SG.hu

Románia országos munkaügyi szervezete Linuxra vált

Románia országos munkaügyi szervezete, az ANOFM és az IBM ma bejelentették: első alkalommal került sor Romániában országos lefedettséget biztosító Linux-alapú, nyílt forrású infrastruktúra kialakítására. A rendszer egy olyan projekt keretében került megvalósításra, amelynek célja integrált informatikai rendszer kialakítása az országos munkaügyi szervezet számára.

A munkaügyi szervezet az IBM nyílt forrású, szabványalapú infrastruktúrájának felhasználásával regisztrálja az álláskeresőket, azonosítja és regisztrálja a megüresedett állásokat, biztosítja a munkahelyek és a munkavállalók összepárosítását, segíti a jogosultságok nyilvántartását és a munkanélküli segélyek kifizetését, illetve lehetővé teszi a munkanélküliek ellátását célzó járulékok befizetésének ellenőrzését. E Linux-projekt révén a román kormány nagy lépést tesz azon célja felé, hogy megvalósítsa az elektronikus kormányzatot.

A nyílt forrású, szabványalapú szoftvermegoldásokra építő infrastruktúra IBM hardvert és szoftvert használ. A központi rendszert egy IBM e-server pSeries szervercsoport alkotja, míg 105 Intel xSeries szerver Linux alatt fut adatbázisszerverként és a regionális irodákat kiszolgáló kommunikációs szerverként. Ezen kívül kiépül egy további kommunikációs rendszer is, amely több mint 1 500 IBM NetVista munkaállomást kapcsol egymáshoz. A Linux megoldás szoftverkomponense egy elosztott DB2 adatbázist, Lotus Notes Domino e-mail-alkalmazást és kommunikációs felületet tartalmaz a szervezeten belüli kapcsolattartásra, illetve egy IBM Tivoli alapú szoftvermegoldást a rendszerirányítás céljára. Mindezen komponensek Linux alatt futnak mind az országos, mind a regionális központokban.

Az IBM biztosítja azt az oktatást és technikai támogatást is, amelyre szükség van ahhoz, hogy a megoldás zökkenőmentesen telepíthető legyen több mint 240 helyszínen országszerte. A fővállalkozó - a Siemens Business Services (SBS) - azon túl, hogy ellátja a rendszerintegrátor szerepét, egyben alkalmazásokat is fejleszt a különleges funkciókra.

"Az integrált informatikai rendszer megvalósítása igen nagy kihívást jelentett mind a munkaügyi szervezet, mind a műszaki megoldás szállítói számára. A szerződés 2001. júniusában került aláírásra; ezt követően a tervezőknek azzal az alig néhány hónappal később, 2002. március 1-jén életbe lépő új törvénnyel kellett dolgozniuk, amely általában a munkaügyet, illetve a munkanélküliek ellátását célzó társadalombiztosítási rendszereket szabályozza.

Ma az informatikai rendszer több mint 2 000 felhasználót szolgál ki a szervezet közép- és felsővezetői szintjén, illetve hasznos információt nyújt a szervezet számos partnere számára a kormányzati és a magánszektoron belül egyaránt.

A világ számos kormánya törekszik arra, hogy áramvonalasított, jól kezelhető és átlátható rendszereket, illetve ügyviteli eljárásokat alkalmazva kiegyensúlyozottan magas színvonalú szolgáltatásokat nyújtson állampolgárainak. Az IBM elkötelezte magát amellett, hogy a közszféra intézményei szereplőit ellássa mindazokkal az eszközökkel és rendszerekkel, amelyek segítségével azok teljesíteni tudják üzleti célkitűzéseiket, miközben egyre hozzáférhetőbbé teszik rendszereiket és szolgáltatásaikat az állampolgárok számára a technológia és a tanácsadás, illetve az integrált megoldások kiépítése és bevezetése révén" - nyilatkozta Laurentiu Oftez, az IBM Románia ügyfélszolgálati vezetője.

"Az IBM részben technológiája, részben munkatársainak szakértelme révén meghatározó módon járult hozzá e projekt sikeréhez, s ez igen sokat jelent mind szervezetünk, mind általában a román közigazgatás számára" - mondta Maria Tufan, az ANOFM informatikai vezetője.

"A román munkaügyi szervezet integrált informatikai rendszere" című projekt egy olyan kezdeményezés keretei között valósult meg, amelyet az ország világbank kölcsönből finanszírozott.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!