MTI
Bemutatták a Google okostelefonját
A Google bemutatta Nexus One elnevezésű első mobiltelefonját. A felsőkategóriás készülék az Apple népszerű iPhone-jának komoly vetélytársa lehet.
A Nexus One telefonról az első találgatások tavaly december elején jelentek meg az interneten. A Google a kaliforniai főhadiszállására szervezett sajtóértekezleten csomagolta ki a meglepetést. A cég 11 éves történetében még nem volt példa rá, hogy maga fejlesztett volna ki és dobott volna piacra egy hardvert. Az 1 gigahertzes Snapdragon processzorral működő okostelefon tervezésében a tajvani HTC volt a Google segítségére. A 9,4 centiméteres érintőképernyővel forgalomba kerülő telefonon az Android operációs rendszer 2.1-es verziója fut.
A versenytárakhoz képest kisebb és könnyebb Nexus One egyik legfontosabb előnye, hogy nagyobb mozgásteret ad a felhasználónak a kezelőfelület testre szabásánál. A szakértők szerint a 11,5 milliméter vékony, 130 grammot nyomó Nexus One az Apple népszerű iPhone-jának komoly vetélytársa lehet, azonban a megjelenés némi csalódottsággal vegyült, ugyanis a kevés újdonságot tartalmazó készülék árát szakértők túl magasnak tartják. Az Apple 599 dolláros (112 ezer forintos) telefonjához képest a Nexus One-ra lényegesen kevesebb alkalmazás tölthető le, és a készülék előfizetés nélküli 529 dolláros (99 ezer forintos) árát is magasnak találják még ahhoz, hogy a piac meghatározó szereplője legyen.
A felsőkategóriás készüléket az amerikai felhasználók közvetlenül a Google-től vásárolhatják majd meg. Az Apple sokat vitatott stratégiájával ellentétben - amely szerint az iPhone-okat országonként általában csak egy szolgáltatóhoz kötve kínálják - a Google telefonjainál nem lesz hasonló korlátozás. A Nexus One okostelefonnal mintegy 20 körülire nőtt azoknak a készülékeknek a száma, amelyek a Google saját fejlesztésű Android operációs rendszerét tartalmazzák. A szoftver tehát nem nevezhető újdonságnak, a hardver paraméterei pedig a már több mint 30 millió példányban eladott iPhone-éhoz hasonlítanak. Arról egyelőre nincsenek információk, hogy a Nexus One-t forgalmazzák-e az USA-n kívül is és ha igen, mikor.
A Google hirdetéseken alapuló üzleti modelljének célja, hogy a számítógépről egyre inkább a mobiltelefonokra terelődő internetezéssel se csökkenjen a keresőmotorjáról híressé vált vállalat bevétele. Az elképzelés pedig követendő példának bizonyult, ugyanis a Nexus One keddi bemutatójával egy időben jelentette be az Apple a Quattro Wireless mobiltelefonos hirdetési vállalkozás felvásárlását. A rivális AdMob mobilhirdetési vállalatot viszont 570 millió dollárért a Google vásárolja fel, ezzel biztosítva helyét a vezeték nélküli szolgáltatások hirdetési piacán, miközben több mint 20 milliárd dolláros bevételének nagy részét a keresőmotorjához kapcsolt reklámok adják.
A Nexus One telefonról az első találgatások tavaly december elején jelentek meg az interneten. A Google a kaliforniai főhadiszállására szervezett sajtóértekezleten csomagolta ki a meglepetést. A cég 11 éves történetében még nem volt példa rá, hogy maga fejlesztett volna ki és dobott volna piacra egy hardvert. Az 1 gigahertzes Snapdragon processzorral működő okostelefon tervezésében a tajvani HTC volt a Google segítségére. A 9,4 centiméteres érintőképernyővel forgalomba kerülő telefonon az Android operációs rendszer 2.1-es verziója fut.
A versenytárakhoz képest kisebb és könnyebb Nexus One egyik legfontosabb előnye, hogy nagyobb mozgásteret ad a felhasználónak a kezelőfelület testre szabásánál. A szakértők szerint a 11,5 milliméter vékony, 130 grammot nyomó Nexus One az Apple népszerű iPhone-jának komoly vetélytársa lehet, azonban a megjelenés némi csalódottsággal vegyült, ugyanis a kevés újdonságot tartalmazó készülék árát szakértők túl magasnak tartják. Az Apple 599 dolláros (112 ezer forintos) telefonjához képest a Nexus One-ra lényegesen kevesebb alkalmazás tölthető le, és a készülék előfizetés nélküli 529 dolláros (99 ezer forintos) árát is magasnak találják még ahhoz, hogy a piac meghatározó szereplője legyen.
A felsőkategóriás készüléket az amerikai felhasználók közvetlenül a Google-től vásárolhatják majd meg. Az Apple sokat vitatott stratégiájával ellentétben - amely szerint az iPhone-okat országonként általában csak egy szolgáltatóhoz kötve kínálják - a Google telefonjainál nem lesz hasonló korlátozás. A Nexus One okostelefonnal mintegy 20 körülire nőtt azoknak a készülékeknek a száma, amelyek a Google saját fejlesztésű Android operációs rendszerét tartalmazzák. A szoftver tehát nem nevezhető újdonságnak, a hardver paraméterei pedig a már több mint 30 millió példányban eladott iPhone-éhoz hasonlítanak. Arról egyelőre nincsenek információk, hogy a Nexus One-t forgalmazzák-e az USA-n kívül is és ha igen, mikor.
A Google hirdetéseken alapuló üzleti modelljének célja, hogy a számítógépről egyre inkább a mobiltelefonokra terelődő internetezéssel se csökkenjen a keresőmotorjáról híressé vált vállalat bevétele. Az elképzelés pedig követendő példának bizonyult, ugyanis a Nexus One keddi bemutatójával egy időben jelentette be az Apple a Quattro Wireless mobiltelefonos hirdetési vállalkozás felvásárlását. A rivális AdMob mobilhirdetési vállalatot viszont 570 millió dollárért a Google vásárolja fel, ezzel biztosítva helyét a vezeték nélküli szolgáltatások hirdetési piacán, miközben több mint 20 milliárd dolláros bevételének nagy részét a keresőmotorjához kapcsolt reklámok adják.