Berta Sándor
Ésszerűbb az élet a Facebook nélkül
Sree Sreenivasan, a Columbia Business School professzora azt az álláspontot képviseli, hogy nem kötelező használni a közösségi oldalakat és azok nélkül is lehet ésszerű, teljes életet élni.
A New York-i professzor az elsők között csatlakozott a világhálóhoz. Már 1992-ben volt e-mail címe, pedig akkor még senkit nem ismert, akinek küldhetett volna elektronikus levelet. Sreenivasan a 35 legbefolyásosabb közösségi médiaszemélyiség egyikének számít. Ő magát csupán a világok közötti hídépítőnek nevezi.
"Én mindig az a komikus figura voltam, aki 140 karakterben gondolkozott, miközben a megbecsült egyetememen inkább évszázadokban gondolkoztak. Nem azért vagyok itt, hogy bárkit is megtérítsek. A közösségi médiát csak akkor kell használni, ha passzol az életünkhöz és a munkánkhoz. Amennyiben nem, akkor jobb elfelejteni. Ha nincsenek a Facebookon, akkor jobban tudnak koncentrálni az olvasásra, tartalmasabb kapcsolataik lehetnek és az életük is ésszerűbb lehet" - jelentette ki a szakember.
A professzor szerint a fizikai és a virtuális világra mindig együtt, összekötve kell tekinteni. Akinek ez sikerül, az megértette a közösségi média lényegét. Negatív példaként Mubarak egyiptomi elnököt és a rezsimjét hozta fel. "Egyiptomban pontosan tudták a vezetők, hogy nem elég megölni az embereket a Tahrir téren, virtuálisan el kellett őket lehetetleníteni. Ezért kapcsolták le a Facebookot" - közölte Sreen Sreenivasan. Majd hozzátette: Kínában hasonló dolgok játszódtak le. A kormány megpróbálta elfojtani a tunéziai forradalomhoz hasonló eseményeket. Nem csak a jázmin szót blokkolták a Google kereséseiben, hanem gyakorlatilag minden jázmint kitéptek a földből. A kínai rezsim a virtuális és a fizikai világban egyaránt fellépett a jelenséggel szemben azért, hogy megakadályozzon minden ilyen jellegű információátvitelt.
A közösségi média legfontosabb szerepe, hogy felerősíti a fizikai életünket. Amelyik cég rossz személyes ügyfélszolgálatot működtet az a virtuális világban sem tud majd ezen javítani, sőt, még rosszabb internetes ügyfélszolgálata lesz. Ezzel szemben, aki offline jól kommunikál, az online még jobban tud. Nincs igazi recept; a lényeg az, hogy az emberek hasznossá tegyék magukat, továbbá segítőkészek, hitelesek és szórakoztatóak legyenek. Azonban ez minden kommunikációra igaz, nem csak a közösségi kapcsolatokra.
A szakember márciusban úgy nyilatkozott, hogy a közösségi hálózatok nem csak a társaságok, hanem a cégvezetők és menedzserek számára is komoly lehetőségeket kínálnak. Azonban ezeket a szolgáltatásokat tudni kell használni. Attól, hogy egy cég részt vesz a Web 2.0-ban, még nem jut automatikusan pénzhez.
A New York-i professzor az elsők között csatlakozott a világhálóhoz. Már 1992-ben volt e-mail címe, pedig akkor még senkit nem ismert, akinek küldhetett volna elektronikus levelet. Sreenivasan a 35 legbefolyásosabb közösségi médiaszemélyiség egyikének számít. Ő magát csupán a világok közötti hídépítőnek nevezi.
"Én mindig az a komikus figura voltam, aki 140 karakterben gondolkozott, miközben a megbecsült egyetememen inkább évszázadokban gondolkoztak. Nem azért vagyok itt, hogy bárkit is megtérítsek. A közösségi médiát csak akkor kell használni, ha passzol az életünkhöz és a munkánkhoz. Amennyiben nem, akkor jobb elfelejteni. Ha nincsenek a Facebookon, akkor jobban tudnak koncentrálni az olvasásra, tartalmasabb kapcsolataik lehetnek és az életük is ésszerűbb lehet" - jelentette ki a szakember.
A professzor szerint a fizikai és a virtuális világra mindig együtt, összekötve kell tekinteni. Akinek ez sikerül, az megértette a közösségi média lényegét. Negatív példaként Mubarak egyiptomi elnököt és a rezsimjét hozta fel. "Egyiptomban pontosan tudták a vezetők, hogy nem elég megölni az embereket a Tahrir téren, virtuálisan el kellett őket lehetetleníteni. Ezért kapcsolták le a Facebookot" - közölte Sreen Sreenivasan. Majd hozzátette: Kínában hasonló dolgok játszódtak le. A kormány megpróbálta elfojtani a tunéziai forradalomhoz hasonló eseményeket. Nem csak a jázmin szót blokkolták a Google kereséseiben, hanem gyakorlatilag minden jázmint kitéptek a földből. A kínai rezsim a virtuális és a fizikai világban egyaránt fellépett a jelenséggel szemben azért, hogy megakadályozzon minden ilyen jellegű információátvitelt.
A közösségi média legfontosabb szerepe, hogy felerősíti a fizikai életünket. Amelyik cég rossz személyes ügyfélszolgálatot működtet az a virtuális világban sem tud majd ezen javítani, sőt, még rosszabb internetes ügyfélszolgálata lesz. Ezzel szemben, aki offline jól kommunikál, az online még jobban tud. Nincs igazi recept; a lényeg az, hogy az emberek hasznossá tegyék magukat, továbbá segítőkészek, hitelesek és szórakoztatóak legyenek. Azonban ez minden kommunikációra igaz, nem csak a közösségi kapcsolatokra.
A szakember márciusban úgy nyilatkozott, hogy a közösségi hálózatok nem csak a társaságok, hanem a cégvezetők és menedzserek számára is komoly lehetőségeket kínálnak. Azonban ezeket a szolgáltatásokat tudni kell használni. Attól, hogy egy cég részt vesz a Web 2.0-ban, még nem jut automatikusan pénzhez.