Gyurkity Péter

A Sony és a Microsoft is virtuális világgal készül

Az ünnepek közeledtével mindkét cég szeretne végre előállni saját virtuális világával, amely konzoljaik vonzerejét növelné azok körében, akik már belekóstoltak a műfajba.

A Sony a maga részéről a PlaStation Home végleges verzióján dolgozik, míg a Microsoft illetékesei eközben az Xbox Experience platformot fejlesztik gőzerővel. Mindkét virtuális világ lehetővé teszi majd a konzoltulajdonosok számára a saját avatarok létrehozását, azok egyénire szabását, valamint a világ felfedezését, legyen szó közösségi helyekről, vagy akár különböző hibrid szolgáltatásokról, amelyek persze már valódi anyagi vonzattal is bírnak.

A NewsFactor munkatársa azt igyekezett felmérni cikkében, hogy a két rivális fejlesztés milyen esélyekkel ütközik majd meg egymással a konzolok piacán. Közvetlen versenyről persze nem beszélhetünk, hiszen nyilván ezek a világok csak és kizárólag a fejlesztőcég saját konzoljain válnak majd elérhetővé, mégis fontos mérföldkövet jelentenek mind az Xbox 360, mind pedig a PS3 életútjában. A felhasználók első alkalommal vehetnek majd részt konzolos virtuális világokban, válogatva a különböző szórakozási lehetőségek, illetve az itt is megjelenő szolgáltatások között. Külső elemzők a Sony fejlesztését vélik igazi esélyesnek, aminek nagyon egyszerű oka van.


Ez pedig nem más, mint a fejlesztésre fordított idő. A Sony már évek óta csiszolgatja a Home platformot, eddig kétszer halasztották el annak megjelenését. Ennek következtében igazi érdekességekkel bővült ki a Second Life-ból már jól ismert avataros világ, többek között az új játékok bemutatásának lehetőségével (a világon belül, virtuális kivetítőkön), valamint egyéb vásárlási lehetőségekkel, amelyek az Xbox Live és a hagyományos terjesztői megoldások egyfajta ötvözéseként jöttek létre. Az Experience ezzel szemben a megszokott avatarokat kínálja, igaz olyan partnerek közreműködésével, mint a Netflix, az NBC Universal, az Universal Studios Home Entertainment, a SCI FI Channel, az USA Network, illetve az MGM. Ezek a cégek mind megjelentetik saját tartalmaikat a világon belül, ami szintén gazdag kínálatot sejtet.

Az esélyekről persze addig felesleges találgatni, amíg a kezünkbe nem vehetjük mindkét versenyzőt. Erre remélhetőleg még az év vége előtt sor kerül és egyúttal az is kiderül, hogy mennyi értelme van a konzolokon a virtuális világok fejlesztésének.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • aRoma #12
    és akkor a second lifeban valaki kifejleszti a 3.lifeot, abban pedig a 4............
    vagy mi vagyunk a 2nd?
  • kvp #11
    "Nincs szükségem ilyen szolgáltatásokra. Nem értem, mi az a plusz, amit egy ilyen adhat. Vásárolni, beszélgetni, csetelni már így is tudok. Ja, hogy ezt megtehetem egy pixeles szar 3D világban? Minden vágyam, tényleg. :D"

    Pedig ez jatek szintjen mar letezett egyszer. Kedvenc 10 evvel ezlotti peldam a neocron mmorpg volt, ahol valodi 3d-s kornyezetben (mmo-prg-fps) lehetett jatszani. A jatekbeli varosokban boltok is voltak, virtualis eladokkal es 3d-ben megtekintheto termekekkel. (pl. a jarmuboltok eleg latvanyosra sikeredtek, de az amugy csak a szerepjatekhoz szukseges vendegloket es ruhaboltokat is hasznaltak) Volt lehetoseg chat-re is a jatekosok kozott es az eladok is rendelkeztek egy nagyon primitiv tudasbazis alapu mi-vel. Mivel a jatek egy bladerunner/jonny mnemonic/shadowrun szeru vilagban jatszodott, ezert akar fegyvert is ranthatott az ember az egyik plaza szektor kozepen. (mondjuk fizetes helyett, amibol persze tobbnyire lovoldozes lett a jatekosok, az npc-k es a biztonsagi botok kozott) Maga a chat interface eleg egyszeru volt, bar legalabb a karakterek testbeszede magatol alkalmazkodott a beszedukhoz. Mindezek melle raktak a jatekba in game bbs (hirdetotabla) es email tamogatast is. (in game terminalokkal, igy csak a chat volt barhol elerheto) A hanghatasokat a varosi reszen az utcakon jaro npc tomeg zaja es a hangszorokbol szolo zene es ingame reklamok adtak (tobbnyire csak ceges faction reklamok es inagame politikai propaganda, mivel tudtommal a jatekban a valodi cegek kozzul csak az alienware hirdetett).

