Gyurkity Péter
A Cisco részévé válhat a Skype
A népszerű VoIP szolgáltatást üzemeltető cég az első részletesebb összefoglalók szerint a videochat miatt lehet optimális választás a főként a vállalati szférára koncentráló Cisco számára, ám mindketten profitálhatnak a lépésből.
Az első hírek a lehetséges felvásárlásról még hétfő este futottak be, ezt követően azonban rögtön számos lap kezdte boncolgatni azokat, hogy megtalálják a valószínű indokokat. Sokak számára meglepő lehet, hogy a továbbra is vállalati routerek és switchek forgalmazására koncentráló Cisco a kifejezetten az otthoni felhasználók kiszolgálására építő Skype után érdeklődik, ám néhányan tökéletes párosításnak vélik mindezt.
A Cnet cikkében például arról olvashatunk, hogy a Cisco minden bizonnyal meglévő vállalati és otthoni felhasználásra szánt termékei kiegészítésére törekszik, amelyek így egycsapásra népszerűbbek lehetnek, illetve egy már meglévő bázisra támaszkodnának. Az akvizíció mindkét fél számára gyümölcsöző lehet, hiszen az egyik oldalon a Cisco nincs rászorulva az azonnali profitnövelésre (ellentétben az eBay-jel, amelynek nem sikerült mindez, még elhelyezni sem igazán tudta a VoIP-platformot saját portfóliójában), a másik oldalon pedig a Skype idén végre nyereséget tudott felmutatni, a Cisco révén pedig tovább növelhetné felhasználói bázisát.
A Skype tavaly vált külön az Ebay-től, az elmúlt hetekben pedig felmerült, hogy a tőzsdére készülődnek. Azt nem tudni, hogy a Cisco által történő felvásárlásuk hogyan befolyásolja majd ezt, ám az biztosnak tűnik, hogy az új anyacég olyan meglévő termékekben használná fel a technológiát, mint amilyen a WebEx, illetve a Unified Communications. Itt ugyanis jól kiaknázhatják a videochat szolgáltatásban rejlő előnyöket, nem kellene saját megoldást kidolgozniuk, illetve rögtön felhasználók millióira támaszkodhatnának (a Skype jelenleg mintegy 560 millió felhasználóval rendelkezik, ebből 124 millió használja napi rendszerességgel a platformot, legnagyobb bevételi forrásuk pedig továbbra is a SkypeOut, amely lehetővé teszi mobil- és vezetékes telefonok hívását).
A jövőben tehát változhat a Skype fókusza, illetve kiegészítésként jelenhet meg a különböző vállalati és végfelhasználói platformokban, a videochat kihangsúlyozásával (a Skype szerint 40 százalékos arányban vannak jelen ezen hívások az összes beszélgetések között). Az ár még nagy kérdés - az Ebay 2006-ban 2,6 milliárd dollárt adott a cégért, egyes hírek szerint azonban a Skype most 5 milliárd körüli összeget szeretne látni az ajánlatban.
Az első hírek a lehetséges felvásárlásról még hétfő este futottak be, ezt követően azonban rögtön számos lap kezdte boncolgatni azokat, hogy megtalálják a valószínű indokokat. Sokak számára meglepő lehet, hogy a továbbra is vállalati routerek és switchek forgalmazására koncentráló Cisco a kifejezetten az otthoni felhasználók kiszolgálására építő Skype után érdeklődik, ám néhányan tökéletes párosításnak vélik mindezt.
A Cnet cikkében például arról olvashatunk, hogy a Cisco minden bizonnyal meglévő vállalati és otthoni felhasználásra szánt termékei kiegészítésére törekszik, amelyek így egycsapásra népszerűbbek lehetnek, illetve egy már meglévő bázisra támaszkodnának. Az akvizíció mindkét fél számára gyümölcsöző lehet, hiszen az egyik oldalon a Cisco nincs rászorulva az azonnali profitnövelésre (ellentétben az eBay-jel, amelynek nem sikerült mindez, még elhelyezni sem igazán tudta a VoIP-platformot saját portfóliójában), a másik oldalon pedig a Skype idén végre nyereséget tudott felmutatni, a Cisco révén pedig tovább növelhetné felhasználói bázisát.
A Skype tavaly vált külön az Ebay-től, az elmúlt hetekben pedig felmerült, hogy a tőzsdére készülődnek. Azt nem tudni, hogy a Cisco által történő felvásárlásuk hogyan befolyásolja majd ezt, ám az biztosnak tűnik, hogy az új anyacég olyan meglévő termékekben használná fel a technológiát, mint amilyen a WebEx, illetve a Unified Communications. Itt ugyanis jól kiaknázhatják a videochat szolgáltatásban rejlő előnyöket, nem kellene saját megoldást kidolgozniuk, illetve rögtön felhasználók millióira támaszkodhatnának (a Skype jelenleg mintegy 560 millió felhasználóval rendelkezik, ebből 124 millió használja napi rendszerességgel a platformot, legnagyobb bevételi forrásuk pedig továbbra is a SkypeOut, amely lehetővé teszi mobil- és vezetékes telefonok hívását).
A jövőben tehát változhat a Skype fókusza, illetve kiegészítésként jelenhet meg a különböző vállalati és végfelhasználói platformokban, a videochat kihangsúlyozásával (a Skype szerint 40 százalékos arányban vannak jelen ezen hívások az összes beszélgetések között). Az ár még nagy kérdés - az Ebay 2006-ban 2,6 milliárd dollárt adott a cégért, egyes hírek szerint azonban a Skype most 5 milliárd körüli összeget szeretne látni az ajánlatban.