87
  • dez
    #87
    Plusz még a 4.-hez: a unified memória miatt x360-ban a GPU és a CPU 22.4 GB/s sávszélen osztozik a memória felé (amin egyes GPU műveleteknél könnyít az eDram külön hozzáférése, ami 32 GB/s). PS3-nál párhuzamosan adott 25.6 GB/s a main ram és a Cell között, plusz 22.4 GB/s az RSX és a vram között.
    A nagyobb adatmennyiségekkel dolgozó műveletek többsége szempontjából ez 22.4 GB/s vs. 48 GB/s.
    (És közben a Cellnél a műveletek többsége rövidebb időintervallumon az SPE-kben zajlik.)
  • dez
    #86
    1. Tudtommal tudják a teljes PowerPC ISA-t (utasításkészletet), szal simán fordítható bármilyen PowerPC-s kód az SPU-kra (persze nem árt, ha bele is fél az LS-be). Szal egyértelmű FUD az 1. grafikon.

    2. A Xenon ~110 GFLOPS-a egy totál elméleti érték, amit közelíteni sem igazán lehet a gyakorlatban, amit max. lehet, azt is túl bonyolultan (vektor és sima fp kód erősen optimizált elrendezésben). Ezzel szemben a Cell ~200 GFLOPS-a megközelíthető, jó esetben elég közel. Szal így az is FUD volt.

    3. Úgy tűnik, vertex-műveletekben a Xenos a jobb, pixel-műveletekben (shading is) az RSX. Az utóbbi időben inkább az utóbbi felé megy a fejleszétés.

    4. Na, ez meg a másik nagy FUD volt...
    Először is, a 278 GB/s-ből 256 az eDram és a hozzá tartozó aprócska logika közötti sávszél. Túl sokmindenre nem lehet használni. Eközött és a GPU közötti sávszél már csak 32 GB/s.
    Ha már ilyen belső sávszéleket nézünk az x360-nál, akkor nézzük, mi van a PS3-nál: Cell belső sávszélek: a magok egymás és a külvilág közötti kommunikációját intéző EIB busz: 204.8 GB/s. De ez még nem a vége: az SPE-k összesített belső sávszéle a lokális ramjaik felé: 51.2 x 8 = 409.6 GB/s. És ezek nem csak olyan látvány-számok, amik 1-2 részműveletben számítanak, hanem szerves része a Cell teljesítményének.

    "Hihetetlen, hogy az IGN még mindíg fenntartja ezt a szemetet a szerverén. Ez csak őket minősíti."

    Hát bizony. Meg az is, hogy hivatkozási alapként szerepel a Wikipedia x360-as lapján.
  • NEXUS6
    #85
    Ez a cikk annyira LOL, hogy az csoda!!!
    Minden diagramja helytelen adatokat tartalmaz, tele van csúsztatással az egész, amelynek az a célja, hogy kihozzák, hogy az X hardvere lényegesen jobb.

    1. "The Xbox 360's CPU has more general purpose processing power because it has three general purpose cores, and Cell has just one."
    Ez hülyeség, mert a cell SPU-jai is tudnak olyan algoritmusokat futatni, amit úgymond általános célúnak szoktak nevezni. Csak éppen sok esetben sokkal gyorsabban, mint a hagyományos magok. Ciklusokat gyorsabban végrehajtanak, elágazás vizsgálatra kevesebb utasításuk van, de van.

    2. "Cell's claimed advantage is on streaming floating point work which is done on its seven DSP processors."
    A mondat első fele igaz, de a cell SPU-jai nem tiszta DSP processzorok, szal integer műveletekben és általában minden ciklus algoritmusban sokkal gyorsabb.

    3. "The Xbox 360 GPU has more processing power than the PS3's. In addition, its innovated features contribute to overall rendering performance."
    Ezt nem lehet így kimondani. Ugyan az X360 GPU-ja erősen skálázható, ezáltal a teljesítmény esetenként az RSX teljesítménye fölé tornázható, de ez mindíg valami más kapacitás rovására lehet elérni. A cikkben szereplő matematikai számítások akár jók is lehetnének, de gyakorlatban nem biztos, hogy úgy működnek a dolgok. Az első multiplatform játékok némi X360 előnyt mutattak grafikában, de úgy tűnik a spec PS3 gámékhoz hasonló nem igazán van x-en.

    4. "Xbox 360 has 278.4 GB/s of memory system bandwidth. The PS3 has less than one-fifth of Xbox 360's (48 GB/s) of total memory system bandwidth."
    Ez a kedvencem!;)))
    A Boxban levő 10MB-nyi méretű spec effekt memóriát hasonlítja a Ps3 fő memória sávszélességéhez. No comment.

