Alex

Felül erősítene a Dell

A felhőszolgáltatások, a szerverszolgáltatások optimalizációja és az ezekhez kapcsolódó üzleti alkalmazások terén lát növekedési lehetőségeket a számítógépgyártó.

Az amerikai cég budapesti sajtótájékoztatóján majd a teljes régiós vezetőség felsorakozott, hogy bemutassa a társaság jövőbeli terveit. Víziójuk szerint a piac összes szegmensét le kívánják fedni, kezdve az adatközpontoktól a tárolórendszereken át a végfelhasználókig, mindezt úgy, hogy termékeik és szolgáltatásaik egyszerűen használhatók és hatékonyak legyenek. Ezt persze nem jókedvükben teszik, a PC-szektor eladásainak visszaesése miatt kénytelenek nyitni és teljes körű megoldásokat kínálni. Hiába foglalnak el vezető szerepet a személyi számítógépek terén például Indiában, a szektor a távol-keleti gyártók árnyomása miatt nagyon alacsony jövedelmezőségű: ez 62 milliárd dolláros éves bevételüknek töredékét, alig 1,6 milliárd dollár innen származó bevételt jelent. Nem véletlenül lépett ki teljesen erről a területről és adta el ezen részlegét 2005-ben az IBM.

A Dell más utat választott, inkább a nagyobb nyereséget ígérő területekre koncentrál, aminek eredményeképp növekedésük felét, illetve bevételüknek már egyharmadát az adatközpontokból származó bevételek teszik ki. Ehhez a hiányzó tudást más vállalatok felvásárlásán keresztül szerezték meg, az elmúlt években prezentációjuk szerint kéttucatnyi specializált társaságot vettek meg, melyek a humán erőforrások (konzultáció, távmenedzselés, egészségügy) az adatközponti háttér (IT-menedzsment, tömörítés, migráció, virtualizáció stb.) és a felhőszolgáltatások területén tevékenykedtek.


A jelenlegi legjelentősebb piaci folyamatok szerintük az adatközpontok növekvő jelentősége, az eszközök összekapcsolása, a tárolt és továbbított adatmennyiség ugrásszerű növekedése, a felhőszolgáltatások terjedése és a fejlődő piacok előretörése. Ezekre a problémákra kívánnak megoldásokat kínálni, így kívánják növelni bevételeiket. Mindezekhez számos további terület kapcsolódik, mint az adatkezelés biztonsági szempontjai, értve ez alatt az alkalmazottak által a munkahelyekre bevitt okostelefonokat és táblagépeket, illetve a terabyte-nyi merevlemezeken őrzött adatbázisok archiválását.

Szerintük a vállalati informatika már nem csupán a minél nagyobb szerverekről és minél gyorsabb processzorokról szól, legalább ugyanilyen fontos az is, hogy a hardverek és a hozzájuk kapcsolódó szolgáltatások bonyolultságának csökkentésével hatékonyabb legyen a munkavégzés. Felméréseik szerint a rendszermérnökök napi rutinfeladatokkal foglalkoznak ahelyett, hogy stratégiailag előremutató területekre koncentrálnának, és éppen ezért nagy igény van a piacon a magas szinten automatizált eszközökre.


Ezen új eszközök közé tartozik a ma megjelent pengeszerverbe integrált tárolótömb, amelynek architektúrája lehetővé teszi a teljesítmény és a kapacitás egyidejű méretezését a blade-házon belül és kívül egyaránt. A tömbök egyetlen csoportban több mint két petabájtnyi tárhelyet képesek a blade-házon kívül méretezni. Közlésük szerint a beállítási és telepítési képességek, illetve a ház felügyeleti konzoljának szoros integrációja lehetővé teszi több ilyen blade-tömb konfigurálását kevesebb mint 20 perc alatt úgy, hogy ezalatt az esetleges egyéb blade-be integrált tároló-megoldásokat is beállítják.

Végül kiemelték, hogy az IDC statisztikái szerint a magyar szerverpiacot magasan vezető HP után stabilan őrzik a második helyüket, és pozicíójuk javul, mivel az idei második negyedévben a vállalat már 26 százalékos piaci részesedéssel rendelkezett. A Dell Magyarország reményei szerint ez a különbség a jövőben csökkenni fog, de mivel itthon nem értékesítenek közvetlenül, ehhez partnereik aktív támogatása is szükséges lesz.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • lordsithlord #2
    Aranyos ez az automatizálás, de messze nem a rendszermérnök feladatainak megkönnyítéséről szól. Sokkal inkább azt az igényt igyekszik kielégíteni, hogy a lehető legkisebb informatikai csapat legyen szükséges, sőt, egyre inkább a külsős rendszer üzemeltetői cégeknek kedveznek ezek a megoldások.
  • Zoliz #1
    'Felméréseik szerint a rendszermérnökök napi rutinfeladatokkal foglalkoznak ahelyett, hogy stratégiailag előremutató területekre koncentrálnának, és éppen ezért nagy igény van a piacon a magas szinten automatizált eszközökre.'

    Valóban az emberi munkaerő (munkahelyek) a legjobb költségcsökkentő/profitnövelő tényező. A vezetőségnek legalábbis.