SG.hu

A British Airways IBM-technológiával szélesíti ügyfelei lehetőségeit

Az IBM korszerű önkiszolgáló kioszkjainak és a British Airways szakértelmének egyesítése minden eddiginél egyszerűbbé teszi a repülőtéri bejelentkezést. Összesen 190 új IBM kioszkot fognak üzembe helyezni a Heathrow repülőtéren, továbbá minden jelentősebb európai repülőtéren, ahova British Airways járatok közlekednek. A kioszkok célja a bejelentkezés megkönnyítése és az utasok kényelmének fokozása, továbbá a repülőtéri helykihasználás optimalizálása.

A British Airways járataival utazók érintőképernyő segítségével jelentkezhetnek be. Ugyanezzel a módszerrel ülésüket is kiválaszthatják és kiegészítő szolgáltatásokat is megrendelhetnek, anélkül hogy sorba kellene állniuk a bejelentkezési pultnál.

Paul Coby, a British Airways informatikai igazgatója úgy jellemezte az új önkiszolgáló kioszkok üzembe helyezését, mint ami újabb jelentős mérföldkövet képvisel a légitársaság forradalmian új, ügyfélközpontú továbbfejlesztési programjának (customer-enabled BA, ceBA) menetében.

Coby kifejtette: "Ez a beruházás újabb lépéssel vitt közelebb bennünket célunk felé, hogy megkönnyítsük az ügyintézést a British Airwayszel. Így ügyfeleink maguk dönthetnek arról, hogy hova ülnek, csúcsidőben pedig nem kell hosszú sorokat végigállniuk. Felhasználtuk az önkiszolgáló űrlapok és a bejelentkeztetés terén felhalmozott rengeteg tapasztalatunkat, ezt egyesítettük az IBM technológiájával, így kiváló minőségű szolgáltatásban részesíthetjük utasainkat."

Az alkalmazás az IBM által kifejezetten a légitársaságok számára kifejlesztett önkiszolgáló bejelentkezési szoftverén alapul. Ez összekapcsolódik a British Airways járatvezérlési rendszerével, így osztja ki az üléseket. A várakozások szerint az új rendszer jelentősen lerövidíti a bejelentkezéshez szükséges sorbaállást, ezzel pedig nagy lendületet kölcsönöz annak, ahogyan a British Airways kezelni tudja a csúcsidőszakokat jellemző utastömeget.

Jövő februárra várhatóan mindenhol üzemelni fognak a kioszkok, szerves részeként a British Airways ceBA nevű üzleti átalakítási stratégiájának, amelynek célja az utazók és a légitársaság közötti ügyintézés átalakítása.

Paul Coby elmondta, hogy az ügyfélközpontú BA (ceBA) koncepció részeként a British Airways el szeretné érni, hogy az elkövetkező 18 hónapon belül 50 %-ra nőjön az önkiszolgáló módszerrel bejelentkezők aránya. Hozzátette: "A British Airways üzletvitelének egyszerűsítésében alapvető szerepet tölt be az informatika hatékony alkalmazása. Az IBM kioszkjai jól példázzák modern technológiai beruházásainkat, amelyek egyszerre javítják az ügyfelek kiszolgálását és fokozzák működésünk hatékonyságát. Megkönnyítjük az utazást, szélesítjük azoknak a lehetőségeknek a körét, amelyek révén ügyfeleink ügyeiket intézhetik. Ez a kölcsönösen előnyös megoldás tipikus példája."

"Egy perc sem kell hozzá, hogy bejelentkezzen az ember egy önkiszolgáló kioszknál" - mesélte Tony Barsham, az IBM utazási és szállítmányozási partnere. "Így mind az utas, mind a British Airways jelentős előnyökhöz juthat, ami egyáltalán nem mellékes egy olyan iparágban, amely egyszerre kénytelen növelni a járatok kihasználtságát és csökkenteni a költségeket. A British Airways az alapjaitól kezdve átépíti üzletvitelét: különféle lehetőségeket nyújt az utasoknak ügyleteik elintézésére."

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!