    "CONCLUSION
    When you break down the numbers, Xbox 360 has provably more performance than PS3."
    MegaLOL

    Hihetetlen, hogy az IGN még mindíg fenntartja ezt a szemetet a szerverén. Ez csak őket minősíti.
  • Gyúrógép
    #84
    Hát én inkább 300 eurért 360-at vennék mint Wii-t
    250 ajró-ért...
  • dez
    #83
    Amit linkeltél, az egyszerű FUD marketing.
  • sylverangel
    #82
    http://xbox360.ign.com/articles/617/617951p1.html

    reakció...

    De itt van egy szakértő véleménye...

    Régen nem ilyen adatok voltak írva a wikin... Átírták jelentősen (én még dec környékén számolgattam, akkor teljesen más adatok voltak...
  • NEXUS6
    #81
    Most már én is csak nevetni tudok azon, amikor valaki bizonygatni akarja a téveszméit a PS3 hiányosságait illetően.;D

    Ha valaki tisztán szakmai szemmel megnézi csak a már kiadott exkluzívokat, azok soxor annyival magasabb szinten állnak, mint bármi más(poligon szám, particle effektek, AI, fizika. stb), hogy az hihetetelen, hogy még van aki hisz ezeknek a negatív hozzászólásoknak.

    Persze nem ártana egy tényleg ütős játék sem, amivel mindenkinek nyilvánvalóvá válna a szitu.
  • dez
    #80
    Ja, mellesleg x360-on is többszálúsítani kell, mert egy mag, főleg azon belül egy szál kevéske.
  • dez
    #79
    Ne zavarjon, hogy a Wiiről volt szó, hogy az "1/10 annyi", mint az x360.
    (Bár szerintem is közelebb áll az 1/5-höz.)

    Ami a Cellt illeti, ez a szupernehéz programozhatóság csak FUD. Nem a Cellt nehéz programozni, hanem a game-kódot szétszedni több, a Cellnek megfelelő szálra. Ezen belül az egyes kisebb rutinokkal semmi gond. Pl. egy x360+ps3 fejlesztő a napokban arról számolt be, hogy 2 nap alatt portoltak egy fontos számítási rutint x360-ról ps3-ra, úgy, hogy a forrás nagy része ugyanaz maradt, csak kicsit ki kellett egészíteni, mégis 3x gyorsabban futott 2 SPE-n, mint 4 szálon (2 magon) a Xenonon (3 magos x360 CPU)... Bár ebben benne van az is, hogy a MS fordítója béna, a Sony libjei és fordítója (módosított gcc) meg viszonylag jó...

    A Cell egyébként be tud segíteni a grafikába is. Vertexmanipulációba viszonylag egyszerűen, pixel alapú dolgokba már bonyolultabban. (De pl. egy jó fizika is feldobhatja a grafikát.)
  • virs lee
    #78
    És erős jóindulattal 1/10 teljesítménye van mint monnyuk az x360-nak.
    Bírom amikor ilyen "szakértők" hasraütéssel fejezik ki vágyálmaikat. Kár hogy a valósághoz semmi köze. A PS3-ban csak a Cell ami jó, a videokártya semmivel se jobb az x360-ban alkalmazottnál, szal ne számíts olyan nagy durranásra. És a teljesítmény se minden, a PS3-at közismerten nehéz programozni, ami meg is látszik az eddig megjelent játékok színvonalán, és a jövőben se fog 100%-ra emelkedni. Az MS meg jól rágyúrt a programozhatóságra, ami nem véletlen, hiszen több évtizedes tapasztalata van fejlesztés terén. És mire belelendülne a PS3, már itt az Xbox3.
  • zola2000
    #77
    A ps2 eladásai már eléggé visszaestek. A wii eladásai meg még mindig maximumon vannak (tehát amit a nintendó legyárt azt el is adja). Idén jön a metroid3, super smash brosh melee, mario galaxy, project hammer, sadness, forever blue. 2008ra fognak beérni az igazán ütős jrpgk, akkor jön az új zelda dark sages is (vagy 2009ben ha csúszik). Tehát a siker olyan 2009ig garantált. Aztán jöhet a wii2. Most ugyanaz van mint volt a ds vs psp. A grafikája/teljesítménye valamivel jobb mint az xbox1é, ami bőven elég. Én is ha veszek wiit azt nem egy hanem öt évre veszem. A wiimote meg sokkal nagyobb előny a pr3mal szemben mint a ds dupla/érintőkijelzője a pspvel szemben.
  • zola2000
    #76
    A ps2 eladásai már eléggé visszaestek. A wii eladásai meg még mindig maximumon vannak (tehát amit a nintendó legyárt azt el is adja). Idén jön a metroid3, super smash brosh melee, mario galaxy, project hammer, sadness, forever blue. 2008ra fognak beérni az igazán ütős jrpgk, akkor jön az új zelda dark sages is (vagy 2009ben ha csúszik). Tehát a siker olyan 2009ig garantált. Aztán jöhet a wii2. Most ugyanaz van mint volt a ds vs psp. A grafikája/teljesítménye valamivel jobb mint az xbox1é, ami bőven elég. Én is ha veszek wiit azt nem egy hanem öt évre veszem. A wiimote meg sokkal nagyobb előny a pr3mal szemben mint a ds dupla/érintőkijelzője a pspvel szemben.
  • NEXUS6
    #75
    És erős jóindulattal 1/10 teljesítménye van mint monnyuk az x360-nak.
    Tehát még mindíg az előző genhez áll közelebb.

