Mediainfó

Még több reklám van a mozikban

Az amerikai Mozireklám Tanács (CAC) adatai szerint majd 20 százalékkal nőttek a médium hirdetési bevételei 2007-ben.

Júniusban hozta nyilvánosságra a CAC a 2007-re vonatkozó adatokat, s mint kiderült tavaly majd 540 millió dollárt költöttek el az amerikai hirdetők a mozikban, ami 18,5 százalékkal haladja meg a 2006-os értéket. Ezzel a mozi az amerikai piac egyik legdinamikusabb médiumának tekinthető. A szakmai becslés egyébként nem tartalmazza a teljes mozis bevételeket, mivel a CAC tagság a piacnak "csupán" a 82 százalékát fedi le. Ezzel együtt az adatok optimizmusra adnak okot a mozis piacon érdekelt minden cég számára.

Stu Ballat, a CAC elnöke különösen az off-screen ("vásznon kívüli") megjelenések fontosságát emelte ki. Szerinte a növekedéshez nagymértékben hozzájárul ezeknek az eszközöknek a korábbinál szélesebb körű használata. "Az off-screen megjelenések mozis szpotokkal és egyéb marketing eszközökkel való együttes használata az integrált kampányokban akár meg is kétszerezheti-háromszorozhatja a márkák mozibajáró közönségre gyakorolt hatását" - tette hozzá.

A CAC adataiból kiderül, hogy az on-screen (szpot jellegű) és off-screen (pl. termékminta osztás, audio reklámok, speciális események, stb.) megjelenések egyaránt 18,5 százalékos növekedést produkáltak 2006-ról 2007-re. Előbbi 92 százalékkal részesedik a bevételekből (kb. 417 millió dollár), utóbbi pedig 8 százalékot hasít ki (kb. 45 millió dollár). A mozis bevételek 74 százaléka származik orszégos vagy regionális hirdetőktől, és a növekedés több szektornak is betudható, így abból egyaránt kivette a részét az autóipar, a média, a közszféra vagy a kereskedelem is. Az off-screen bevételek növekedése szintén több eszköz intenzívebb használatából ered; így például 207 százalékkal nőtt a mozik előterében az audio reklámozás értéke, és 374 százalékos ugrást produkált az előtérben való termékminta osztogatás.

Bár a bevételek 74 százaléka a nagy hirdetőktől érkezett tavaly, a növekedés motorjának tekinti Ballatt a helyi hirdetők megnövekedett reklámozási kedvét is. E téren elsősorban az autókereskedések, az oktatási intézmények, a média, az egészségügyi intézmények, az éttermek és telekommunikációs cégek tettek ki magukért.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • immovable #8
    rövidítéseket itt tudod megnézni: link

    persze túlzás a nagyrészük :)

    ha van időm b*szakodok vele, de mivel sokszor hulla vagyok, mire oda jutok, hogy szórakozhassak, általában már a filmnézésről is leteszek:)
  • Branson #7
    OFF:
    sose ment nekem ez a rövidítésekben való beszélgetés, és nem is értem a felét sem, de most megkérdezem: mi ez a ROFLMAO??

    ON: Képes vagy az eredeti DVD-vel csak azért p.csölni hogy ne legyen rajta reklám? Ej én ehhez durván lusta vagyok.
    Amúgy sajnos nem minden amerikai filmben megy zökkenőmenetesen a termékelhelyezés. Legútóbb a Boldogító talán c filmet láttuk a párommal a moziban és amellett, hogy nem épp a legjobb film, szörnyen feltünően helyeztek el benne egy csomó márkát (kb. olyan feltünő mint a magyar filmek többségében)
    Parasztokkal nem lehet mit kezdeni, de talán egyszer lesz ezekre is egy külön szuperhős, aki moziparasztokat döngöl a földbe.
  • immovable #6
    látom ütött a kommentem, inkább provokatívnak szántam, mint nagyképűnek, mint ahogy az is az volt amire írtam :)

    dvd-ről leszedem a reklámot ha akarom
    nem szeretek 100-akkal együtt filmezni, akiből 50 csámcsog 20 büdös, stb, stb
    a filmben lévő reklámok nem zavarnak azt sokszor észre sem veszem, mert nem törik meg a filmet, mint a TV-ben lévők
    amúgy igen jólmondod, mocskok :)
    de látom itt aki nem neoliberális az rögtön filmhiradót nézzen ROFLMAO :)
  • Branson #5
    Ha ez ennyire zavar akkor menj az Örökmozgó Filmmúzeumba és nézzél pl Tarkovszkij filmeket. Vagy nézd otthon LCD-n házimozirendszerrel, ami biztos jó dolog, de akkor sem adja vissza azt az érzést, amit egy monumentális film okoz egy hatalmas vásznon, és azt az érzés pláne nem amikor pl egy jó vígjátékon akár több száz emberrel együtt röhöghetsz. Amúgy ma már az akciós DVD-k többségén is van valami reklám.
    Enegem is untatnak a reklámok (akár on akár off screen) de ez van. Ma már mindent meghatároz a kereskedelmi gondolkodás, és a marketing, így szvsz ez nem igénytelenség, ráadásul befolyásolja a mozijegyek árát. És lehet hogy te többet fizetnél egy jegyért, de mennyivel? A másik meg az, hogy a filmek teli vannak un. termékelhelyezéssel. Az nem zavar? Vagy azt is öljék ki ezek a mocskok? Azzal meg a film gyártási költsége ugrik meg, aminek szintén számos következménye van...

    @winnie: Én imádom a filmelőzeteseket. :D Néha jobban izguluok rajtuk, mint később magán a filmen! :)
  • immovable #4
    ó, anyám, mekkora igénytelenség.

    én filmet nézni megyek a moziba s fizetek többet ha kell, de nem kell reklám, ha ilyen nincs akkor nézem otthon házimozin LCD-n 5.1-el

    mozik elmentek a kereskedelmi tv színvonala felé, IGÉNYTELENEK
  • winnie #3
    ó, anyám, mekkora óvoda. ha valami baromira nem zavar, akkor az a mozireklám (ja, rögtön tiltsák be a kültéri mozireklámokat és legyen 10 forint a mozijegy. vissza kádárt és a filmhítadót, mert annak több értelme volt:). ha ez az ára annak, hogy a mozijegyek ára 5 éve alig emelkedett, hát legyen.

    amíg csak egy ezrest kell fizetni, addig jöhetnek a reklámok, csak ne film közbe, nyilván. előtte tök mindegy mi van (mondjuk én speciel a filmelőzeteseket takarítanám el a moziból, főleg a szinkronosakat, de ez szoc problem, hogy nekem ne lőjenek el egy filmből egy másopdpercet sem, így ökör módjára becsukom a szeme és befogom a fülem)

    az más kérdés, hogy más országokban kiírják, hogy mikor kezdődik a film és mikor a reklámok (persze a helyfoglalás érkezési sorrendben van) - de nálunk is minden moziban megmondják az előadás kezdését a reklámfóboknak.
  • BobaFett #2
    Detto
    felháborítónak tartom. filmelőzetesek menjenek, más ne ! Az meg hab a tortára, hogy a reklámok miatt szándékosan kezdik késöbb a filmeket.
  • zola2000 #1
    Ja, azért is lett elegem a moziból, ha már egyszer fizetek egy ezrest egy filmért, akkor nekem ne adjanak reklámot.