Gyurkity Péter
Szépen farag a Samsung előnyéből az Apple
Nyolc éve nem láthattunk ekkora visszaesést, ez viszont nem mindenkit érintett egyformán.
Az okostelefonok piacával kapcsolatban nemrég látott napvilágot egy érdekes előrejelzés, amely szerint alig néhány éven belül a hajlítható megoldások megötszöröződnek majd. Most a terület jelenlegi állásáról futott be egy friss felmérés, amelyben már igencsak csúnya számokat látunk, egy komoly kivétellel.
A Canalys piackutató cég tette közzé a napokban szokásos negyedéves anyagát, amelyben az idei harmadik periódus főbb adatait sorolják fel számunkra. Rögtön kiemelik, hogy a tavalyi hasonló időszakhoz képest egészen csúnya, 9 százalékos visszaesést látnak a globális eladásokban, amire egészen 2014 ősze óta nem volt példa. Jól látható tehát a gazdasági helyzet romlása, ahogy a pandémia alatt felfuttatott (és sok esetben túlfűtött) gazdaságok az infláció következtében megtorpantak – amiben persze a költekezést elősegítő, majd pedig a fékezést célzó jegybanki lépéseknek nagy szerepe volt. Legalább ilyen érdekes azonban az első öt telefongyártó rangsora, a piaci részesedések megoszlása, itt ugyanis nem mindenkit érintett egyformán a globális csökkenés.
A Samsung ugyan picit javítani tudott, 21-ről 22 százalékra növelve saját szeletét, az igazi nyertes azonban a második helyezett Apple volt, amely 15-ről jött fel 18 százalékra, megközelítve a piacot hosszú évek óta vezető dél-koreai riválist. A harmadik helyen álló Xiaomi tulajdonképpen stagnált, miközben a negyedik Oppo 10 százalékra esett vissza, az ötödik vivo pedig már ezen szint alá zuhant. Immár alig 4 százalékpont a különbség a két első között, és nagyon közel vagyunk az ünnepi szezonhoz, amely alatt az almás cég tovább faraghat majd a lemaradásból.
A csúcskategóriás termékeknek nyilván kiemelt szerep jut majd ebben, a Samsung hajlítható változatai, valamint az S-sorozat képviselői az új iPhone 14 ellen harcolnak majd – a jövő év elején viszont befut a Galaxy S23, amely újabb lendületet adhat a gyártónak.
Az okostelefonok piacával kapcsolatban nemrég látott napvilágot egy érdekes előrejelzés, amely szerint alig néhány éven belül a hajlítható megoldások megötszöröződnek majd. Most a terület jelenlegi állásáról futott be egy friss felmérés, amelyben már igencsak csúnya számokat látunk, egy komoly kivétellel.
A Canalys piackutató cég tette közzé a napokban szokásos negyedéves anyagát, amelyben az idei harmadik periódus főbb adatait sorolják fel számunkra. Rögtön kiemelik, hogy a tavalyi hasonló időszakhoz képest egészen csúnya, 9 százalékos visszaesést látnak a globális eladásokban, amire egészen 2014 ősze óta nem volt példa. Jól látható tehát a gazdasági helyzet romlása, ahogy a pandémia alatt felfuttatott (és sok esetben túlfűtött) gazdaságok az infláció következtében megtorpantak – amiben persze a költekezést elősegítő, majd pedig a fékezést célzó jegybanki lépéseknek nagy szerepe volt. Legalább ilyen érdekes azonban az első öt telefongyártó rangsora, a piaci részesedések megoszlása, itt ugyanis nem mindenkit érintett egyformán a globális csökkenés.
A Samsung ugyan picit javítani tudott, 21-ről 22 százalékra növelve saját szeletét, az igazi nyertes azonban a második helyezett Apple volt, amely 15-ről jött fel 18 százalékra, megközelítve a piacot hosszú évek óta vezető dél-koreai riválist. A harmadik helyen álló Xiaomi tulajdonképpen stagnált, miközben a negyedik Oppo 10 százalékra esett vissza, az ötödik vivo pedig már ezen szint alá zuhant. Immár alig 4 százalékpont a különbség a két első között, és nagyon közel vagyunk az ünnepi szezonhoz, amely alatt az almás cég tovább faraghat majd a lemaradásból.
A csúcskategóriás termékeknek nyilván kiemelt szerep jut majd ebben, a Samsung hajlítható változatai, valamint az S-sorozat képviselői az új iPhone 14 ellen harcolnak majd – a jövő év elején viszont befut a Galaxy S23, amely újabb lendületet adhat a gyártónak.