    Amúgy anno volt egy ilyen érzésem, hogy ez lesz belőle, a Wii nem az új konzolokkal fogja felvenni a versenyt.
    A PS2 most van a csúcson 5X annyi gáme jön még mindíg rá mint a PS3-ra. És hiába adnak el belőle 2X annyit mint az nextgen konzolokból összesen, ha a Wii meg szépen bejön a surranópályán, és a PS2 elé kerül.
    A nextgen war el sem kezdődött igazán, de ennek a Wii nem is lesz résztvevője.
  • zola2000
    #74
    Az előző generációs gépeket meg azért veszik mert van rá játékválaszték, az újakat azért, mert egyszerűen jobbak és látják benne a lehetőséget a vásárlók.
  • zola2000
    #73
    A wii hardvere kb négyszer erősebb mint a ps2é. A wiimote szinte mindenhez jó míg amiket írtál egy-két játékhoz. Ott sem az igazi pl a kamerának alacsony a látószöge"~"
  • NEXUS6
    #72
    És PS2-ből? A világon majdnem annyit mint Wii-ből.

    Ha érdekelne a matek, még talán azt is ki tudnám mutatni, hogy a két termék eladási statisztikáinak hasonlósága milyen korelációban van a termékek nagyságrendileg is hasonló képességeivel.

    Amúgy a PS2 is nextgen, van rá táncszőnyeg, meg műgitár, meg horgászbot, meg szemtoly, és ez aggya az igazi nextgen fílinget, nem a bréer!
    ;)))
  • NEXUS6
    #71
    Valahogy az volt bennem, hogy a JúKében kb 40 milkóan laknak, Japóban meg 180-an. Lusta voltam megnézni.

    OK akkor legyen 2X!;)))

    A nyuszistás ünnep nem tudom máshol mennyire ajándékozós ünnep, vagy csak templomba járós.
  • zola2000
    #70
    Azt kell nézni, hogy ehhez képest wiiből mennyit adnak el.
  • cateran
    #69
    Már úgy érted 2x annyian?:)
    Japan: 2005 estimate 128,085,000 (10th)
    U.K.:2006 estimate 60,609,153 (22nd)
    Forrás:wikipedia
    Amúgy kiváncsi leszek,hogy húsvétra belendül-e a forgalom?
  • NEXUS6
    #68
    Olvasom közben folytatódik a fika hadjárat. Nem az amit írnak, hanem ahogy írják.

    Azt írják pl itt , hogy az Európai látványos start után visszaesett a PS3 eladások száma.
    Ehhez csak azt fűzném hozzá:
    - hogy az említett csökkent nagyságú, huszon-akárhány-ezres angliai eladások kb a japán össz eladásokkal egyenértékűek, csak ugye Japánban vagy 4X annyian élnek.
    - Azért csak március van, és nem ez a videojátékipar csúcs időszaka, ahhoz képeset nem is rosszak az erdmények.
    - Ha nem esett volna vissza akkor már a világon sehol nem lehetne PS3-at kapni.;)))
    És azért ki volt az aki heti 1 milliót várt volna huzamosabban? Egy év alatt meg akkor 50 milliót???? Az még gombócból is sok! LOL

    Kezdek igencsak negatív véleménnyel lenni az IT médiában dolgozók átlagintelligenciáját tekíntve.

