Gyurkity Péter
Windowsra is megjelent a Safari böngésző
Újabb induló csatlakozik a PC-s böngészők versenyéhez, ám ezúttal tapasztalt játékosról van szó: a Safari 3 előzetese immár Windowson is elérhető, míg az Apple további termékeit, így a Leopard operációs rendszert és az iPhone-t is igyekszik népszerűsíteni.
Steve Jobs, az Apple első embere az éves Worldwide Developers Conference alatt megtartott beszédében tért ki cége újdonságaira. A hangsúlyt a Leopard kódnevű, októberben megjelenő Mac OS X frissítésre helyezték, ám felhívták a külső fejlesztők figyelmét a szintén hamarosan debütáló iPhone készülékekre, valamint a Safari böngészőre, amelynek legújabb verziója tehát immár PC-n is elérhető.
Klikk a képekre a nagyobb változathoz
A Safari 3 már most letölthető az Apple honlapjáról. A cég szerint a böngésző pontosan kétszer gyorsabb az Internet Explorernél és 42 százalékkal jobb sebességet nyújt a HTML böngészés terén a Firefoxnál. A főbb funkciók a következők: felugró ablakok korlátozása, tiltása, füles böngészés, a SnapBack, amivel kijelölhetjük azt az oldalt, címet, ahova a "Vissza" gomb segítéségével egy kattintással szeretnénk visszajutni, valamint a Private Browsing, amely az adatok (cookie-k, előzmények, gyorsítótár stb.) helyben tárolását tiltja le a nagyobb biztonság jegyében.
A Mac OS X 10.5, vagyis a Leopard verzióról szólva Jobs kitért néhány kisebb újdonságra, amelyek rögtön a szemünk elé tárulnak az operációs rendszer használatakor. A felső menü ezentúl automatikusan követi az asztal tartalmának változását, a Stacks opció pedig lehetővé teszi több ikon csoportosítását a gyorsindítóban (Dock). Ezek persze csak apróságok, de a vállalat szokása szerint nem túl bőbeszédű, így a fontosabb fejlesztéseket minden bizonnyal csak később ismertetik. Reményeik szerint az új verzió és a böngésző még tovább lendíti majd az eladásokat, és folytatódik az elmúlt két évben tapasztalt trend, amelynek köszönhetően az Egyesült Államokban a Mac számítógépek részesedése 3,5 százalékról 4,9 százalékra ugrott.
Klikk a képekre a nagyobb változathoz
Jobs ezúttal sem mulasztotta el, hogy odapörköljön Redmondnak: a Leopard megjelenésével és várható árával kapcsolatban elmondta, hogy az alap (Basic) verzió 129 dollárba kerül, a prémium 129 dollárba, a vállalati verzió 129 dollárba, míg a legjobb, az "Ultimate" változat, amelybe "mindent beletesznek", 129 dollárért lesz kapható (lásd fenti képek). Viccesen hozzátette, hogy várakozásuk szerint a legtöbben az ultimate verziót választják majd - mindez persze csak tréfa, hiszen egyetlen verzió jelenik meg az operációs rendszerből.
Steve Jobs, az Apple első embere az éves Worldwide Developers Conference alatt megtartott beszédében tért ki cége újdonságaira. A hangsúlyt a Leopard kódnevű, októberben megjelenő Mac OS X frissítésre helyezték, ám felhívták a külső fejlesztők figyelmét a szintén hamarosan debütáló iPhone készülékekre, valamint a Safari böngészőre, amelynek legújabb verziója tehát immár PC-n is elérhető.
Klikk a képekre a nagyobb változathoz
A Safari 3 már most letölthető az Apple honlapjáról. A cég szerint a böngésző pontosan kétszer gyorsabb az Internet Explorernél és 42 százalékkal jobb sebességet nyújt a HTML böngészés terén a Firefoxnál. A főbb funkciók a következők: felugró ablakok korlátozása, tiltása, füles böngészés, a SnapBack, amivel kijelölhetjük azt az oldalt, címet, ahova a "Vissza" gomb segítéségével egy kattintással szeretnénk visszajutni, valamint a Private Browsing, amely az adatok (cookie-k, előzmények, gyorsítótár stb.) helyben tárolását tiltja le a nagyobb biztonság jegyében.
A Mac OS X 10.5, vagyis a Leopard verzióról szólva Jobs kitért néhány kisebb újdonságra, amelyek rögtön a szemünk elé tárulnak az operációs rendszer használatakor. A felső menü ezentúl automatikusan követi az asztal tartalmának változását, a Stacks opció pedig lehetővé teszi több ikon csoportosítását a gyorsindítóban (Dock). Ezek persze csak apróságok, de a vállalat szokása szerint nem túl bőbeszédű, így a fontosabb fejlesztéseket minden bizonnyal csak később ismertetik. Reményeik szerint az új verzió és a böngésző még tovább lendíti majd az eladásokat, és folytatódik az elmúlt két évben tapasztalt trend, amelynek köszönhetően az Egyesült Államokban a Mac számítógépek részesedése 3,5 százalékról 4,9 százalékra ugrott.
Klikk a képekre a nagyobb változathoz
Jobs ezúttal sem mulasztotta el, hogy odapörköljön Redmondnak: a Leopard megjelenésével és várható árával kapcsolatban elmondta, hogy az alap (Basic) verzió 129 dollárba kerül, a prémium 129 dollárba, a vállalati verzió 129 dollárba, míg a legjobb, az "Ultimate" változat, amelybe "mindent beletesznek", 129 dollárért lesz kapható (lásd fenti képek). Viccesen hozzátette, hogy várakozásuk szerint a legtöbben az ultimate verziót választják majd - mindez persze csak tréfa, hiszen egyetlen verzió jelenik meg az operációs rendszerből.