Gyurkity Péter
eBay: e-mail hadjárat a semleges internetért
Nem tétlenkedik az aukciós cég a semleges internettel kapcsolatos vitában. Első alkalommal küldtek szét - eddig több mint egymillió - körlevelet felhasználóiknak politikai vonatkozást is magában hordozó kérdésben.
A lépésre maga Meg Whitman, az eBay vezérigazgatója vállalkozott, aki állítása szerint a kezdetektől figyelemmel követte a vita alakulását. Aláírásával ellátott körlevelében arra kéri a regisztrált felhasználókat, hogy hívják fel képviselőik figyelmét a kérdés fontosságára, természetesen az internet semlegességét tüntetve fel az egyedül üdvözítő megoldásként.
"A telekommunikációs és kábelcégek az internet-elérések birtokában jókora politikai befolyásukat szeretnék felhasználni arra, hogy drámai módon megváltoztassák a világháló helyzetét. Bár elég hihetetlennek tűnik, a washingtoni döntéshozók komolyan gondolkodnak azon a lehetőségen, hogy a jövőben korlátozzák annak felhasználását" - áll Whitman levelében, amely több szempontból is mérföldkőnek számít a vállalat életében. Egyrészt ez az első alkalom, hogy a felhasználóknak szétküldött üzenetben próbálják meg rábírni saját táborukat egy kérdés egyöntetű támogatására, másrészt pedig szintén most először igyekeznek befolyásolni egy politikai vonatkozást is magában hordozó súlyos kérdést.
Emlékeztetőül: a tengerentúlon igen súlyos vitákat váltott ki az internet semlegessége, amelyben két óriási tábor áll egymással szemben. Az egyik oldalon ott van a szolgáltatók, telekommunikációs cégek - AT&T, Verizon, Comcast - szövetsége, akik azt hangoztatják, hogy a prémium díjas, elsődlegesnek minősülő vonalakkal a vállalkozásokat és a felhasználókat is segítenék, a másik oldalon viszont a nagyobb internetes cégek - mint például a Google, a Microsoft, vagy a Yahoo - az internet két részre osztásáról, a szegényebbek hátrányba szorulásáról, és ezzel együtt felhasználói körük szétszakadozásától tartanak. A téma legutóbb már a kongresszusi bizottságok közötti párbajjá degradálódott, és a döntés egyelőre távolinak tűnik.
Az eBay saját állítása szerint eddig több mint egymillió e-mailt küldött szét, amely reményeik szerint sikerrel befolyásolhatja a politikusok állásfoglalását. Bárhogy is döntenek azonban Washingtonban, ezzel példát mutatnak a többi országnak, amelyek idővel követhetik az amerikai lépéseket.
A lépésre maga Meg Whitman, az eBay vezérigazgatója vállalkozott, aki állítása szerint a kezdetektől figyelemmel követte a vita alakulását. Aláírásával ellátott körlevelében arra kéri a regisztrált felhasználókat, hogy hívják fel képviselőik figyelmét a kérdés fontosságára, természetesen az internet semlegességét tüntetve fel az egyedül üdvözítő megoldásként.
"A telekommunikációs és kábelcégek az internet-elérések birtokában jókora politikai befolyásukat szeretnék felhasználni arra, hogy drámai módon megváltoztassák a világháló helyzetét. Bár elég hihetetlennek tűnik, a washingtoni döntéshozók komolyan gondolkodnak azon a lehetőségen, hogy a jövőben korlátozzák annak felhasználását" - áll Whitman levelében, amely több szempontból is mérföldkőnek számít a vállalat életében. Egyrészt ez az első alkalom, hogy a felhasználóknak szétküldött üzenetben próbálják meg rábírni saját táborukat egy kérdés egyöntetű támogatására, másrészt pedig szintén most először igyekeznek befolyásolni egy politikai vonatkozást is magában hordozó súlyos kérdést.
Emlékeztetőül: a tengerentúlon igen súlyos vitákat váltott ki az internet semlegessége, amelyben két óriási tábor áll egymással szemben. Az egyik oldalon ott van a szolgáltatók, telekommunikációs cégek - AT&T, Verizon, Comcast - szövetsége, akik azt hangoztatják, hogy a prémium díjas, elsődlegesnek minősülő vonalakkal a vállalkozásokat és a felhasználókat is segítenék, a másik oldalon viszont a nagyobb internetes cégek - mint például a Google, a Microsoft, vagy a Yahoo - az internet két részre osztásáról, a szegényebbek hátrányba szorulásáról, és ezzel együtt felhasználói körük szétszakadozásától tartanak. A téma legutóbb már a kongresszusi bizottságok közötti párbajjá degradálódott, és a döntés egyelőre távolinak tűnik.
Az eBay saját állítása szerint eddig több mint egymillió e-mailt küldött szét, amely reményeik szerint sikerrel befolyásolhatja a politikusok állásfoglalását. Bárhogy is döntenek azonban Washingtonban, ezzel példát mutatnak a többi országnak, amelyek idővel követhetik az amerikai lépéseket.