Gyurkity Péter
Megvillantotta a Galaxy S22 erejét a Samsung
Az AMD által leszállított grafikus vezérlő a ray tracing támogatásával turbózná fel a látványt.
Az idei évben több alkalommal írtunk az AMD és a Samsung közös erőfeszítéseiről, amelyek eredményeként belátható időn belül egy olyan Exynos-chip látna napvilágot, amelyben az előbbi cég grafikus vezérlője dolgozna. Az erős AMD GPU jelenléte már kétségtelen, a jelek szerint pedig egyre közelebb kerülünk a debütáláshoz, hiszen most ennek egyik fő előnyét mutatták meg nekünk.
A dél-koreai gyártó érdekes módon saját Weibo-oldalán villantotta fel az erősebb GPU által ígért előrelépést, mégpedig apró képek formájában, amelyek viszonylag jól illusztrálják a különbséget, bár a pontos részletekkel kapcsolatban még több kérdőjel marad. Mindenképpen érdekes, hogy a ray tracing támogatását emelik ki, ez szerintük jelentős mértékben javítja majd a látványvilágot, a képeken pedig jól látszik, hogy a játékokban javulni fog a megvilágítás és a különböző effektek színvonala, jóllehet azt nem fejtik ki, hogy az első felvételen miért hiányzik az a lángoló autó, amely hirtelen felbukkan a másodikon. A cél viszont egyértelmű: a ray tracing játékokban való alkalmazása jobb végeredményt ígér, bár az erősen kérdéses, hogy ennek milyen hatása lesz a fogyasztásra.
Ami magát a fejlesztés alatt álló chipet illeti, ez a legutóbb megjelent információk alapján az Exynos 2200 lenne, amely egyetlen, 2,9 GHz-en futó Cortex-X2 magot tartalmazna, ehhez pedig 3 erősebb és 4 gyengébb egység csatlakozna (sorrendben 2,8 és 2,2 GHz-es órajelen), jó eséllyel mindegyik esetben az ARMv9-architektúrára építve. Az RDNA 2 családba tartozó grafikus vezérlő állítólag 1,25 GHz-en futna, a hivatalos megerősítésre azonban még mindegyik részlet kapcsán várnunk kell – az első ilyen telefonok ugyanis csak jövőre futnak majd be, ezek minden bizonnyal a Galaxy S22-sorozatot építik majd fel, legalább 3 eltérő változatban, hiszen az S22 mellett befutna az S22+ és az S22 Ultra is.
A fenti család várhatóan januárban mutatkozik majd be a nagyközönség előtt, erről mi is beszámolunk.
Az idei évben több alkalommal írtunk az AMD és a Samsung közös erőfeszítéseiről, amelyek eredményeként belátható időn belül egy olyan Exynos-chip látna napvilágot, amelyben az előbbi cég grafikus vezérlője dolgozna. Az erős AMD GPU jelenléte már kétségtelen, a jelek szerint pedig egyre közelebb kerülünk a debütáláshoz, hiszen most ennek egyik fő előnyét mutatták meg nekünk.
A dél-koreai gyártó érdekes módon saját Weibo-oldalán villantotta fel az erősebb GPU által ígért előrelépést, mégpedig apró képek formájában, amelyek viszonylag jól illusztrálják a különbséget, bár a pontos részletekkel kapcsolatban még több kérdőjel marad. Mindenképpen érdekes, hogy a ray tracing támogatását emelik ki, ez szerintük jelentős mértékben javítja majd a látványvilágot, a képeken pedig jól látszik, hogy a játékokban javulni fog a megvilágítás és a különböző effektek színvonala, jóllehet azt nem fejtik ki, hogy az első felvételen miért hiányzik az a lángoló autó, amely hirtelen felbukkan a másodikon. A cél viszont egyértelmű: a ray tracing játékokban való alkalmazása jobb végeredményt ígér, bár az erősen kérdéses, hogy ennek milyen hatása lesz a fogyasztásra.
Ami magát a fejlesztés alatt álló chipet illeti, ez a legutóbb megjelent információk alapján az Exynos 2200 lenne, amely egyetlen, 2,9 GHz-en futó Cortex-X2 magot tartalmazna, ehhez pedig 3 erősebb és 4 gyengébb egység csatlakozna (sorrendben 2,8 és 2,2 GHz-es órajelen), jó eséllyel mindegyik esetben az ARMv9-architektúrára építve. Az RDNA 2 családba tartozó grafikus vezérlő állítólag 1,25 GHz-en futna, a hivatalos megerősítésre azonban még mindegyik részlet kapcsán várnunk kell – az első ilyen telefonok ugyanis csak jövőre futnak majd be, ezek minden bizonnyal a Galaxy S22-sorozatot építik majd fel, legalább 3 eltérő változatban, hiszen az S22 mellett befutna az S22+ és az S22 Ultra is.
A fenti család várhatóan januárban mutatkozik majd be a nagyközönség előtt, erről mi is beszámolunk.