Specker Balázs
Bábeli zűrzavar a HDTV-piacon
Stan Glosgow, a Sony Electronics elnöke és Paul Liao, a Panasonic amerikai részlegének technológiai vezetője szerint a vásárlók zömének nincs biztos elképzelése arról, mi fán teremnek a nagyfelbontású tévék.
Mindkét vezető úgy gondolja, a jövőben nagyobb figyelmet kell fordítaniuk a tájékoztatásra. A szerdán megtartott negyedik DisplaySearch HDTV konferencián a két szakember külön hangsúlyozta a vásárlók és a viszonteladók felvilágosítását; úgy vélik, a nagyfelbontású tartalmakkal - így a HDTV-adásokkal, a következő generációs DVD-formátumokkal -, valamint a hardverekkel - köztük a tévékkel, a HD DVD és Blu-ray lejátszókkal - kapcsolatban is óriási a tájékozatlanság a piacon - írja a CNet.
Eszközökből nincs hiány
"Még közülünk is sokan nehezen igazodnak el ebben a világban. Képzeljék el, mit érezhetnek a vásárlók" - fogalmazott Glasgow a Beverly Hilton Hotelben összegyűltek előtt. Az üzletember egy 2005-ös CEA-felmérést (Consumer Electronics Association, Szórakoztatóelektronikai Szövetség) idézett, mely szerint a vásárlók átlagosan 20 percet hajlandóak eltölteni egy bonyolultabb termékkel, mielőtt azt frusztráltan visszaviszik a boltba.
Liao szerint a vásárlók hajlamosak félreérteni a HDTV-k előnyeit és szolgáltatásait. Egy -júliusban végzett - Panasonic-közvéleménykutatás során a megkérdezettek egynegyede gondolta úgy, hogy a HDTV megvásárlásával minden csatornán nagyfelbontású képet kap. A válaszadók 30%-a pedig úgy nyilatkozott, nem tudna mihez kezdeni egy HDTV-vel a kicsomagolása után. Glasgow elmondta, hogy cége már foganasított lépéseket a vásárlói tájékozatlanság csökkentésére. A webes ügyfélszolgálat fejlesztése mellett kiskereskedő partnereivel és saját üzleteivel is munkálkodik a jelenség felszámolásán. Az egyik újdonság, hogy a vásárlók szabadon kipróbálhatják termékeiket a boltokban, és feltérképezhetik azok működését még a vásárlás előtt.
A Panasonic is a korábbinál nagyobb hangsúlyt fektet a vásárlói felvilágosítására. Minden plazmatévé-vásárló automatikusan bekerül a Plasma Concierge programba, amely kiemelt segítséget nyújt a cég felhasználóinak.
Mindkét vezető úgy gondolja, a jövőben nagyobb figyelmet kell fordítaniuk a tájékoztatásra. A szerdán megtartott negyedik DisplaySearch HDTV konferencián a két szakember külön hangsúlyozta a vásárlók és a viszonteladók felvilágosítását; úgy vélik, a nagyfelbontású tartalmakkal - így a HDTV-adásokkal, a következő generációs DVD-formátumokkal -, valamint a hardverekkel - köztük a tévékkel, a HD DVD és Blu-ray lejátszókkal - kapcsolatban is óriási a tájékozatlanság a piacon - írja a CNet.
Eszközökből nincs hiány
"Még közülünk is sokan nehezen igazodnak el ebben a világban. Képzeljék el, mit érezhetnek a vásárlók" - fogalmazott Glasgow a Beverly Hilton Hotelben összegyűltek előtt. Az üzletember egy 2005-ös CEA-felmérést (Consumer Electronics Association, Szórakoztatóelektronikai Szövetség) idézett, mely szerint a vásárlók átlagosan 20 percet hajlandóak eltölteni egy bonyolultabb termékkel, mielőtt azt frusztráltan visszaviszik a boltba.
Liao szerint a vásárlók hajlamosak félreérteni a HDTV-k előnyeit és szolgáltatásait. Egy -júliusban végzett - Panasonic-közvéleménykutatás során a megkérdezettek egynegyede gondolta úgy, hogy a HDTV megvásárlásával minden csatornán nagyfelbontású képet kap. A válaszadók 30%-a pedig úgy nyilatkozott, nem tudna mihez kezdeni egy HDTV-vel a kicsomagolása után. Glasgow elmondta, hogy cége már foganasított lépéseket a vásárlói tájékozatlanság csökkentésére. A webes ügyfélszolgálat fejlesztése mellett kiskereskedő partnereivel és saját üzleteivel is munkálkodik a jelenség felszámolásán. Az egyik újdonság, hogy a vásárlók szabadon kipróbálhatják termékeiket a boltokban, és feltérképezhetik azok működését még a vásárlás előtt.
A Panasonic is a korábbinál nagyobb hangsúlyt fektet a vásárlói felvilágosítására. Minden plazmatévé-vásárló automatikusan bekerül a Plasma Concierge programba, amely kiemelt segítséget nyújt a cég felhasználóinak.