Gyurkity Péter

nVidia: olcsóbb DirectX 10-es csoda

Az nVidia megkezdte az abszolút csúcskategóriás GeForce 8800-as kártyák további butítását, amivel végre közelítenek a vásárlói igények felé. A cég egyértelmű elsőbbségre törekszik az AMD-vel szemben.

A módosítással a GeForce 8800 GTS, vagyis a lassabb változat ára esett, ezt a memória csökkentésével érték el az nVidia mérnökei. Az új példányok ugyanis az első sorozattal ellentétben "mindössze" 320 MB memóriára támaszkodnak, ez pontosan fele az eredetinek. Maga a grafikus chip nem változott, így továbbra is valódi erőműre támaszkodhatnak azok, akik eddig sokallták a fejlesztésért elkért összeget.

A chip tehát továbbra is 500 MHz-es órajelen fut, a memóriabusz pedig ugyanúgy 320 bites, mint az első példányokon. Az egyetlen különbség a memória megfelezése, ez viszont lehetővé tette, hogy a kereskedelmi árat 400-ról 300 dollárra csökkentsék, ami már közel áll a legnépszerűbb, legjobban fogyó változatok árához. Ez a felmérések szerint jelenleg 150 és 250 dollár között van, szakértők szerint ide kellene leszorítani az ajánlatot ahhoz, hogy a DirectX 10-es fejlesztések is valódi érdeklődést váltsanak ki a felhasználók többsége részéről. Ez egyelőre még odébb van, ám az nVidia mindenképpen szeretné megőrizni előnyét némileg késlekedő riválisával szemben.


"Legfőbb célunk a PC-s játékipar új magasságokba történő emelése, mégpedig a DirectX 10 kapcsán beinduló forradalom vezetése által" - magyarázta Ujesh Desai, a vállalat asztali vezérlőinek fejlesztéséért felelős igazgatója. Ezzel nyilván az AMD/ATI-val szembeni előnyre utalt, mivel a valószínűleg X2800 néven debütáló R600 megjelenése még mindig várat magára. Az biztos, hogy az olcsóbb, itt-ott lebutított változatok debütálásával az AMD is kénytelen lesz versenyképes, teljesítményben lehetőleg jobbnak bizonyuló fejlesztéseket piacra dobni - ez nem lesz könnyű, igaz még nem ismerjük az R600-ban rejlő lehetőségeket.

A középkategóriás és belépő szintű családtagok érkezéséről egyelőre nincs szó, jóllehet egyes források ezt már tavaly novemberben beharangozták.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • jzombi #30
    Ha valamelyik cég a saját termékéről állít valamit, akkor azt nem kell készpénznek venni ("According to Microsoft ..."). Valamint az "up to" az nem olyasmit jelent, hogy "akár"? Mert ez megmagyarázná, hiszen extrém esetekben előfordulhat mondjuk a 8x-os sebességnövekedés, és akkor az állítás éppen igaz. De az, hogy kb. 8x olyan gyors a képi megjelenítés az kizárt dolog.
  • MerlinW #29
    "According to Microsoft, DirectX 10 will be able to display graphics up to 8 times faster than DirectX 9.0c[citation needed]. In addition, DirectX 10 incorporates Microsoft Shader model 4.0." - wiki

    A 20% az első linken. Én csak fordítgattam, mert egyesek lusták olvasni, de kérdezni nem.

    Hidegen hagy a marketing, hiszem amit látok:)
  • arty #28
    marketingzabáló :)
  • jzombi #27
    Csak ~800 fps. Ne túlozz már olyan izé vagy.:P
  • turul16 #26
    "A DX10-es rutinok segítségével a képi emegjelenítés ~8x gyorsabb mint DX9c-s rutinokkal"
    Aha akkor a 100FPS el futo jatekok dx9 egy dx10 rebuildel 1000FPS -lesz ? NEM!!
    Ezt 8x ugy hoztak ossze (ultra ritka esetekben), hogy a DX szar felepitese miatt, a regi DX9 nem tudta normalisan hasznalni a video kartya kepesegeit. Ezert, ha olyan dolgot muvelsz amihez regen iszonyat hack kellett most, mar nem kell (4 szer odavissza hintaztatni a bytokat vagy ilyesmi okossagok).
    Vagy szimplan hasznalhatsz OpenGL -t :)
  • Sanyix #25
    "- A DX10-es rutinok segítségével a képi emegjelenítés ~8x gyorsabb mint DX9c-s rutinokkal" hehe jó is lenne, örülnék neki jól :DD csak a valósában ez plusz teljesítmény olyan 20% körül mozog, ami picikét kevesebb :)

    Egyébként a crysis dx10 videok, és képek is annyira igazak mint az fsx dx10 képek -> nemnagyon.
  • Inquisitor #24
    "nézz pl DX10-es Flight Simulator képeket"
    Ingame ki van csukva, ha meg a koncepciós képekre gondolsz, senkit se érdekel a Photoshop mit tud :)
    Szóval jelenleg a Crysis az egyetlen amiből van Dx10 kép/videó.
  • jzombi #23
    "- A DX10-es rutinok segítségével a képi emegjelenítés ~8x gyorsabb mint DX9c-s rutinokkal"
    Ezt konkrétan hol olvastad? Átfutottam az általad linkelt oldalakat, de nem találtam (lehet, nem voltam elég figyelmes). Nagyon érdekelne, sztem csak speciális esetben képzelhető el ekkora különbség...
    Amúgy akkora hatalmas újítás nem lesz (több játékfejlesztő is ezt nyilatkozta).
  • MerlinW #22
    Mondom hogy olvass, ha érdekel...
    - A DX10-es rutinok segítségével a képi emegjelenítés ~8x gyorsabb mint DX9c-s rutinokkal
    - Optimalizált 2D,3D,Audio és input eszközkezelés.
    - Teljesen újraírták az egészet. Javított memória/kernel kezelés, sokkal nagyobb stabilitás.
    - Teljesen testreszabható, programozható pipeline-ok
    - Teljesen új "Shader Geometry" a pixel és vertex shaderek között
    - Felturbózták az erőforráskezelést a CPU és GPU között
    - Shader Model 4.0
    - Multisample anti-aliasing

    stb.

    Ami a verzókról való tévképzetedet illeti, annak is utána kellene olvasnod, mindenesetre, használj pl photoshop 1-est, mert a 10-es az úgyis ugyanaz:)

    Másik, hogy a HTTP szabvány (protokol) míg a DirectX egy interfész.
  • halgatyó #21
    Köszi, most csendben olvasok:-)