Berta Sándor
A MySpace-t ostromolja a Facebook
A közösségi portálok között világszerte sokáig a MySpace volt az etalon. Azonban az elmúlt hónapokban a Facebook dinamikusan fejlődött és ennek a folyamatnak most már látható eredményei is vannak.
A Facebook tavaly szeptemberig szinte kizárólag a főiskolások és az egyetemisták közösségi portálja volt, azonban a vezetői úgy döntöttek, hogy mindenki számára elérhetővé teszik a szolgáltatásait. Akkor sokan attól tartottak, hogy a lépés kétségkívül elősegítheti az oldal felhasználóbázisának bővülését, ám attól féltek, hogy így pont két legfőbb varázsa, az exkluzivitás és a védettség veszik majd el.
A 23 évesen dollármilliárdossá lett alapító, Mark Zuckerberg
Nos, az elképzelések az előbbi tábor tagjainak véleményét igazolták, hiszen a bejelentés után a Facebook látogatóinak száma rendkívül gyorsan emelkedni kezdett. Tavaly október óta a regisztrált angol tagok száma 448 000-ről 6,5 millióra nőtt. A Nielsen/Netratings piackutató cég felmérése szerint ezzel az adattal a honlap megelőzte legnagyobb riválisát, a MySpace-t, amely jelenleg csupán 6,4 millió regisztrált taggal büszkélkedhet. A látogatói szám növekedése leginkább Nagy-Britanniában érzékelhető.
A Facebook egy másik területen is piacvezető lett. A látogatói töltik ugyanis a legtöbb időt, 991 millió percet az oldalon. A Bebo tagjainál ugyanez az adat csak 600 millió perc, míg a MySpace esetében 540 millió perc. Egy átlagos Facebook-tag havonta 2 órát és 32 percet tölt el a portálon. A Bebo esetében ez az érték 2 óra 15 perc, a MySpacenél pedig egy óra 25 perc. Nem véletlen tehát, hogy a dinamikus fejlődő közösségi portál felkeltette a nagy vállalatok érdeklődését és néhány nappal ezelőtt a Microsoft már ajánlatot is tett a Facebook megvásárlására. A szoftveróriás már 2006-ban szövetségre lépett a Facebook.com-mal, most pedig 5 százalékos részesedést vásárolna a vállalkozásból, amiért akár 300-500 millió dollárt is fizetne - közölte a Wall Street Journal meg nem nevezett forrásokra hivatkozva. A Microsoft nem kommentálta a hírt.
A Facebook tavaly szeptemberig szinte kizárólag a főiskolások és az egyetemisták közösségi portálja volt, azonban a vezetői úgy döntöttek, hogy mindenki számára elérhetővé teszik a szolgáltatásait. Akkor sokan attól tartottak, hogy a lépés kétségkívül elősegítheti az oldal felhasználóbázisának bővülését, ám attól féltek, hogy így pont két legfőbb varázsa, az exkluzivitás és a védettség veszik majd el.
A 23 évesen dollármilliárdossá lett alapító, Mark Zuckerberg
Nos, az elképzelések az előbbi tábor tagjainak véleményét igazolták, hiszen a bejelentés után a Facebook látogatóinak száma rendkívül gyorsan emelkedni kezdett. Tavaly október óta a regisztrált angol tagok száma 448 000-ről 6,5 millióra nőtt. A Nielsen/Netratings piackutató cég felmérése szerint ezzel az adattal a honlap megelőzte legnagyobb riválisát, a MySpace-t, amely jelenleg csupán 6,4 millió regisztrált taggal büszkélkedhet. A látogatói szám növekedése leginkább Nagy-Britanniában érzékelhető.
A Facebook egy másik területen is piacvezető lett. A látogatói töltik ugyanis a legtöbb időt, 991 millió percet az oldalon. A Bebo tagjainál ugyanez az adat csak 600 millió perc, míg a MySpace esetében 540 millió perc. Egy átlagos Facebook-tag havonta 2 órát és 32 percet tölt el a portálon. A Bebo esetében ez az érték 2 óra 15 perc, a MySpacenél pedig egy óra 25 perc. Nem véletlen tehát, hogy a dinamikus fejlődő közösségi portál felkeltette a nagy vállalatok érdeklődését és néhány nappal ezelőtt a Microsoft már ajánlatot is tett a Facebook megvásárlására. A szoftveróriás már 2006-ban szövetségre lépett a Facebook.com-mal, most pedig 5 százalékos részesedést vásárolna a vállalkozásból, amiért akár 300-500 millió dollárt is fizetne - közölte a Wall Street Journal meg nem nevezett forrásokra hivatkozva. A Microsoft nem kommentálta a hírt.