Dojcsák Dániel
Átcsoportosítja erőit az Apple a zenelejátszók piacán
Steve Jobs cége új termékeivel az elmúlt időszakban okosan átrendezte a piacot.
A kulcsszó az mp3-lejátszó merevlemezzel - ezen a piacon valóban kopik az Apple előnye. Viszont ezzel egy időben a flash memóriás lejátszóknál - ahol ez év január 1-én 0%-os részesedése volt - júniusra az Egyesült Államokban már 46,5%-ot ért el. Az 1 GB-os iPod Shuffle 11,9%-os részesedését csupán a Sandisk egyik terméke tudta megközelíteni, 10,8%-kal. Jelenleg pedig az iPod Nano borzolja az idegeket a színes kijelzővel és a 4 gigás mérettel. Ugyan az Apple kicsit elszámolta magát a kezdeti készletekkel kapcsolatban, ennek ellenére mégis sikeresnek mondható az új termék.
Klikk a képekre a nagyobb változathoz
A merevlemezes iPodok azonban újabb vetélytársakkal kénytelenek szembenézni. Összpiaci részük ugyanakkor még tovább nőtt, míg az öreg motorosnak számító Creative mindössze 2,4%-ot mondhat magáénak a tengerentúlon. Habár a hír elsőre épp az ellenkezőjét sugallja, az Apple úgy tűnik, mégis sikeresen vette ezt a ritmusváltást. Sokan jósoltak pünkösdi királyságot a cégnek, de most még egy lélegzetvételnyi idejük lett ezzel a lépéssel. Egyedül a nagy rivális Samsung az, akinek megvan a potenciálja arra, hogy erőből támadjon. Korábban be is jelentették, hogy 2007-re ők akarják vezetni a flash lejátszók piacát.
Klikk a képekre a nagyobb változathoz
Sokszor temették az utóbbi években az Apple-t és az iPodot is. A Google-on rákeresve az iPod+killer összetételre, már az első oldalt átböngészve látjuk, hogy a Microsofttól kezdve a Sonyn át több cég több termékére mondták, hogy trónfosztó lesz. Ugyanakkor az elmúlt tíz évben, 1995 áprilisa óta több alkalommal kongatták meg a harangokat az Apple felett, amely még mindig él, bár sokak szerint az iPod tényleg a sír széléről rángatta vissza az almás-esernyős céget.
A közeljövőt tekintve biztosnak mondható a cég sorsa, hiszen az eladásokból és a zeneletöltésből óriási bevételekre tudnak szert tenni és mostmár nem csupán az USA-ban, hanem Nyugat-Európában is. Hardver téren pedig várható, hogy a flash-piac dominál majd tovább, hiszen a Samsung máris bejelentette a még kisebb méretű, de 2 Gbyte kapacitású flash adathordozóját, amit akár a következő generációs Apple iPodokban láthatunk viszont.
A kulcsszó az mp3-lejátszó merevlemezzel - ezen a piacon valóban kopik az Apple előnye. Viszont ezzel egy időben a flash memóriás lejátszóknál - ahol ez év január 1-én 0%-os részesedése volt - júniusra az Egyesült Államokban már 46,5%-ot ért el. Az 1 GB-os iPod Shuffle 11,9%-os részesedését csupán a Sandisk egyik terméke tudta megközelíteni, 10,8%-kal. Jelenleg pedig az iPod Nano borzolja az idegeket a színes kijelzővel és a 4 gigás mérettel. Ugyan az Apple kicsit elszámolta magát a kezdeti készletekkel kapcsolatban, ennek ellenére mégis sikeresnek mondható az új termék.
Klikk a képekre a nagyobb változathoz
A merevlemezes iPodok azonban újabb vetélytársakkal kénytelenek szembenézni. Összpiaci részük ugyanakkor még tovább nőtt, míg az öreg motorosnak számító Creative mindössze 2,4%-ot mondhat magáénak a tengerentúlon. Habár a hír elsőre épp az ellenkezőjét sugallja, az Apple úgy tűnik, mégis sikeresen vette ezt a ritmusváltást. Sokan jósoltak pünkösdi királyságot a cégnek, de most még egy lélegzetvételnyi idejük lett ezzel a lépéssel. Egyedül a nagy rivális Samsung az, akinek megvan a potenciálja arra, hogy erőből támadjon. Korábban be is jelentették, hogy 2007-re ők akarják vezetni a flash lejátszók piacát.
Klikk a képekre a nagyobb változathoz
Sokszor temették az utóbbi években az Apple-t és az iPodot is. A Google-on rákeresve az iPod+killer összetételre, már az első oldalt átböngészve látjuk, hogy a Microsofttól kezdve a Sonyn át több cég több termékére mondták, hogy trónfosztó lesz. Ugyanakkor az elmúlt tíz évben, 1995 áprilisa óta több alkalommal kongatták meg a harangokat az Apple felett, amely még mindig él, bár sokak szerint az iPod tényleg a sír széléről rángatta vissza az almás-esernyős céget.
A közeljövőt tekintve biztosnak mondható a cég sorsa, hiszen az eladásokból és a zeneletöltésből óriási bevételekre tudnak szert tenni és mostmár nem csupán az USA-ban, hanem Nyugat-Európában is. Hardver téren pedig várható, hogy a flash-piac dominál majd tovább, hiszen a Samsung máris bejelentette a még kisebb méretű, de 2 Gbyte kapacitású flash adathordozóját, amit akár a következő generációs Apple iPodokban láthatunk viszont.