Berta Sándor
Egyre több gond van az iPod Nanóval
A legújabb iPod-változat karrierje nem indult éppen zökkenőmentesen. Volt olyan vásárló, akinek a készüléke a megvétel után egyszerűen darabokra esett szét. A probléma jelentős, ezt most már az Apple is kénytelen volt elismerni.
Eleinte senki sem tulajdonított túl nagy jelentőséget a meghibásodó, tönkremenő iPod Nanókról szóló híreknek. Ám ezek a pletykák és félhivatalos információk egyre csak szaporodtak, végül az Apple vezetői kénytelenek voltak kiállni a nyilvánosság elé és beismerni a hibákat. Philip Schiller, az cég globális termékmarketingért felelős alelnöke elmondta, hogy a problémák az egyik beszállítójuk anyaghibáira vezethetők vissza. A vezető ugyanakkor mindenkit óva intett a pánikkeltéstől, mondván az ügy csupán az iPod Nanók kevesebb mint egy százalékát érinti.
Az alelnök egyúttal jelezte azt is, hogy haladéktalanul megkezdik a sérült termékek kicserélését. Túl azon, hogy ez az elvárható minimum, amit a cég megtehet, kérdés, hogy ez mennyiben vigasztalja azokat a felhasználókat, akik például ajándéknak szánták egy családtagjuknak vagy egy ismerősüknek a készülékét, ám az még az átadása előtt darabokra esett szét.
A vásárlók panaszait a Flawedmusicplayer.com oldal gyűjtötte össze. A portált Matthew Person hozta létre, akit szintén érintett az ügyben, hiszen az ő készüléke a nadrágja zsebében tört darabokra. Bár a pénzügyi tanácsadóként dolgozó férfinek az Apple felajánlotta a cserét, a többi károsult vásárlónak csak azután kínálta fel ugyanezt az amerikai vállalat, miután a portál megkezdte működését és elkezdtek özönleni a hasonló eseteket taglaló bejelentések.
Az Apple ugyanakkor visszautasította azokat a beszámolókat, amelyekben a felhasználók arról számoltak be, hogy már egy egyszerű portörlés miatt is repedések keletkezhetnek az iPod Nano külső burkolatán. Ezeket a készülékeket a tervek szerint a cég nem fogja kicserélni. Az ügy mindenesetre nem tesz jót az Apple hírnevének.
Eleinte senki sem tulajdonított túl nagy jelentőséget a meghibásodó, tönkremenő iPod Nanókról szóló híreknek. Ám ezek a pletykák és félhivatalos információk egyre csak szaporodtak, végül az Apple vezetői kénytelenek voltak kiállni a nyilvánosság elé és beismerni a hibákat. Philip Schiller, az cég globális termékmarketingért felelős alelnöke elmondta, hogy a problémák az egyik beszállítójuk anyaghibáira vezethetők vissza. A vezető ugyanakkor mindenkit óva intett a pánikkeltéstől, mondván az ügy csupán az iPod Nanók kevesebb mint egy százalékát érinti.
Az alelnök egyúttal jelezte azt is, hogy haladéktalanul megkezdik a sérült termékek kicserélését. Túl azon, hogy ez az elvárható minimum, amit a cég megtehet, kérdés, hogy ez mennyiben vigasztalja azokat a felhasználókat, akik például ajándéknak szánták egy családtagjuknak vagy egy ismerősüknek a készülékét, ám az még az átadása előtt darabokra esett szét.
A vásárlók panaszait a Flawedmusicplayer.com oldal gyűjtötte össze. A portált Matthew Person hozta létre, akit szintén érintett az ügyben, hiszen az ő készüléke a nadrágja zsebében tört darabokra. Bár a pénzügyi tanácsadóként dolgozó férfinek az Apple felajánlotta a cserét, a többi károsult vásárlónak csak azután kínálta fel ugyanezt az amerikai vállalat, miután a portál megkezdte működését és elkezdtek özönleni a hasonló eseteket taglaló bejelentések.
Az Apple ugyanakkor visszautasította azokat a beszámolókat, amelyekben a felhasználók arról számoltak be, hogy már egy egyszerű portörlés miatt is repedések keletkezhetnek az iPod Nano külső burkolatán. Ezeket a készülékeket a tervek szerint a cég nem fogja kicserélni. Az ügy mindenesetre nem tesz jót az Apple hírnevének.