    A sony ugyanezt a kornyezetet tervezi, de annyi elteressel, hogy:
    -nem lesz tortenet es kitalalt vilag, csak egy altalanos kornyezet
    -nem lehet harcolni, csak mozogni, beszelgetni es vasarolni
    -nem virtualis hirdetesek es termekek lesznek, hanem valodiak, amikert valodi penzzel kell fizetni
    -nem nagyon lattam mi-ket a demoban, tehat max. vendor npc-k lesznek, de nem tolik fel virtualis tomeggel a tereket es azok nem kezdenek el a jatekosok nelkul egymassal beszelgetni (lasd: neocron vagy oblivion)

    Ha valami ujat akarnak belevinni a jatekba, akkor erdemes lenne helyfuggo voice chat-et csinalni, tehat a lokalis csatornanal a hangokat 3d-ben a jatekosok helyenek az iranyaba tenni es megfelelo kornyezeti hatasokat (pl. tavolsag, falak) is figyelembe venni. Igy ha a grafika minosege is jo, akkor az embereket ra lehetne venni, hogy a valos vilag helyett itt talalkozzanak, beszelgessenek, majd egyutt menjenek at egy jatekba. (pl. egy ajton at, last urszerkerek holodeck) Jo pelda az ilyen vilagok lehetseges felhasznalasara a Ghost in the shell-Standalone complex sorozat Chat!Chat!Chat! nevu resze, ahol az emberek virtualis 3d-s chatforumokat hasznalnak a jelenlegi forumok helyett.
  • ziipp #10
    Nincs szükségem ilyen szolgáltatásokra. Nem értem, mi az a plusz, amit egy ilyen adhat. Vásárolni, beszélgetni, csetelni már így is tudok. Ja, hogy ezt megtehetem egy pixeles szar 3D világban? Minden vágyam, tényleg. :D
  • narumon #9
    "akiet reklámokkal lehet tömni, ezt kevés cég hagyhatja ki. Pillanatokon belül egy új közvetlen médián keresztül tudják majd megcélozni a vásárlókat."

    Dejó lesz nekünk éljen. Nem elég hogy a tévéből is már csak ez a szar folyik mostmár majd mindenhonnan. Welcome to the real world :(
  • NEXUS6 #8
    Jelenleg egy elég kiterjedt, de zárt béta tesztelés alatt áll. Novemberben jön a nyílt béta, és az év végéig pedig a végső kiadás.

    Szal lehet, hogy csúszni fog, mert azért senki nem lát a jövőbe, de a dolgok jelenlegi állása szerint az kb 100%-ban kijelenthető, hogy a DNF előtt fog megjelenni!;D
  • Szefmester #7
    rosszul sejtem hogy ez nem egy játék lesz, csupán 1 3D-s chatprogi és online bolt
  • Rexhawk #6
    Én nem fikázni akartam, csak a cikkekből az jön hogy mindjárt kész lesz, és aztán halasztanak még egy kicsit, még egy kicsit, még egy kicsit...
    azt ugy fog járni mint a Duke Nukem Foreverrel, hogy vagy 10 éve ígérgetik hogy nem sokára megjelenik, és azóta se jelent meg :) (hmm...az év játéka 2055: Duke Nukem Forever, az év játéka 2056: PS Home :D )
  • NEXUS6 #5
    Persze lehet fikázni, meg minden, de azért jó pár millió péjes már elkelt, egy egy jobb játék messze magasabb példányszámban kerül értékesítésre, mint amiről PC-n álmodhat a kiadó/fejlesztő.
    Ha csak minden 10. péjeses használja, akkor is már van egy 1-2 milliós bázis, akiet reklámokkal lehet tömni, ezt kevés cég hagyhatja ki. Pillanatokon belül egy új közvetlen médián keresztül tudják majd megcélozni a vásárlókat.

    Az emberke oldaláról nézve meg, ez egy sokkal összetettebb interaktivitást tud biztosítani az onlájn haverokkal, mint egy fórum, cset, vagy voice kapcsolat. Szal fontos előre lépés, de majd meglátjuk mennyire lesz valóban népszerű.
  • Rexhawk #4
    A Second Lifenak bejött a fizetős(!) Sims Online PC-n! mért sikerülne konzolon? Egyébként csak az extra szolgáltatásokért kell fizetni (pl a játékba veszel magadnak egy szigetet :D), az alap játékért semmit

    ja és: Playstation Home, akkor fog megjelenni mint a Duke Nukem Forever XD
  • n3whous3 #3
    1 szó: fujj