Tóth Kristóf

A filmekbe integrálják a reklámokat

A product placement - amely az új televíziós kerettörvény révén maholnap legálissá válik az Európai Unióban - az óceán túlsó partján lassan kiszorul a filmprodukciókból.

A helyére lépő product integration már nemcsak felvillantja, hanem be is építi a terméket a sztoriba. Az új fejlemény arra késztette az amerikai filmipar kreatívjait - a forgatókönyvírókat és filmszínészeket is ideértve -, hogy érdekképviseleteik útján közösen lépjenek fel a termékelhelyezés szakmai önszabályozása érdekében. A kezdeményezés az írók érdekképviseletétől indult ki, amely Fehér Könyvben hívta fel a figyelmet a termék integrálás gyors terjedésére, valamint arra, hogy ennek a de facto burkolt reklámeszköz alkalmazásáról jog szerint előzetesen tájékoztatni kellene a nézőket.

Az érdekképviseletek ennek alapján közös határozatukban etikai kódex kidolgozását kérik, amely előírja a termékelhelyezés kötelező bejelentését a produkció kezdetén, továbbá beleszólási jogot ad a kreatívoknak abba, hogy a termék hogyan épül be a cselekménybe, végül részesedést biztosít számukra a befolyó reklámbevételekből. Az etikai kódex alkalmazását véleményük szerint ki kell terjeszteni a televízióra is, a termékelhelyezést pedig szigorú korlátok közé kell szorítani a gyermekeknek szánt műsorokban. Az érdekképviseletek nyomatékul hozzáteszik, hogy amennyiben nem kapnak kielégítő választ kéréseikre, a Szövetségi Kommunikációs Bizottsághoz fordulnak intézkedésért.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Danecay #4
    Ja, lassan olyan lesz a mozizás is mint ha az ember valamelyik kereskedelmi csatornát nézné, 20 percenként reklám :(
  • waterman #3
    már látom is ahogy egy amerikai szuperprodukció kellős közepén 5 percre kapcsolják a tele-shopot..
  • vg #2
    Neo kezében az a mobil mi szemmel nézve már ocskának mondható. :) Múzeumban a helye! :)
  • cmg #1
    "végül részesedést biztosít számukra a befolyó reklámbevételekből." nem is az a gond, hogy benne van, hanem, hogy nem kapnának belőle pénzt....