Berta Sándor

Leállították a Boeing 787-esek kiszállítását

A típus kálváriája tovább folytatódik.

A Boeing 2007 júliusában mutatta be a 787 Dreamlinert, amely már 2013-ban sorozatos, főként elektromos meghibásodásokat szenvedett el és akkumulátor problémákkal küzdött, majd 2014 elején többször is csődöt mondtak a fedélzeti számítógépei. Ezt követte a 2015-ben felfedezett szoftverhiba, amely a generátorvezérlő egység kieséséhez vezethetett, mert egy belső számláló 248 nap után "túlcsordult". Tavaly áprilisban pedig kiderült, hogy legkésőbb 51 naponta újra kell indítani a repülőgépek fedélzeti rendszerét, különben - egy programhiba miatt - a pilóták számára félrevezető jelzések jelenhetnek meg a képernyőkön.

Most a CNBC és a Reuters azt írta, hogy a gyártó egy felfedezett gyártási hiba miatt - annak kijavításáig - leállította az új 787 Dreamliner modellek kiszállítását. A helyzetet súlyosbítja, hogy a probléma a korábbi változatokat is érintheti.

Az Amerikai Egyesült Államok Szövetségi Légügyi Hivatala (FAA) rámutatott, hogy a hiba egyes repülőgépek orrának a közelében jelentkezik, de a hatóság ennél több információt nem árult el. Azt viszont lehet tudni, hogy a probléma a Boeing 787-esek repülésbiztonságára közvetlen veszélyt nem jelent. Arról az FAA szakembereinek kell dönteniük, hogy a már forgalomban lévő Dreamlinereken kell-e módosításokat végezni vagy azok csak a gyárból kikerült új modelleket érintik.

A korábbi problémák miatt a Boeing telephelyein jelenleg 100 repülőgépet tárolnak, amelyeket az összeszerelésük óta nem tudtak leszállítani. A típus gyártása márciusban indult újra, előtte - szintén egy gyártási hiba miatt - 5 hónapig szünetelt.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!