SG.hu
Magabiztosabbak a bankok a netes szolgáltatások terén
A GKI Gazdaságkutató Rt. és a T-Mobile Távközlési Rt. - a Sun Microsystems Kft.-vel együttműködve - negyedévente felméri a vállalati internethasználati szokásokat, a hazai elektronikus gazdaság fejlődését.
2005 első negyedévében a pénzügyi szolgáltatók internet-használati indexe, a GKI - T-Mobile e-Pénzügyi Index, mely a bankok és a biztosítótársaságok internettel kapcsolatos várakozásait tükrözi, kis mértékben csökkent és a 18,4-es értéket vette fel. Az előző negyedévvel szembeni csökkenés a biztosítók szinte minden területen tapasztalható visszafogottabb véleményének tudható be, míg a bankok általában optimistábban nyilatkoznak.
Csökkentek a várakozások, de a bankok bizakodóbbak
Az elmúlt két év során folyamatosan magasabbra értékelték a bankok azon képességüket, hogy mennyire tudják kihasználni internetben rejlő lehetőségeket. A bankok mind a jelenre, mind a következő 12 hónapra vonatkozó képességükről egyre magabiztosabban nyilatkoztak. Az értékeléseket mérő index, amely a -100-as (egyáltalán nem tudja kihasználni a lehetőségeket) és a +100-as (teljes mértékben ki tudja használni a lehetőségeket) skálán mozoghat két év alatt -20-ról +40-re emelkedett a felmérés időpontjában meglévő képességek tekintetében, és +30-ról közel +80-ra emelkedett a jövőbeli képességeket illetően.
2005. március 31-én az internetes folyószámla-szolgáltatásokkal rendelkező hitelintézetek 520 ezer internetbanki szolgáltatásokra szerződött lakossági ügyfele volt, ami 8,4%-kal több, mint 3 hónappal, és 44%-kal magasabb, mint egy évvel korábban. Az internetbanki szolgáltatásokra szerződött vállalkozások száma ugyanebben az időpontban 83 ezer volt, ami 12, illetve 50%-os növekedést takar a megelőző 3, illetve 12 hónap során.
A biztosítások széles köre megköthető már a magyarországi biztosítók honlapjain vagy a velük szerződésben álló internetes alkuszcégeken keresztül. A biztosítási termékek közül a kötelező gépjármű-biztosítás köthető meg a legtöbb helyen az interneten keresztül. A biztosítások internetes értékesítésében egyre nagyobb szerepet játszanak azok a biztosítási portálok, internetes biztosítási alkuszcégek, amelyek összegyűjtik a különböző biztosítók ajánlatait, és keresési, összehasonlítási lehetőséget biztosítanak a termékek közt.
A biztosítók - hasonlóan a korábbi felmérési eredménykehez - továbbra is a kötelező gépjármű-biztosítás interneten keresztüli értékesítésében várják a legnagyobb növekedést a következő 12 hónap során. 2005 első negyedévében a válaszadók ugyanakkor a lakásbiztosítás és a casco online értékesítésében is jelentős emelkedésre számítottak.
2005 első negyedévében a pénzügyi szolgáltatók internet-használati indexe, a GKI - T-Mobile e-Pénzügyi Index, mely a bankok és a biztosítótársaságok internettel kapcsolatos várakozásait tükrözi, kis mértékben csökkent és a 18,4-es értéket vette fel. Az előző negyedévvel szembeni csökkenés a biztosítók szinte minden területen tapasztalható visszafogottabb véleményének tudható be, míg a bankok általában optimistábban nyilatkoznak.
Csökkentek a várakozások, de a bankok bizakodóbbak
Az elmúlt két év során folyamatosan magasabbra értékelték a bankok azon képességüket, hogy mennyire tudják kihasználni internetben rejlő lehetőségeket. A bankok mind a jelenre, mind a következő 12 hónapra vonatkozó képességükről egyre magabiztosabban nyilatkoztak. Az értékeléseket mérő index, amely a -100-as (egyáltalán nem tudja kihasználni a lehetőségeket) és a +100-as (teljes mértékben ki tudja használni a lehetőségeket) skálán mozoghat két év alatt -20-ról +40-re emelkedett a felmérés időpontjában meglévő képességek tekintetében, és +30-ról közel +80-ra emelkedett a jövőbeli képességeket illetően.
2005. március 31-én az internetes folyószámla-szolgáltatásokkal rendelkező hitelintézetek 520 ezer internetbanki szolgáltatásokra szerződött lakossági ügyfele volt, ami 8,4%-kal több, mint 3 hónappal, és 44%-kal magasabb, mint egy évvel korábban. Az internetbanki szolgáltatásokra szerződött vállalkozások száma ugyanebben az időpontban 83 ezer volt, ami 12, illetve 50%-os növekedést takar a megelőző 3, illetve 12 hónap során.
A biztosítások széles köre megköthető már a magyarországi biztosítók honlapjain vagy a velük szerződésben álló internetes alkuszcégeken keresztül. A biztosítási termékek közül a kötelező gépjármű-biztosítás köthető meg a legtöbb helyen az interneten keresztül. A biztosítások internetes értékesítésében egyre nagyobb szerepet játszanak azok a biztosítási portálok, internetes biztosítási alkuszcégek, amelyek összegyűjtik a különböző biztosítók ajánlatait, és keresési, összehasonlítási lehetőséget biztosítanak a termékek közt.
A biztosítók - hasonlóan a korábbi felmérési eredménykehez - továbbra is a kötelező gépjármű-biztosítás interneten keresztüli értékesítésében várják a legnagyobb növekedést a következő 12 hónap során. 2005 első negyedévében a válaszadók ugyanakkor a lakásbiztosítás és a casco online értékesítésében is jelentős emelkedésre számítottak.