Berta Sándor
A jövő áruháza: vásárlás mobillal, fizetés ujjlenyomattal
A legújabb technológiákkal ellátott bevásárlóközpontot adott át az egyik legnagyobb áruházlánc a németországi Tönisvorstban.
Az üzlet neve stílusosan Future Store lett és ez az első bolt, amelyet a METRO csoport Future Store kezdeményezése keretében átadtak. Az áruházat hivatalosan Dr. Eckhard Cordes, a METRO csoport, René Obermann, a Deutsche telekom és Prof. Dr. Henning Kagermann, a SAP igazgatóságának elnöke nyitotta meg. "Azok a koncepciók és technológiák, amelyek itt beválnak, később más üzletekben is megjelenhetnek" - jelentette ki Dr. Eckhard Cordes. Az első és legfontosabb újdonságnak a mobil bevásárlási asszisztens (MEA) számít, amely egy mobiltelefonokra letölthető és feltelepíthető program és amelyet a Metro és a Deutsche Telekom szakemberei közösen fejlesztettek ki. A szoftvernek köszönhetően az emberek a vásárlás közben információkat kaphatnak a polcokon sorakozó termékekről, megtudhatják, hogy melyik árucikk hol található, de egyúttal minimálisra csökkenthető a pénztáraknál a várakozási idő.
"Ma már szinte mindenkinek van mobiltelefonja és a készülékek többsége alkalmas a mobil vásárláshoz" - tette hozzá a Dr. Eckhard Cordes. A másik fontos újdonság az RFID-technológia alkalmazása, amelynek a segítségével egyszerű és könnyű a különböző termékek felismerése, megállapítható, hogy egy adott hús mennyire friss, mikor került a hűtő polcokra. A vásárlóknak ezenkívül lehetőségük van interaktív tanácsadást kérni. A bőrtípusuk megadásával például mindenki megtudhatja, hogy milyen kozmetikum illik hozzá a leginkább.
Az áruházban helyi idegenvezetőként két robotot alkalmaznak, akik képesek segíteni az egyes részlegek megtalálásában. A robotok beszéddel tájékoztatnak, a információk megszerzéséhez elég csak megadni a fontosabb címszavakat az érintőképernyőn. A fizetés a pénztáraknál az ujjlenyomat megadásával történik, nincs szükség sem aláírásokra, sem PIN-kódokra. Mindez a cég szerint növeli a biztonságot és így például senkinek sem kell tartania pénztárcája ellopásától.
Az üzlet neve stílusosan Future Store lett és ez az első bolt, amelyet a METRO csoport Future Store kezdeményezése keretében átadtak. Az áruházat hivatalosan Dr. Eckhard Cordes, a METRO csoport, René Obermann, a Deutsche telekom és Prof. Dr. Henning Kagermann, a SAP igazgatóságának elnöke nyitotta meg. "Azok a koncepciók és technológiák, amelyek itt beválnak, később más üzletekben is megjelenhetnek" - jelentette ki Dr. Eckhard Cordes. Az első és legfontosabb újdonságnak a mobil bevásárlási asszisztens (MEA) számít, amely egy mobiltelefonokra letölthető és feltelepíthető program és amelyet a Metro és a Deutsche Telekom szakemberei közösen fejlesztettek ki. A szoftvernek köszönhetően az emberek a vásárlás közben információkat kaphatnak a polcokon sorakozó termékekről, megtudhatják, hogy melyik árucikk hol található, de egyúttal minimálisra csökkenthető a pénztáraknál a várakozási idő.
"Ma már szinte mindenkinek van mobiltelefonja és a készülékek többsége alkalmas a mobil vásárláshoz" - tette hozzá a Dr. Eckhard Cordes. A másik fontos újdonság az RFID-technológia alkalmazása, amelynek a segítségével egyszerű és könnyű a különböző termékek felismerése, megállapítható, hogy egy adott hús mennyire friss, mikor került a hűtő polcokra. A vásárlóknak ezenkívül lehetőségük van interaktív tanácsadást kérni. A bőrtípusuk megadásával például mindenki megtudhatja, hogy milyen kozmetikum illik hozzá a leginkább.
Az áruházban helyi idegenvezetőként két robotot alkalmaznak, akik képesek segíteni az egyes részlegek megtalálásában. A robotok beszéddel tájékoztatnak, a információk megszerzéséhez elég csak megadni a fontosabb címszavakat az érintőképernyőn. A fizetés a pénztáraknál az ujjlenyomat megadásával történik, nincs szükség sem aláírásokra, sem PIN-kódokra. Mindez a cég szerint növeli a biztonságot és így például senkinek sem kell tartania pénztárcája ellopásától.