SG.hu

Pontosabb reklámmérést ígér a PPM

Az Arbitron fokozatosan bevezeti a rádióadók hallgatottságát mérõ Portable People Meter rendszerét az Egyesült Államokban.

A Portable People Meter egy kicsi, személyhívó nagyságú, passzív hallgatottságmérõ készüléket alkalmaz. A készülék nyomon követi, hogy a fogyasztók milyen médiumok és szórakozási formák iránt érdeklõdnek. Méri többek között a földi sugárzású, a kábeles és a mûholdas televíziós mûsorok nézettségét, a földi sugárzású, mûholdas és az online rádióadók hallgatottságát, a mozireklámok és a helyhez kötött elektronikus médiumok hallgatottságát, illetve nézettségét. A felmérésben résztvevõk - akiket véletlenszerûen választanak ki egész nap magukkal hordják a PPM-et, amely rögzíti, hogy az illetõ hol és milyen tévécsatornákat nézett, milyen rádiómûsorokat hallgatott, illetve hogyan került kapcsolatba a média és a szórakoztatás más formáival.

A PPM észleli a közvetítõk, mûsorszórók és tartalomszolgáltatók mûsoraiban és szórakoztató programokban elhelyezett kódjeleket. Egy idõ után a készüléket be kell helyezni az úgynevezett dokkolóba, amely leolvassa, majd a központi számítógépbe eljuttatja a rögzített kódokat. A készülékeket egy szabadalmaztatott mozgásérzékelõvel is ellátják, így az Arbitron nyomon követheti, hogy a felmérésben résztvevõk lelkiismeretesen betartják-e a szabályokat.

Az Egyesült Államokban 2001 óta tesztelt elektronikus hallgatottságmérõ (rating) technológiát elõször 2006 júliusában a texasi Houstonban vezetik be. A PPM azt a papíralapú, naplózós módszert váltja fel, amellyel a társaság 1965 óta méri a különféle rádióadók hallgatottságának becsült értékeit. A társaság tervei szerint 2008 õszén már az Egyesült Államok 10 legnagyobb rádiós piacán PPM-mel mérik a hallgatottságot, a rákövetkezõ két-három évben pedig további negyven nagy rádiós piacon is meghonosítják az új technológiát.

"A Nielsen Media Research PPM-re vonatkozó opciójának március eleji lejárta lehetõvé teszi, hogy az Arbitron az Egyesült Államok egyik helyi piacán a rádióadók hallgatottságának mérésére bevezesse a Portable People Metert" - mondta Steve Morris, az Arbitron Inc. elnök-vezérigazgatója. "Az elmúlt öt évben az amerikai rádiósokkal szorosan együttmûködve minden szempontból megvizsgáltuk és tökéletesítettük a Portable People Meter rendszert. Meggyõzõdésünk szerint ismét eljött az idõ, hogy az Arbitron az élre álljon."

"Ugyanakkor továbbra is együttmûködünk azokkal az ügyfeleinkkel, akik az elektronikus mérés következõ generációjához tartozó módszereket vizsgálják. A most használt PPM tizedik generációs technológia; olyan korszerû képességekkel van felvértezve, amelyekrõl öt éve még csak álmodhattunk. A rádiózás követelményei ugyan egyre szigorúbbak, de az Arbitron PPM-je alkalmas arra, hogy a következõ generáció bármilyen szükségleteit kielégítse" - mondta Morris.

"Miközben a rádiósokkal együttmûködve kifejlesztettük a PPM-et, egy dolgot mindenképpen megtanultunk: a következõ generációval kapcsolatos vizsgálódások mindig sokkal több idõt vesznek igénybe, mint amire bárki bármikor is számítana. Mégis elhatároztuk, hogy folytatjuk a fejlesztést, hiszen a Portable People Meter bevezetése számtalan komoly elõnyt kínál az amerikai rádiósoknak. Meggyõzõdésünk, hogy az elektronikus mérésnek köszönhetõen a reklámozók sokkal nagyobb bizalommal viseltetnek a média iránt. Az rádióadók még jobban megismerhetik hallgatóságuk összetételét, így még érdekesebb programokat kínálhatnak, ugyanakkor további bevételekre számíthatnak új és meglevõ reklámozóiktól" - tette hozzá Morris.

Az Arbitron eddig 48 reklámügynökséggel, valamint rádiótársaságokkal és egy reklámozóval írt alá megállapodást. Ezek az ügynökségek bonyolítják le az Egyesült Államok rádiós reklámforgalmának 75 százalékát. Houstonban és a PPM bevezetésének második helyszínén, Philadelphiában is jelentõs részesedésük van.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!