Gyurkity Péter

Csak 2009-re veheti át a vezetést a PS3

A konzol eddigi eredményei elmaradnak a várttól, vetélytársai jobban teljesítenek, 2009-re azonban fordulhat a kocka. A Sony a PS3 európai áráról beszél, a Nintendo pedig a modchipeket korlátozná.

Tajvani források arról értekeztek a napokban, hogy a PlayStation 3 szegényes játékkínálatával és kevésbé versenyképes áraival igencsak rosszul indított, és minden eddigi eredmény ellenére az eladások mértéke messze elmarad a Sony által kívánt szinttől. Az Xbox 360 a korai megjelenésből fakadó széles kínálatával, a Nintendo Wii pedig kreativitásával előzi meg a Sony által a valódi következő generációnak titulált konzolt, a helyzet azonban 2009-re alapjában változhat meg.

Az újabb játékok és szolgáltatások (lásd PlayStation Home) megjelenésével azonban lassan fordulni fog a kocka, és a PS3 2008 közepére átveheti a vezetést. Az igazi csúcspont 2009-ben érkezik el, amikor is a Sony üdvöskéjének első helye szinte megkérdőjelezhetetlen lesz, ehhez azonban az kell, hogy a nagyobb baklövéseket elkerüljék a következő időszakban. Ilyen baklövésnek nevezhető az európai megjelenés, amely magasabb áron történik mint a tengerentúlon.


Érdekes, hogy ezt a különbséget Ray Maguire, a Sony brit részlegének első embere a megélhetési költségek és a munkaerő árával magyarázta, ami már csak azért is megkérdőjelezhető, mert az USA sem olcsó munkaerejéről híres, az európai változat pedig önmagában véve is butítottnak tekinthető.

Az biztos, hogy az eladási mutatók egyelőre elmaradnak a korábban várt szinttől, igaz ebben a késlekedésnek több szerepe van, mint a vásárlói fogadtatásnak. Jó példa erre, hogy a PS3 a szigetországban a magasabb ár ellenére is a leggyorsabban fogyó konzolnak bizonyult, a rajt hétvégéjén 165 ezer példány talált gazdára, szemben a Wii 105, valamint az Xbox 360 70 ezrével.

A Nintendo eközben a Wii konzolhoz megjelenő modchipek terjedését szeretné megakadályozni. Ennek érdekében módosították a felépítést, hogy az eddig megjelent chipek használhatatlannak bizonyuljanak, mi több, még kárt is tegyenek a készülékben. A másik oldal azonban szintén készült a lépésre, a hírek szerint a frissített változatok nagyjából egy hét múlva elkészülnek, így a lépés végül felesleges próbálkozásnak bizonyulhat.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • dez #87
    Plusz még a 4.-hez: a unified memória miatt x360-ban a GPU és a CPU 22.4 GB/s sávszélen osztozik a memória felé (amin egyes GPU műveleteknél könnyít az eDram külön hozzáférése, ami 32 GB/s). PS3-nál párhuzamosan adott 25.6 GB/s a main ram és a Cell között, plusz 22.4 GB/s az RSX és a vram között.
    A nagyobb adatmennyiségekkel dolgozó műveletek többsége szempontjából ez 22.4 GB/s vs. 48 GB/s.
    (És közben a Cellnél a műveletek többsége rövidebb időintervallumon az SPE-kben zajlik.)
  • dez #86
    1. Tudtommal tudják a teljes PowerPC ISA-t (utasításkészletet), szal simán fordítható bármilyen PowerPC-s kód az SPU-kra (persze nem árt, ha bele is fél az LS-be). Szal egyértelmű FUD az 1. grafikon.

    2. A Xenon ~110 GFLOPS-a egy totál elméleti érték, amit közelíteni sem igazán lehet a gyakorlatban, amit max. lehet, azt is túl bonyolultan (vektor és sima fp kód erősen optimizált elrendezésben). Ezzel szemben a Cell ~200 GFLOPS-a megközelíthető, jó esetben elég közel. Szal így az is FUD volt.

    3. Úgy tűnik, vertex-műveletekben a Xenos a jobb, pixel-műveletekben (shading is) az RSX. Az utóbbi időben inkább az utóbbi felé megy a fejleszétés.

    4. Na, ez meg a másik nagy FUD volt...
    Először is, a 278 GB/s-ből 256 az eDram és a hozzá tartozó aprócska logika közötti sávszél. Túl sokmindenre nem lehet használni. Eközött és a GPU közötti sávszél már csak 32 GB/s.
    Ha már ilyen belső sávszéleket nézünk az x360-nál, akkor nézzük, mi van a PS3-nál: Cell belső sávszélek: a magok egymás és a külvilág közötti kommunikációját intéző EIB busz: 204.8 GB/s. De ez még nem a vége: az SPE-k összesített belső sávszéle a lokális ramjaik felé: 51.2 x 8 = 409.6 GB/s. És ezek nem csak olyan látvány-számok, amik 1-2 részműveletben számítanak, hanem szerves része a Cell teljesítményének.

    "Hihetetlen, hogy az IGN még mindíg fenntartja ezt a szemetet a szerverén. Ez csak őket minősíti."

    Hát bizony. Meg az is, hogy hivatkozási alapként szerepel a Wikipedia x360-as lapján.
  • NEXUS6 #85
    Ez a cikk annyira LOL, hogy az csoda!!!
    Minden diagramja helytelen adatokat tartalmaz, tele van csúsztatással az egész, amelynek az a célja, hogy kihozzák, hogy az X hardvere lényegesen jobb.