    Vagy most ez a Blikk stílus a menő????
    STÓLBUCI JOGSI NÉLKÜL IS ÚJRA AUTÓBA ÜLT!!!!!!!
    (Busszal ment bevássárolni)
  • dez
    #67
    Csak vigyázz, nehogy vámot számoljanak rá...

    Egyébként, "gyerekek", nem a vám miatt ennyivel drágább itt az EU-ban a PS3? Épp ilyesmi miatt akarta korábban a PS2-t is számítógépnek nyilváníttatni a Sony, mert arra nincs vám.
  • dez
    #66
    Amit az analfabéta Inq-s Charlie-ka jól félre is értelmezett, úgy kellett fejlesztőknek elmagyarázni a BBC-n, és máshol, miről van szó. :P
  • zola2000
    #65
    Nem az egész világ nintendo felség terület ^_^
  • irkab1rka
    #64
    "megélhetési költségek és a munkaerő árával"

    ööö mi van? Szarabbat drágábban, és nem a profitról van szó? Az van, hogy az amcsi piacon versenyezni kell, a sony meg azt hiszi, hogy ez már nem usa/ms felségterület, ezért itt nem kell versenyeznie. :)

    Nem baj, hozatunk amcsiból és kész.
  • NEXUS6
    #63
    Azért hihetetlen urban legendek vannak a PS3-mal kapcsolatban a neten, de akár magukat szakíróknak nevezők tollából is jönnek hülyeségek.

    Volt valami olyan is, asszem NY Times cikk, hogy hú a PS3 mennyit fogyaszt, és emiatt nő a CO2 kibocsájtás, meg összeomlik a klíma.
    Úgy tűnik a több százmillió PC senkit nem zavar.

    Aztán volt ez a sávszélesség FUD-olás, amikor egy nagyon speciális esetet leírtak, amikor valóban csak minimális sávszélességű adattovábbítást lehet megvalósítani. De a példa értelme pont az volt, hogy a programozók ne oda rakják az adatokat, ne ezt az útját válasszák, a RSX - cell közötti adattovábbításnak, na erre jött a fikagőzhenger, hogy így szar a PS, meg úgy szar.
  • dez
    #62
    Mellesleg érdemes összehasonlítani az egyéb tulajdonságokat is, nem csak a shading perf. számít ugyebár... Majdnem mindenben az RSX a jobb, kivéve a poligon/vertex kezelést, utóbbiak számai viszont az elvi maximum, amit a gyakorlatban nem igazán használnak ki.
    RSX
    Xenos
  • dez
    #61
    Na jó, ez a szám a GPGPU célokra igénybe vehető FLOPS. 3D grafikára 518 GFLOPS shader tesjesítménye van.
  • dez
    #60
    (Ha nem hiszed: >click<)
  • dez
    #59
    Ja, és a 8800GTX:
    16 Multiprocessors * 8 processors / multi * 2 flops / MAD * 1 MAD / processor-cycle * 1.35 GHz = 345.6 GFLOP/s (link)
    (Az R600 lesz állítólag 500 GFLOPS-os...)
  • dez
    #58
    Azt te csak szeretnéd, kis FUD-bajnok...

    RSX:
    500 MHz G70 based GPU on 90 nm process, 300 milllion transistors
    24 parallel pixel pipelines
    - 5 shader ALU operations per pipeline per cycle (2 vector4 and 2 scalar (dual/co-issue) and fog ALU)
    - 27 FLOPS per pipeline per cycle
    8 parallel vertex pipelines
    - 2 shader ALU operations per pipeline per cycle (1 vector4 and 1 scalar, dual issued)
    - 10 FLOPS per pipeline per cycle
    68 billion shader operations per second theoretical maximum ( ((5 ALU x 24 pixel pipelines) + (2 ALU x 8 vetrex pipelines)) x 500 MHz )
    364 GFLOPS ( ((27 FLOPS x 24 pixel pipelines) + (10 FLOPS x 8 vertex pipelines)) x 500 MHz )

    Xenos:
    500 MHz parent GPU on 90 nm TSMC process, 232 million transistors (337 million with 10MB eDram)
    48-way parallel floating-point dynamically-scheduled shader pipelines
    Unified shader architecture (each pipeline is capable of running either pixel or vertex shaders)
    - 2 shader ALU operations per pipeline per cycle (1 vector4 and 1 scalar, co-issued)
    10 FLOPS per pipeline per cycle
    48 billion shader operations per second theoretical maximum (2 ALU x 48 shader pipelines x 500 MHz)
    240 GFLOPS (10 FLOPS x 48 shader pipelines x 500 MHz)
  • NEXUS6
    #57
    A magam részéről nem számolgattam, nem szoroztam meg az értéket a kozmikus állandóval és osztotam el az egy tűfokán elférő angyalok számával, csak a hivatalos adatokból indultam ki! Azt nem tudom a M$ miért adott ki alacsonyabb adatokat, ha erősebb a box GPU-ja és a Sony meg miért emberkedett, ha nincs annyi benne. Szerintem egy GPU esetében nem a FLOPS-ok számítanak elsődleges értéknek, hanem az egy ciklus alatt végrehajtott shader műveletek.

