Berta Sándor
Táblapiac - erősít az Amazon és az Asus
Bár továbbra is az Apple számít a tábla PC-piac meghatározó szereplőjének, azonban már közel sem csak a Samsungra kell figyelnie, hanem többi távol-keleti konkurensére is.
Az IDC piackutató cég adatai alapján az Apple még mindig nagy előnnyel vezet a többi cég előtt: 2011 negyedik negyedévében az iPad piaci részesedése 51,7 százalék volt, míg 2012 negyedik negyedévében már csak 43,6 százalékot tett ki. Mindez különösen annak tükrében érdekes, hogy ebben az időszakban az értékesített készülékek számát 15,1 millióról 22,9 millióra sikerült növelni.
A visszaesés nem csak a Samsungnak köszönhető. A dél-koreai konszern 2011 negyedik negyedévében 2,2 millió táblagépet szállított ki, míg egy évvel később már 7,9 millió terméket. Ez 263 százalékos növekedésnek felel meg. Ennek megfelelően a piaci részesedése is a 2011 utolsó negyedévi 7,3 százalékról tavaly év végére 15,1 százalékra emelkedett. Az Amazon részben hasonló eredményeket könyvelhetett el. A 2011 végi 4,7 millió helyett 2012 utolsó hónapjaiban 6 millió tábla PC-t értékesített. Ennek ellenére a piaci részesedése egy év alatt 15,9 százalékról 11,5 százalékra csökkent.
A Samsung mellett az elmúlt időszak másik nagy nyertese az Asus. Amíg 2011 végén a tajvani gyártó még csupán 0,6 millió táblagépet tudott eladni, addig tavaly decemberéig ez a szám 3,1 millióra nőtt. Ez 402,5 százalékos növekedést jelent. Az Asus piaci részesedése jelenleg 5,8 százalék. Ryan Reith, az IDC illetékese szerint nem kétséges, hogy a Microsoft hosszútávon fontos szereplője lehet a táblaversenynek, azonban a Windows 8 és a Windows RT operációs rendszernek még nem igazán sikerült megvetnie a lábát ezen a területen. Az amerikai társaság és partnerei akkor lehetnek sikeresebb, ha kisebb kijelzőjű és olcsóbb modellekkel jelentkeznek a piacon.
Az IDC piackutató cég adatai alapján az Apple még mindig nagy előnnyel vezet a többi cég előtt: 2011 negyedik negyedévében az iPad piaci részesedése 51,7 százalék volt, míg 2012 negyedik negyedévében már csak 43,6 százalékot tett ki. Mindez különösen annak tükrében érdekes, hogy ebben az időszakban az értékesített készülékek számát 15,1 millióról 22,9 millióra sikerült növelni.
A visszaesés nem csak a Samsungnak köszönhető. A dél-koreai konszern 2011 negyedik negyedévében 2,2 millió táblagépet szállított ki, míg egy évvel később már 7,9 millió terméket. Ez 263 százalékos növekedésnek felel meg. Ennek megfelelően a piaci részesedése is a 2011 utolsó negyedévi 7,3 százalékról tavaly év végére 15,1 százalékra emelkedett. Az Amazon részben hasonló eredményeket könyvelhetett el. A 2011 végi 4,7 millió helyett 2012 utolsó hónapjaiban 6 millió tábla PC-t értékesített. Ennek ellenére a piaci részesedése egy év alatt 15,9 százalékról 11,5 százalékra csökkent.
A Samsung mellett az elmúlt időszak másik nagy nyertese az Asus. Amíg 2011 végén a tajvani gyártó még csupán 0,6 millió táblagépet tudott eladni, addig tavaly decemberéig ez a szám 3,1 millióra nőtt. Ez 402,5 százalékos növekedést jelent. Az Asus piaci részesedése jelenleg 5,8 százalék. Ryan Reith, az IDC illetékese szerint nem kétséges, hogy a Microsoft hosszútávon fontos szereplője lehet a táblaversenynek, azonban a Windows 8 és a Windows RT operációs rendszernek még nem igazán sikerült megvetnie a lábát ezen a területen. Az amerikai társaság és partnerei akkor lehetnek sikeresebb, ha kisebb kijelzőjű és olcsóbb modellekkel jelentkeznek a piacon.