következő frissítéseiről, azok megjelenési sorrendjéről, már-már olyan érzésünk volt, hogy a szóban forgó információmorzsákat szándékosan adagolják, hogy a lehető legtöbben halljanak a platformról. Egy friss felmérés szerint azonban a marketingesek eddig nem sokat értek el, az amerikaiak nagy része ugyanis nem tud a WP8 létezéséről.
A felmérésben - amelyet március 7. és április 2. között végeztek el - 1500 amerikai vásárlót kérdeztek meg, a válaszokból pedig elsősorban azt igyekeztek megtudni, hogy mennyire ismert a rendszer, illetve hogy mennyien tudják megnevezni a szoftvercég főbb partnereit. A készítők lesújtó adatokat tettek közzé azok összegzése után, kiderült ugyanis, hogy a megkérdezettek csaknem kétharmada (60,5 százaléka) nem tudott a Windows Phone 8 operációs rendszert futtató okostelefonok létezéséről. Ez már csak azért is fájó pont a Microsoft számára, mert eddig is dollármilliókat költöttek a reklámhadjáratra, a felmérés pedig egybeesett több nagyobb szolgáltató rajtjával, amelynek keretében egyszerre számos készülék vált elérhetővé az USA-ban.
A Nokia még ennél is rosszabb helyzetbe került, hiszen hiába kötött szoros szövetséget a szoftvert számára biztosító redmondi vállalattal, még a WP8 létezéséről időben értesültek fele sem tudta összekötni a két cég nevét. Az összes megkérdezett vásárló mindössze 19 százaléka tud arról, hogy a Nokia szállít WP8-at futtató készülékeket, miközben a Samsung esetében ez az arány 26, a HTC-nél pedig 21 százalék.
Érdemes hozzátenni ugyanakkor, hogy a BlackBerry 10 rajtja még ennél is kevésbé ismert tény az Egyesült Államokban, hiszen alig 17 százalék hallott a platform kanadai és európai debütálásáról - a válaszadók durván kétharmada egyébként egyik platform iránt sem érdeklődik.