    1. "The Xbox 360's CPU has more general purpose processing power because it has three general purpose cores, and Cell has just one."
    Ez hülyeség, mert a cell SPU-jai is tudnak olyan algoritmusokat futatni, amit úgymond általános célúnak szoktak nevezni. Csak éppen sok esetben sokkal gyorsabban, mint a hagyományos magok. Ciklusokat gyorsabban végrehajtanak, elágazás vizsgálatra kevesebb utasításuk van, de van.

    2. "Cell's claimed advantage is on streaming floating point work which is done on its seven DSP processors."
    A mondat első fele igaz, de a cell SPU-jai nem tiszta DSP processzorok, szal integer műveletekben és általában minden ciklus algoritmusban sokkal gyorsabb.

    3. "The Xbox 360 GPU has more processing power than the PS3's. In addition, its innovated features contribute to overall rendering performance."
    Ezt nem lehet így kimondani. Ugyan az X360 GPU-ja erősen skálázható, ezáltal a teljesítmény esetenként az RSX teljesítménye fölé tornázható, de ez mindíg valami más kapacitás rovására lehet elérni. A cikkben szereplő matematikai számítások akár jók is lehetnének, de gyakorlatban nem biztos, hogy úgy működnek a dolgok. Az első multiplatform játékok némi X360 előnyt mutattak grafikában, de úgy tűnik a spec PS3 gámékhoz hasonló nem igazán van x-en.

    4. "Xbox 360 has 278.4 GB/s of memory system bandwidth. The PS3 has less than one-fifth of Xbox 360's (48 GB/s) of total memory system bandwidth."
    Ez a kedvencem!;)))
    A Boxban levő 10MB-nyi méretű spec effekt memóriát hasonlítja a Ps3 fő memória sávszélességéhez. No comment.

    "CONCLUSION
    When you break down the numbers, Xbox 360 has provably more performance than PS3."
    MegaLOL

    Hihetetlen, hogy az IGN még mindíg fenntartja ezt a szemetet a szerverén. Ez csak őket minősíti.
  • Gyúrógép #84
    Hát én inkább 300 eurért 360-at vennék mint Wii-t
    250 ajró-ért...
  • dez #83
    Amit linkeltél, az egyszerű FUD marketing.
  • sylverangel #82
    http://xbox360.ign.com/articles/617/617951p1.html

    reakció...

    De itt van egy szakértő véleménye...

    Régen nem ilyen adatok voltak írva a wikin... Átírták jelentősen (én még dec környékén számolgattam, akkor teljesen más adatok voltak...
  • NEXUS6 #81
    Most már én is csak nevetni tudok azon, amikor valaki bizonygatni akarja a téveszméit a PS3 hiányosságait illetően.;D

    Ha valaki tisztán szakmai szemmel megnézi csak a már kiadott exkluzívokat, azok soxor annyival magasabb szinten állnak, mint bármi más(poligon szám, particle effektek, AI, fizika. stb), hogy az hihetetelen, hogy még van aki hisz ezeknek a negatív hozzászólásoknak.

    Persze nem ártana egy tényleg ütős játék sem, amivel mindenkinek nyilvánvalóvá válna a szitu.
  • dez #80
    Ja, mellesleg x360-on is többszálúsítani kell, mert egy mag, főleg azon belül egy szál kevéske.
  • dez #79
    Ne zavarjon, hogy a Wiiről volt szó, hogy az "1/10 annyi", mint az x360.
    (Bár szerintem is közelebb áll az 1/5-höz.)

    Ami a Cellt illeti, ez a szupernehéz programozhatóság csak FUD. Nem a Cellt nehéz programozni, hanem a game-kódot szétszedni több, a Cellnek megfelelő szálra. Ezen belül az egyes kisebb rutinokkal semmi gond. Pl. egy x360+ps3 fejlesztő a napokban arról számolt be, hogy 2 nap alatt portoltak egy fontos számítási rutint x360-ról ps3-ra, úgy, hogy a forrás nagy része ugyanaz maradt, csak kicsit ki kellett egészíteni, mégis 3x gyorsabban futott 2 SPE-n, mint 4 szálon (2 magon) a Xenonon (3 magos x360 CPU)... Bár ebben benne van az is, hogy a MS fordítója béna, a Sony libjei és fordítója (módosított gcc) meg viszonylag jó...

    A Cell egyébként be tud segíteni a grafikába is. Vertexmanipulációba viszonylag egyszerűen, pixel alapú dolgokba már bonyolultabban. (De pl. egy jó fizika is feldobhatja a grafikát.)
  • virs lee #78
    És erős jóindulattal 1/10 teljesítménye van mint monnyuk az x360-nak.
    Bírom amikor ilyen "szakértők" hasraütéssel fejezik ki vágyálmaikat. Kár hogy a valósághoz semmi köze. A PS3-ban csak a Cell ami jó, a videokártya semmivel se jobb az x360-ban alkalmazottnál, szal ne számíts olyan nagy durranásra. És a teljesítmény se minden, a PS3-at közismerten nehéz programozni, ami meg is látszik az eddig megjelent játékok színvonalán, és a jövőben se fog 100%-ra emelkedni. Az MS meg jól rágyúrt a programozhatóságra, ami nem véletlen, hiszen több évtizedes tapasztalata van fejlesztés terén. És mire belelendülne a PS3, már itt az Xbox3.