Berta Sándor
Ultimátumot kapott az Európai Uniótól a WhatsApp
Elfogyott a szervezet türelme a kommunikációs platformmal szemben.
A WhatsApp tavaly év elején jelentette be, hogy módosítja az adatvédelmi szabályzatát. A lépésre 2021 májusában került sor és amiatt internetezők milliói döntöttek úgy, hogy inkább lemondanak a Facebook azonnali üzenetküldő szolgáltatásának a használatáról és valamelyik alternatív megoldást választják. Az Európai Bizottság januárban jelezte, hogy a CPC nemzeti fogyasztóvédelmi hatósági hálózattal közösen tájékoztatást vár a WhatsApp tulajdonosaitól, vagyis a Meta konzorciumtól arról, hogy mi a helyzet a platform vitatott felhasználási feltételeivel és adatvédelmi szabályozásával kapcsolatban.
Didier Reynders, az Európai Unió igazságügyi biztosa most bejelentette, hogy a cégnek egy hónapon belül érthetőbbé kell tennie az adatvédelmi szabályozását és az európai uniós fogyasztóvédelmi hatóságok számára be kell bizonyítania, hogy az alkalmazott gyakorlata megfelel a hatályos európai uniós előírásoknak. A politikus hozzátette, hogy a WhatsApp köteles bebizonyítani, hogy a fogyasztók megértik, hogy mit engedélyeznek és hogy miként használják fel a személyes adataikat.
A problémát az jelenti, hogy a WhatsApp anyavállalatának számító Meta eddigi nyilatkozatai nem felelnek meg az Európai Bizottságnak, ugyanis a kommunikációs alkalmazásban és a segítséget kínáló oldalakon elérhetővé tett információk "tolakodóak", "elégtelenek" és "zavaróak". A szolgáltatásnak ezért többek között be kell mutatnia, hogy milyen módon keres pénzt a felhasználói adataival és azt is, hogy a jövőbeli frissítéseknél hogyan akarja jelezni a felhasználói feltételei hatásait a fogyasztókra nézve azért, hogy bárki szabadon eldönthesse, akarja-e használni a platformot vagy sem.
A WhatsApp tavaly év elején jelentette be, hogy módosítja az adatvédelmi szabályzatát. A lépésre 2021 májusában került sor és amiatt internetezők milliói döntöttek úgy, hogy inkább lemondanak a Facebook azonnali üzenetküldő szolgáltatásának a használatáról és valamelyik alternatív megoldást választják. Az Európai Bizottság januárban jelezte, hogy a CPC nemzeti fogyasztóvédelmi hatósági hálózattal közösen tájékoztatást vár a WhatsApp tulajdonosaitól, vagyis a Meta konzorciumtól arról, hogy mi a helyzet a platform vitatott felhasználási feltételeivel és adatvédelmi szabályozásával kapcsolatban.
Didier Reynders, az Európai Unió igazságügyi biztosa most bejelentette, hogy a cégnek egy hónapon belül érthetőbbé kell tennie az adatvédelmi szabályozását és az európai uniós fogyasztóvédelmi hatóságok számára be kell bizonyítania, hogy az alkalmazott gyakorlata megfelel a hatályos európai uniós előírásoknak. A politikus hozzátette, hogy a WhatsApp köteles bebizonyítani, hogy a fogyasztók megértik, hogy mit engedélyeznek és hogy miként használják fel a személyes adataikat.
A problémát az jelenti, hogy a WhatsApp anyavállalatának számító Meta eddigi nyilatkozatai nem felelnek meg az Európai Bizottságnak, ugyanis a kommunikációs alkalmazásban és a segítséget kínáló oldalakon elérhetővé tett információk "tolakodóak", "elégtelenek" és "zavaróak". A szolgáltatásnak ezért többek között be kell mutatnia, hogy milyen módon keres pénzt a felhasználói adataival és azt is, hogy a jövőbeli frissítéseknél hogyan akarja jelezni a felhasználói feltételei hatásait a fogyasztókra nézve azért, hogy bárki szabadon eldönthesse, akarja-e használni a platformot vagy sem.