Kruza Richárd
Publikussá vált a Joost internetes TV-szolgáltatás
Hivatalosan is elindult a Joost Internet TV szolgáltatása. A rendszer eddig tesztelés allatt állt és nem volt elérhető a nagyközönségnek. A szükséges szoftver, a Joost konzol a meghívottaknak máris letölthető.
Május elsején jelentették be, hogy hivatalosan is elindult a Niklas Zennstörm és Janus Friis, a Skype és a Kazaa alapítói által létrehozott peer-to-peer alapú Joost internetes tévéműsor-szolgáltatás. A rendszer eddig csupán fejlesztői stádiumban, zárt körben működött, de úgy tűnik a fejlesztők szerint mostanára eléggé megérett ahhoz hogy megnyissák a közönségnek, a szolgátatás igénybevételéhez szükséges szoftver ugyanis eddig nem volt publikus. Mostantól megváltozik a helyzet, a tesztelőknek frissíteniük kell a szoftvert, és bárkinek küldhetnek meghívót a belépéshez. A meghívottak pedig letölthetik a Joost konzolt.
A konzol természetesen reklámokat is tartalmaz: tévézgetés közben 32 cég, köztük a Coca-Cola, az Intel, a Hewlett Packard és a Nike reklámjait láthatjuk rajta. Annak ellenére, hogy a szolgáltatás teljesen publikussá vált és reklámfelületek is vannak rajta, maga a Joost konzol továbbra is csak beta verzió. A szolgáltatás egyébként ingyenes.
A Joost azt is bejelentette, hogy bővítette kínálatát, mivel szerződéseket kötött a Turner Broadcasting System- el, a National Hockey League (NHL)-el, a Sports Illustrated-el, a Hasbro-val és Sony Pictures Entertainment-el, de további cégekkel is folyamatos tárgyalásban vannak. Az új szerződéseknek köszönhetően hamarosan olyan klasszikusokat is meg lehet majd tekinteni a Joost-on, mint a Starsky & Hutch, a Charlie Angyalai, a Hasbro-nak köszönhetően pedig 80-as évekből származó Transformers-t és a G.I. Joe rajzfilmek válnak elérhetővé. Az NHL pedig általában sportot, idén tavasszal viszont a teljes Stanley kupát rendelkezésre fogja bocsátani a Joost-on.
A Joost-on elérhető program egyébként a világon nem lesz teljesen egyforma, mivel a egyes térségekre különféle szerzői jogok érvényesek.
A szolgáltatást bemutató részletes cikkünk
Május elsején jelentették be, hogy hivatalosan is elindult a Niklas Zennstörm és Janus Friis, a Skype és a Kazaa alapítói által létrehozott peer-to-peer alapú Joost internetes tévéműsor-szolgáltatás. A rendszer eddig csupán fejlesztői stádiumban, zárt körben működött, de úgy tűnik a fejlesztők szerint mostanára eléggé megérett ahhoz hogy megnyissák a közönségnek, a szolgátatás igénybevételéhez szükséges szoftver ugyanis eddig nem volt publikus. Mostantól megváltozik a helyzet, a tesztelőknek frissíteniük kell a szoftvert, és bárkinek küldhetnek meghívót a belépéshez. A meghívottak pedig letölthetik a Joost konzolt.
A konzol természetesen reklámokat is tartalmaz: tévézgetés közben 32 cég, köztük a Coca-Cola, az Intel, a Hewlett Packard és a Nike reklámjait láthatjuk rajta. Annak ellenére, hogy a szolgáltatás teljesen publikussá vált és reklámfelületek is vannak rajta, maga a Joost konzol továbbra is csak beta verzió. A szolgáltatás egyébként ingyenes.
A Joost azt is bejelentette, hogy bővítette kínálatát, mivel szerződéseket kötött a Turner Broadcasting System- el, a National Hockey League (NHL)-el, a Sports Illustrated-el, a Hasbro-val és Sony Pictures Entertainment-el, de további cégekkel is folyamatos tárgyalásban vannak. Az új szerződéseknek köszönhetően hamarosan olyan klasszikusokat is meg lehet majd tekinteni a Joost-on, mint a Starsky & Hutch, a Charlie Angyalai, a Hasbro-nak köszönhetően pedig 80-as évekből származó Transformers-t és a G.I. Joe rajzfilmek válnak elérhetővé. Az NHL pedig általában sportot, idén tavasszal viszont a teljes Stanley kupát rendelkezésre fogja bocsátani a Joost-on.
A Joost-on elérhető program egyébként a világon nem lesz teljesen egyforma, mivel a egyes térségekre különféle szerzői jogok érvényesek.
A szolgáltatást bemutató részletes cikkünk