    Minden esetre a két rendszer nem azonos API-t használ, és szerintem a Sony-é macerásabb kevésbé kiforrott pl a shaderek alkalmazása tekíntetében ez magyarázhatja hogy a PS3 játékok miért nem annyival szebbek, ha általában szebbek egyáltalán.
    Az hogy a vas mit tud végül is leginkább a programozón múlik, láttam én már Gef2 kártyán csudálatos vízeffektett bumpmappingot meg ilyeneket egy Nvidia demoban!
  • vax
    #56
    Viszont szerintem a kontroller nem rossz. Bevált már a ps1-nél is ez a forma. Nekem ez az új is bejött. Tulajdonképpen ha belegondolok eddig mindegyikkel megbarátkoztam.
  • vax
    #55
    Ez a gigaflops, terraflops meg vertex.... stb.-k nyers adatok lehetőségek. Igazán ezeket csak a tervezők tudják mi van benne. Ilyeneken kár vitatkozni. Egy bizonyos grafikai élményen túl már szerintem más lehetőségek felé fognak mozdulni a gyártók. Szerintem a következő generáció (PS4, XBOX future) már a tőkéletes életszerű megjelenítést tudják majd nyujtani akár egy film. Itt már inkább valami frankó ruha, virtuál sisak stb. is meg fognak jelenni sőt lehet, hogy már ezeknél is.
  • vax
    #54
    Viszont szerintem a kontroller nem rossz. Bevált már a ps1-nél is ez a forma. Nekem ez az új is bejött. Tulajdonképpen ha belegondolok eddig mindegyikkel megbarátkoztam.
  • vax
    #53
    Bocsesz de szerintem játék gép.

    Ha flexibilesebb lenne akkor beszélhetnénk másról: dvd/cd író.

    1. kiváncsi vagyok, hogy a filmek mennyire nyírják a fejet a gépben, mert az első generációs ps2-ben nagyon hamar megadták ez miatt magukat.

    2. a hdd nem akkora, hogy telipakolja az ember filmekkel és nagyfelbontású képekkel az kell a mentésre és a játékokra.
  • sylverangel
    #52
    No megint GPU háborúra...

    Látom nem tudsz számolni...

    PS3 : 550 mhz, 24 pixel shader egység (két művelet / órajel) + 4 vertex shader egység = 52 órajel mindez vector4-el : 114400000000 floating point / sec

    XboX 360 : 500 mhz, 48 shader egység (két művelet / órajel) = 96 órajel mindez vector5-el(!!!): 240000000000 floating point / sec

    Hmm... különbség? :) Látom mindenkinek egyértelmű

    No és PC (éljen a PC)

    8800 GTX : 1.35 GHZ órajel, 128 shader egység (egy művelet / órajel) mindez vector4-en : 691200000000 floating point / sec

    No kérdés ezek után ? :) És persze nem is számoltam bele, hogy a g80 a saját memóriáját mintegy 80 gigabájt/sec körüli értékkel éri el (szemben konzol 25 giga/secével)...

    Nos hol van a 20xoros teljesítmény? Csak én nem látom? Vagy beleszáljátok a ps3 hypet is? Sony marketing gépezetét is?
  • NEXUS6
    #51
    Engem meg a grafika, meg az összetettebb játékélmény pótol a kicsit gyengébb kontrollerért;)
  • zola2000
    #50
    A wiimote pótol az kicsit rosszabb grafért.
  • zola2000
    #49
    2007 őszén jön a super mario galaxy, super smash brosh melee, metroid3. Az fog tárolni. Később jön a The Legend Of Zelda Dark Sages. A külső kiadók is a wiire helyezik a hangsúlyt mert ott tudnak játékot eladni. Ez cikk csak amolyan elő áprilisi tréfa volt ikszdé
  • zola2000
    #48
    Az hogy pontosan milyen a grafika minősége egy jó játéknál engem már mennyire nem tud érdekelni...