Alex

Wolfenstein - nácivadászat okkult alapokon

A nácik ismét természetfeletti dolgokkal kísérleteznek, feladatunk a megállításuk, melyhez az ellenállóktól is segítséget kapunk.

A játék közvetlen elődje, a Return to Castle Wolfenstein a Medal of Honor: Allied Assault kortársa volt, de míg utóbbi számtalan utóddal, kiegészítővel dicsekedhet, addig a nácivadászat korántsem lett ilyen sikeres. Az RTCW inkább nevezhető egy "második világháborús Serious Sam-nek", a '90-es évek FPS játékainak hangulatát hozta vissza. Utóda, cikkünk tárgya, a Raven Software által fejlesztett Wolfenstein ettől alapjaiban különbözik majd. A játék gondolkodó ellenfeleket, realisztikus fizikát, többféleképpen megoldható pályákat, felspécizhető fegyvereket, opcionális feladatokat és ellenállók személyében helyi szövetségeseket ígér. A nácik okkult kutatásainak köszönhetően még a ma oly divatos lassított felvétel-szerű tűzpárbaj is lesz.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Azonban a játék nem nevezhető egy egyszerű időgépnek, hiszen vannak benne őrűlt tudósok, hátirakéták, egyéb kitalációk is. Kevin Cloud művészeti vezető röviden így fogalmazta meg a játék lényegét: "Egy katona vagy, aki más katonák ellen harcol, de váratlan helyzetekkel is szembe kell néznie. Megismered a nácik kutatásait, a legerősebb fegyvereket, és persze a legrémisztőbb ellenfeleket."

Mint a bevezetőben is említettük, ezúttal nem egymagunknak kell kiírtanunk minden ellenfelet, hanem partnereket is kapunk. A játék elején az ellenséges vonalak mögött érünk földet. Az ellenállók révén nyílt a sztori, több lehetőségünk is van: csatlakozhatunk hozzájuk, járkálhatunk a városban, fejleszthetjük fegyverünket, küldetéseket vállalhatunk stb. Több ilyen csoport is van, kóborlás közben pedig Half Life-szerű videókra számíthatunk.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A játék hű marad a Wolf-sorozat hagyományosan megismert bunkervilágához, de kiutat is kap abból. A háttértörténet szerint a nácik megnyitnak egy átjárót világunk, és egy másik dimenzió között, melyet katonai célra akarnak felhasználni. "A teljes okkult és sci-fi irodalomból lophatunk ötletet, azaz a játékos számtalan meglepő dologgal találkozhat majd. Ez az egyik legjobb a Wolfenstein-univerzumban: visszamegyünk és felhasználjuk a történelmi eseményeket, melyet vagy megcsavarunk egy "mi lenne ha" történettel, vagy csak egyszerűen alkalmazzuk." - nyilatkozta Cloud. "Például a Kreisau Circle - a nácizmussal szemben a keresztényi értékeket preferáló gondolkodók - eredetileg egy a színfalak mögött tevékenykedő, arisztokratákból álló kör volt. Ezzel szemben játékunkban fegyvert ragadó ellenállók, akik az utcákon harcolnak. Izgalmas dolog összeszedegetni ezeket az elemeket, és a vázat másképp felépíteni."

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A Raven a multiplayer lehetőségekről egyenlőre nem hozott nyilvánosságra információkat, pedig az RTCW igencsak jeleskedett ezen a téren. Biztató, hogy a netes kódot ugyanaz a Nerve Software fejleszti, aki az elődnél is remekelt. "A játék továbbra is az intenzív harcokat helyezi a középpontba, de logikai elemekre is számítani kell." - egészítette ki a képet Cloud. Persze a Wolf gondolkodásmódját ismerve ezek valószínűleg nem lesznek sokkal bonyolultabbak a "találd meg a kart, ami nyitja az ajtót" feladványoknál.

A játék PC-n, PS3-mon és Xbox 360-on fog megjelenni, "amikor kész lesz".

A játékot bemutató videók
  • Wolfenstein - E3 2008 videó
  • Wolfenstein - QuakeCon 2008 videó
  • Hozzászólások

    A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
    Bejelentkezéshez klikk ide
    (Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
    • alpha20 #22
      http://castlewolfenstein.lapunk.hu/
      http://castlewolfenstein.lapunk.hu/
      http://castlewolfenstein.lapunk.hu/
    • gergely012 #21
      75KATT87
    • gergely012 #20



    • bardocz #19
      De jó lenne lőni őket náci oldalon :D
    • szvini #18
      Mi baj a fényerőddel? Mi lesz akkor ha 100%ra tekered?
      Ugy utálom amikor valaki ilyen fakó monitorral játszik, hogy lásson valamit a játékból, mikor általában pont az acél, hogy sötét van és ne láss annyit :)

      Bár te lehet másra gondolsz.
    • zoritan #17
      Tőlem jöhetne a régi grafikával is ha ugyan azt az élményt tudja nyújtani mint anno az RTCW akkor nállam nyert. Az a baj, hogy már más sincs csak a grafika...
    • Fbn Lx #16
      számodra hangulat = grafika meg zene? :D
      a játékok minden eleme alapja a hangulatának. kezdve a terep változatosságától/korhűségétől/különlegességétől. A játék innovativitása, a látványvilágnak nem a grafikai minősége, hanem a kellemes eltalálása, és ha az egészből árad valamiféle élet, tehát úgy érzed, mintha a valóságban részt vennél benne, hozzáad a hangulathoz - és ez elsősorban nem a grafikán meg a hangeffekteken múlik. Már az is hangulatelemt, hogy a szereplő egyhelyben áll, vagy rágyújt egy cigire.
    • Myron #15
      ránézésre doom3 motor. itt is tekerhetem a fényerőt 100%-ra a monitoron. sztem hányinger az ilyen játék.
    • Chriss745 #14
      Nem tudom mi a bajotok, nekem kifejezetten tetszenek a képek, pedig én kimondottan szeretem ha egy játéknak jó a grafikája. Kicsit nekem olyan UT3-as fények vannak benne, de szépek a textúrák.
    • KarmaXXL #13
      Innováció? Egy Wolfenstein játékban? LOL.