Berta Sándor
Indulás előtt a Yahoo zeneboltja
Az online zenei piac ugyan már telített volt, ám most egy újabb nagy cég, a Yahoo gondolja úgy, hogy lehet még itt keresgélni valója. Bár az eredeti tervekhez képest a zeneboltjának nyitása hónapokkal csúszik, ám az amerikai portál üzemeltetői mégis bizakodóak.
A Yahoo Music Store-nak az eredeti tervek szerint már tavaly decemberben meg kellett volna nyitnia a kapuit az internetes vásárlók előtt, azonban az időpont azóta is csúszik. Mindezt az amerikai portál vezetői azzal indokolták, hogy némileg módosítaniuk kellett marketingstratégiájukon. Most már azonban elvileg semmi sem áll az online zenebolt megnyitásának az útjában.
A Yahoo, hasonlóan az Apple-hoz nem csak egy új online boltot akar nyitni, hanem ezzel páruzamosan piacra akarja dobni az új hordozható zenelejátszó készülékét is és így duplán tud majd profitálni a zeneszámok eladásából. Az új szolgáltatást az amerikai cég a MusicNet nevű szoftverfejlesztő vállalattal közösen készíti el. Az együttműködés azonban a két társaság között nem újkeletű, hiszen a Yahoo már tavaly megvásárolta a MusicNet MusicMatch nevű szoftverét.
Az amerikai portál vezetői szerint annak ellenére, hogy csak későn válnak az online zenei piac szereplőivé, még komoly lehetőségek nyílnak a számukra. Elsősorban arra számítanak, hogy a Yahoo-t látogató több millió internetező közül sokan keresik majd fel a Yahoo Music Store-t is.
A Launchcast nevű internetes rádiónak szintén rengeteg, 2,2 millió rendszeres hallgatója van, a Yahoo rájuk is épít. A cél egyértelmű és rendkívül ambíciózus, de már-már lehetetlen feladat: komoly verseny elé állítani az Apple iTunes-szolgáltatását. Az új online zenebolt teljes egészében integrálódni fog a portál jelenlegi felépítésébe és így közvetlenül elérhető lesz a hírrészlegből vagy a Yahoo Messengerből is. Árakat az amerikai portál egyelőre még nem közölt.
A Yahoo Music Store-nak az eredeti tervek szerint már tavaly decemberben meg kellett volna nyitnia a kapuit az internetes vásárlók előtt, azonban az időpont azóta is csúszik. Mindezt az amerikai portál vezetői azzal indokolták, hogy némileg módosítaniuk kellett marketingstratégiájukon. Most már azonban elvileg semmi sem áll az online zenebolt megnyitásának az útjában.
A Yahoo, hasonlóan az Apple-hoz nem csak egy új online boltot akar nyitni, hanem ezzel páruzamosan piacra akarja dobni az új hordozható zenelejátszó készülékét is és így duplán tud majd profitálni a zeneszámok eladásából. Az új szolgáltatást az amerikai cég a MusicNet nevű szoftverfejlesztő vállalattal közösen készíti el. Az együttműködés azonban a két társaság között nem újkeletű, hiszen a Yahoo már tavaly megvásárolta a MusicNet MusicMatch nevű szoftverét.
Az amerikai portál vezetői szerint annak ellenére, hogy csak későn válnak az online zenei piac szereplőivé, még komoly lehetőségek nyílnak a számukra. Elsősorban arra számítanak, hogy a Yahoo-t látogató több millió internetező közül sokan keresik majd fel a Yahoo Music Store-t is.
A Launchcast nevű internetes rádiónak szintén rengeteg, 2,2 millió rendszeres hallgatója van, a Yahoo rájuk is épít. A cél egyértelmű és rendkívül ambíciózus, de már-már lehetetlen feladat: komoly verseny elé állítani az Apple iTunes-szolgáltatását. Az új online zenebolt teljes egészében integrálódni fog a portál jelenlegi felépítésébe és így közvetlenül elérhető lesz a hírrészlegből vagy a Yahoo Messengerből is. Árakat az amerikai portál egyelőre még nem közölt.