Berta Sándor

A Google az iOS-eszközök első számú keresője

A webes óriás évente körülbelül egymilliárd dollárt fizet az Apple számlájára azért, hogy az iOS-t futtató készülékeken az ő szolgáltatása legyen alapértelmezett keresőnek beállítva.

Az információt a Business Insider szellőztette meg a Morgan Stanley adataira hivatkozva. Scott Devitt, a Morgan Stanley elemzője szerint a Google számára még van némi mozgástér, különösen ha a YouTube vagy a kereső bevételeit vesszük figyelembe. Ezután az óriáscég mobil szektorban lévő kiadásait vette górcső alá. Bár komoly előnyt jelenthet a vetélytársakkal szemben, hogy az iOS-t futtató eszközökön a Google az alapértelmezett kereső, mindez komoly összegbe kerül.

Devitt úgy vélte, hogy az Apple és a Google nem a reklámbevételeket osztja szét egymás között, a Google inkább egy előre meghatározott összeget fizet eszközönként. Ez a megoldás mind a két társaságnak előnyös: az Apple előre hozzájuthat komoly pénzekhez, míg a Google számára - az Apple okostelefon-piaci részesedésének köszönhetően - biztosítva van a meghatározó pozíció a mobil keresőszektorban. Az utóbbi területen a cég - Amerikai Egyesült Államokban, Nagy-Britanniában és Nyugat-Európában - 95 százalékos részesedéssel rendelkezik. A Google által fizetett összeg évente körülbelül 5 százalékkal nő és jelenleg körülbelül egymilliárd dollár lehet.

Az elemző arra számít, hogy a keresési üzletág még tovább növekedhet és a videomegosztó platformban is jelentős lehetőségek rejlenek még. A YouTube 2020-ig globális szinten akár 20 milliárd dollárra is szert tehet a televíziós reklámbevételekből.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!