Gyurkity Péter
nVidia: PC-játékokat okostelefonokra!
A grafikus chipjeiről és immár mobil platformjáról ismert cég a PC-re megjelent játékok okostelefonokra és táblákra történő tömeges átvitelét szeretné elősegíteni a fejlesztők körében, a Tegra és az Android felhasználásával.
A márciusban megrendezendő Game Developers Conference (GDC) során az nVidia illetékesei is érdekes bemutatóval készülnek, amelynek keretében elsősorban játékfejlesztők előtt szeretnék ismertetni, miként is lehet (és milyen módon érdemes) hozzálátni a PC-s játékok portolásához, legalábbis ami a Tegra chipeket, valamint az Android mobil operációs rendszert illeti. Ezen két platform ugyanis szerintük megadja a kellő alapot, innentől kezdve pedig minden a szoftverfejlesztőkön múlik.
Ehhez akarnak komoly segítséget nyújtani, mégpedig főként saját fejlesztői eszközeikkel, amelyek többnyire már most elérhetők a Tegra chipek esetében. Mivel a teljesítmény jelenleg is adott (ez pedig a jövőben tovább nő majd, hiszen a cég évente szeretne újabb generációt elkészíteni az ARM fejlesztésére alapozott platformon belül, ez pedig minden egyes alkalommal két-háromszoros ugrást jelentene reményeik szerint), nem látják komoly akadályát annak, hogy megkezdődjön a nagyobb izomerőt igénylő játékok átvitele. Itt éppen ez, vagyis a megfelelő szoftverek hiánya jelenti a legnagyobb visszatartó tényezőt, hiszen eddig a mobil grafikus vezérlők nem éppen teljesítményükről voltak híresek, ezért nem is igazán erőlködtek a fejlesztők azok kizsigerelésével - nem beszélve arról, hogy a vásárlók sem feltétlen akartak high-end játékokkal bíbelődni az okostelefonokon és táblákon.
A mobil szféra két új slágerterméke azonban robbanásszerűen terjed, így az nVidia szeretne felkészülni a nagyobb igényekre - és nem utolsósorban újabb indokot felmutatni a felhasználók előtt a folyamatos generációváltásra, a teljesítmény komoly iramú növelésére. Az asztali és mobil PC-k terén ezt már megvalósították, hiszen szinte évente bukkannak fel az újabb és újabb generációba tartozó grafikus vezérlők, a fanatikusok pedig nem sajnálják a pénzt azok beszerzésére - az okostelefonoknál ráadásul (elvileg) még gyakrabban is elképzelhető a váltás, így igencsak komoly forgalmat bonyolíthatnának le.
Már csak az a kérdés, hogy lesz-e valós igény ezen játékokra.
A márciusban megrendezendő Game Developers Conference (GDC) során az nVidia illetékesei is érdekes bemutatóval készülnek, amelynek keretében elsősorban játékfejlesztők előtt szeretnék ismertetni, miként is lehet (és milyen módon érdemes) hozzálátni a PC-s játékok portolásához, legalábbis ami a Tegra chipeket, valamint az Android mobil operációs rendszert illeti. Ezen két platform ugyanis szerintük megadja a kellő alapot, innentől kezdve pedig minden a szoftverfejlesztőkön múlik.
Ehhez akarnak komoly segítséget nyújtani, mégpedig főként saját fejlesztői eszközeikkel, amelyek többnyire már most elérhetők a Tegra chipek esetében. Mivel a teljesítmény jelenleg is adott (ez pedig a jövőben tovább nő majd, hiszen a cég évente szeretne újabb generációt elkészíteni az ARM fejlesztésére alapozott platformon belül, ez pedig minden egyes alkalommal két-háromszoros ugrást jelentene reményeik szerint), nem látják komoly akadályát annak, hogy megkezdődjön a nagyobb izomerőt igénylő játékok átvitele. Itt éppen ez, vagyis a megfelelő szoftverek hiánya jelenti a legnagyobb visszatartó tényezőt, hiszen eddig a mobil grafikus vezérlők nem éppen teljesítményükről voltak híresek, ezért nem is igazán erőlködtek a fejlesztők azok kizsigerelésével - nem beszélve arról, hogy a vásárlók sem feltétlen akartak high-end játékokkal bíbelődni az okostelefonokon és táblákon.
A mobil szféra két új slágerterméke azonban robbanásszerűen terjed, így az nVidia szeretne felkészülni a nagyobb igényekre - és nem utolsósorban újabb indokot felmutatni a felhasználók előtt a folyamatos generációváltásra, a teljesítmény komoly iramú növelésére. Az asztali és mobil PC-k terén ezt már megvalósították, hiszen szinte évente bukkannak fel az újabb és újabb generációba tartozó grafikus vezérlők, a fanatikusok pedig nem sajnálják a pénzt azok beszerzésére - az okostelefonoknál ráadásul (elvileg) még gyakrabban is elképzelhető a váltás, így igencsak komoly forgalmat bonyolíthatnának le.
Már csak az a kérdés, hogy lesz-e valós igény ezen játékokra.