Gyurkity Péter
Megjelent a Nintendo Wii
A tengerentúlon vasárnap elrajtolt a Nintendo újgenerációs konzolja, amelynek feladata az új vásárlók meghódítása lesz. A cég - amely internetes szolgáltatásokat is ígér kiegészítőként - szerint elegendő példányt szállítottak le az igények kielégítésére.
A Nintendo Wii névre hallgató üdvöskéje a konzolpiac másik két versenyzőjéhez hasonló érdeklődést váltott ki az amerikai vásárlók körében, a boltok előtt ezúttal is méretes sorok kígyóztak. A fő attrakcióra a Times Square-en található Toys "R" Us üzletben került sor, ahol a cég amerikai részlegének elnöke, Reggie Fils-Aime adta át és dedikálta az első példányt a szerencsés vásárlónak. A Wii a beígért összegért, vagyis mindössze 250 dollárért - 50 ezer forintért - talált gazdára a boltokban.
Az ár jól mutatja, hogy a Nintendo némileg eltérő nézőpontból közelítette meg a konzolpiacot. A minden korábbinál jobb grafikára áhítozó fanatikusok mellett (helyett?) ők a szélesebb közönséget igyekeznek megszólítani, mégpedig a "vissza az élményhez!" jelszóval. A hangsúly tehát nem a konzol teljesítményén és a játékok mutatósságán, a vizuális orgián van, hanem a játékélményen, amelyet a speciális vezérlő segítségével tapasztalhatunk meg. Ez a sokak által agyondícsért eszköz, amelynek révén a horgászástól kezdve a különböző sportokig szinte minden mozdulatot utánozhatunk, új módon irányítva karaktereinket.
Az érdeklődést a jelek szerint sikerült felkelteni. A legtöbb helyen százak várakoztak már órákkal a nyitás előtt, azt pedig a tudósításokban is kiemelik, hogy meglehetősen alacsony azok aránya, akik az újraértékesítésen törik a fejüket - igaz, olyan is volt, aki az üzletből való távozás után rögtön 350 dollárért szabadult meg a készüléktől. A Nintendo szerint mindenesetre elegendő példány szállítottak le az igények kielégítésére, ők nem tartanak hiánytól az Egyesült Államokban. A tervek csak az idén összesen 4 millió darabról szólnak (globálisan).
A cég nemcsak hagyományos játékokat - mint a debütáláskor megjelent "The Legend of Zelda: Twilight Princess" és a "Wii Sports" - ígér, hanem internetes szolgáltatásokat is. Az időjárási előrejelzésekért a Weathernews, a hírekért az Associated Press, a webböngészésért pedig az Opera Software ASA felel majd, a kínálat pedig hamarosan tovább bővülhet. A felhasználók megoszthatják majd egymással tartalmaikat, a tervezett online bolton keresztül pedig további játékokat, illetve egyéb tartalmakat tölthetünk le.
A Nintendo Wii névre hallgató üdvöskéje a konzolpiac másik két versenyzőjéhez hasonló érdeklődést váltott ki az amerikai vásárlók körében, a boltok előtt ezúttal is méretes sorok kígyóztak. A fő attrakcióra a Times Square-en található Toys "R" Us üzletben került sor, ahol a cég amerikai részlegének elnöke, Reggie Fils-Aime adta át és dedikálta az első példányt a szerencsés vásárlónak. A Wii a beígért összegért, vagyis mindössze 250 dollárért - 50 ezer forintért - talált gazdára a boltokban.
Az ár jól mutatja, hogy a Nintendo némileg eltérő nézőpontból közelítette meg a konzolpiacot. A minden korábbinál jobb grafikára áhítozó fanatikusok mellett (helyett?) ők a szélesebb közönséget igyekeznek megszólítani, mégpedig a "vissza az élményhez!" jelszóval. A hangsúly tehát nem a konzol teljesítményén és a játékok mutatósságán, a vizuális orgián van, hanem a játékélményen, amelyet a speciális vezérlő segítségével tapasztalhatunk meg. Ez a sokak által agyondícsért eszköz, amelynek révén a horgászástól kezdve a különböző sportokig szinte minden mozdulatot utánozhatunk, új módon irányítva karaktereinket.
Az érdeklődést a jelek szerint sikerült felkelteni. A legtöbb helyen százak várakoztak már órákkal a nyitás előtt, azt pedig a tudósításokban is kiemelik, hogy meglehetősen alacsony azok aránya, akik az újraértékesítésen törik a fejüket - igaz, olyan is volt, aki az üzletből való távozás után rögtön 350 dollárért szabadult meg a készüléktől. A Nintendo szerint mindenesetre elegendő példány szállítottak le az igények kielégítésére, ők nem tartanak hiánytól az Egyesült Államokban. A tervek csak az idén összesen 4 millió darabról szólnak (globálisan).
A cég nemcsak hagyományos játékokat - mint a debütáláskor megjelent "The Legend of Zelda: Twilight Princess" és a "Wii Sports" - ígér, hanem internetes szolgáltatásokat is. Az időjárási előrejelzésekért a Weathernews, a hírekért az Associated Press, a webböngészésért pedig az Opera Software ASA felel majd, a kínálat pedig hamarosan tovább bővülhet. A felhasználók megoszthatják majd egymással tartalmaikat, a tervezett online bolton keresztül pedig további játékokat, illetve egyéb tartalmakat tölthetünk le.