Napi Online
Vélemények a T-Com - Tele2 vitáról
A kereskedelmi szektorban a versenyhivatali vizsgálatok zöme a vásárló megtévesztése miatt indul, és az esetek többségében milliós bírsággal zárul.
Nagy Bálint, a Magyar Telekom-csoport kommunikációs igazgatója: Nagyon sajnáljuk, amiért odáig fajult a helyzet, hogy különböző eljárásokkal kell egymást fenyegetni. Tekintettel az elmúlt hetek csatározásaira, arra a következtetésre jutottunk, hogy itt már nem elsősorban ajánlatok, hanem kommunikációs stratégiák versengenek egymással. Meggyőződésünk, hogy ez a küzdelem nem szolgálja az ügyfelek tisztánlátását, és nem könnyíti meg eligazodásukat a különböző ajánlatok útvesztőjében. Ezért döntöttünk úgy, hogy a Gazdasági Versenyhivatalt, mint független szervezetet kérjük fel arra, hogy eljárásával járuljon hozzá a távközlési verseny tisztaságához. A versenyre mi folyamatos díjcsökkentéssel reagálunk.
Laczkó-Tóth Gergely, a Tele2 Magyarország ügyvezető igazgatója: Az eldurvulás mögött véleményem szerint az áll, hogy az alternatív szolgáltatók egyre jelentősebb ügyfélbázissal rendelkeznek az inkumbens, vagyis a korábbi monopol szolgáltatók rovására, ergo az inkumbens szolgáltatónak egyre agresszívebben kell védenie saját piacát. Most az összehasonlító reklám egy olyan fajtája került a piacra, amely nem azonos termékeket hasonlít össze, hanem a másik cég lejáratása a célja. Mi azonban nem fogunk ebbe a durvulásba belemenni, hiszen az ügyfeleknek nem médiaháborúra, hanem olcsó telefonálásra van és lesz szükségük, ebben pedig mi jók vagyunk.
A fogyasztók megtévesztésénél a legtöbb esetben az árgaranciával, illetve a hirdetési újságokban megjelent árakkal kapcsolatban vétenek a cégek. Néhányan már alkalmazzák azt a technikát, hogy a kifogyott készlet helyett azonos áron akár magasabb árkategóriás terméket is felkínálnak, de ez nem kötelező. Ha például az akció ideje alatt elfogy egy termék, akkor a versenyhivatal már vizsgálódhat és büntethet.
A Gazdasági Versenyhivatal európai szintű, magas színvonalú munkát végez a versenyjogi vizsgálatok esetében, nyilatkozta Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára. Úgy véli, a magyar hivatal rendkívül korszerűen jár el minden egyes ügynél és alaposan vizsgálja az érintett vállalkozásokat. A baj az, véli a főtitkár, hogy a cégek egy része még mindig nem érti az uniós versenyjog részleteit, mert azt rendkívül bonyolult és szerteágazóbb, mint a korábbi jogszabályok.
Nagy Bálint, a Magyar Telekom-csoport kommunikációs igazgatója: Nagyon sajnáljuk, amiért odáig fajult a helyzet, hogy különböző eljárásokkal kell egymást fenyegetni. Tekintettel az elmúlt hetek csatározásaira, arra a következtetésre jutottunk, hogy itt már nem elsősorban ajánlatok, hanem kommunikációs stratégiák versengenek egymással. Meggyőződésünk, hogy ez a küzdelem nem szolgálja az ügyfelek tisztánlátását, és nem könnyíti meg eligazodásukat a különböző ajánlatok útvesztőjében. Ezért döntöttünk úgy, hogy a Gazdasági Versenyhivatalt, mint független szervezetet kérjük fel arra, hogy eljárásával járuljon hozzá a távközlési verseny tisztaságához. A versenyre mi folyamatos díjcsökkentéssel reagálunk.
Laczkó-Tóth Gergely, a Tele2 Magyarország ügyvezető igazgatója: Az eldurvulás mögött véleményem szerint az áll, hogy az alternatív szolgáltatók egyre jelentősebb ügyfélbázissal rendelkeznek az inkumbens, vagyis a korábbi monopol szolgáltatók rovására, ergo az inkumbens szolgáltatónak egyre agresszívebben kell védenie saját piacát. Most az összehasonlító reklám egy olyan fajtája került a piacra, amely nem azonos termékeket hasonlít össze, hanem a másik cég lejáratása a célja. Mi azonban nem fogunk ebbe a durvulásba belemenni, hiszen az ügyfeleknek nem médiaháborúra, hanem olcsó telefonálásra van és lesz szükségük, ebben pedig mi jók vagyunk.
A fogyasztók megtévesztésénél a legtöbb esetben az árgaranciával, illetve a hirdetési újságokban megjelent árakkal kapcsolatban vétenek a cégek. Néhányan már alkalmazzák azt a technikát, hogy a kifogyott készlet helyett azonos áron akár magasabb árkategóriás terméket is felkínálnak, de ez nem kötelező. Ha például az akció ideje alatt elfogy egy termék, akkor a versenyhivatal már vizsgálódhat és büntethet.
A Gazdasági Versenyhivatal európai szintű, magas színvonalú munkát végez a versenyjogi vizsgálatok esetében, nyilatkozta Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára. Úgy véli, a magyar hivatal rendkívül korszerűen jár el minden egyes ügynél és alaposan vizsgálja az érintett vállalkozásokat. A baj az, véli a főtitkár, hogy a cégek egy része még mindig nem érti az uniós versenyjog részleteit, mert azt rendkívül bonyolult és szerteágazóbb, mint a korábbi jogszabályok.