Napi Online
Facebook részesedést vett a Microsoft
Révbe ért a Microsoft hadjárata a Facebookért. A szoftvermulti 240 millió dollárért 1,6 százalékos részesedést vásárolt a közösségi portálban, ezzel 15 milliárd dollárra árazva be azt.
A szoftveróriás már 2006-ban szövetségre lépett a Facebook.com-mal, ahol akkor elhelyezte termékei reklámját. A Microsoft bejelentése szerint 240 millió dolláros, 1,6 százalékos részesedést vásárolt a Facebookban. Az ajánlat a három és fél éve működő céget - amely az idén 150 millió dolláros bevételre számít - mintegy 15 milliárd dollárosra becsüli. A Microsoft részvényei a bejelentést követően több mint 2 százalékot emelkedtek a New York-i tőzsdén.
A Facebook alapítója, a 23 éves Mark Zuckerberg 20 százalékos részesedéssel bír a cégben. Részesedése a Microsoft ajánlatát követően mintegy 3 milliárd dollárt érhet, ezzel becsült vagyona a kétszerese a leggazdagabb magyar, Demján Sándor vagyonának.
Mark Zuckerberg - 23 évesen saját erejéből dollármilliárdos
A megállapodás véget vet annak a két hónapja húzódó licitversenynek, amely a Facebook kegyeiért folyt a Microsoft és az internetes óriáscégek között. Korábban a Google és a Yahoo is kereste azokat a lehetőségeket, amelyek révén megvetheti a lábát a folyamatosan növekvő látogatottságú és népszerűségű szociális kapcsolati hálózatokban, többek között többször ajánlatot téve a Facebookra is. Az IT-óriások szinte egy időben ismerték fel a potenciált abban a látogatói közösségben, ahol személyre szabott és csoportosan irányzott hirdetéseiket el tudják adni.
A Microsoft által behálózott Facebook a legkedveltebb célpontja az internetes kapcsolatépítőknek. A szoftvercég a jelenlegi megállapodás szerint szorosabbra fűzheti reklámszövetségét a Facebookkal, valamint előnyhöz jut a későbbi részvényvásárlások során is. A két cég 2011-ig érvényben lévő megállapodásának kiegészítéseként az Egyesült Államokon kívül a Microsoft értékesítheti a Facebook oldalán elhelyezhető grafikus bannereket, az ebből származó bevételeket pedig a két vállalkozás megosztja egymás között.
A szoftveróriás már 2006-ban szövetségre lépett a Facebook.com-mal, ahol akkor elhelyezte termékei reklámját. A Microsoft bejelentése szerint 240 millió dolláros, 1,6 százalékos részesedést vásárolt a Facebookban. Az ajánlat a három és fél éve működő céget - amely az idén 150 millió dolláros bevételre számít - mintegy 15 milliárd dollárosra becsüli. A Microsoft részvényei a bejelentést követően több mint 2 százalékot emelkedtek a New York-i tőzsdén.
A Facebook alapítója, a 23 éves Mark Zuckerberg 20 százalékos részesedéssel bír a cégben. Részesedése a Microsoft ajánlatát követően mintegy 3 milliárd dollárt érhet, ezzel becsült vagyona a kétszerese a leggazdagabb magyar, Demján Sándor vagyonának.
Mark Zuckerberg - 23 évesen saját erejéből dollármilliárdos
A megállapodás véget vet annak a két hónapja húzódó licitversenynek, amely a Facebook kegyeiért folyt a Microsoft és az internetes óriáscégek között. Korábban a Google és a Yahoo is kereste azokat a lehetőségeket, amelyek révén megvetheti a lábát a folyamatosan növekvő látogatottságú és népszerűségű szociális kapcsolati hálózatokban, többek között többször ajánlatot téve a Facebookra is. Az IT-óriások szinte egy időben ismerték fel a potenciált abban a látogatói közösségben, ahol személyre szabott és csoportosan irányzott hirdetéseiket el tudják adni.
A Microsoft által behálózott Facebook a legkedveltebb célpontja az internetes kapcsolatépítőknek. A szoftvercég a jelenlegi megállapodás szerint szorosabbra fűzheti reklámszövetségét a Facebookkal, valamint előnyhöz jut a későbbi részvényvásárlások során is. A két cég 2011-ig érvényben lévő megállapodásának kiegészítéseként az Egyesült Államokon kívül a Microsoft értékesítheti a Facebook oldalán elhelyezhető grafikus bannereket, az ebből származó bevételeket pedig a két vállalkozás megosztja egymás között.