Gyurkity Péter

Jön az elektromos Ford F-150

Néhány fotó készült a járműről, amely a Tesla pozícióját is kikezdheti.

A terület iránt érdeklődő olvasók jól tudják, hogy a nagy autógyártók megkezdték a felzárkózást az elektromobilitás területén, itt egyre-másra ismerjük meg az új fejlesztéseket, amelyek már kifejezetten a korai nyertesek ellen indulnak harcba. Most a Ford is megújítaná legnépszerűbb modelljét, amely már szintén tisztán elektromos meghajtásra épülne.

Egy külsős blog osztotta meg az interneten a szinte kémfotónak minősülő felvételeket, ezeket ugyanis meglehetősen távolról, az illetékesek tudta nélkül készítették. A képeken a pickup eleje, hátulja, valamint oldalsó kialakítása is szemügyre vehető, viszont túl sok részletet nem vehetünk ki tisztán, így még sok a kérdőjel. A gyártó nagy valószínűséggel szándékosan hagyta helyén a tartalék kereket, ez ugyanis igencsak jól takarja a differenciálmű helyét, viszont a sejtések szerint itt már nem a hagyományos komponens, hanem egy annál jóval szélesebb, az elektromos meghajtáshoz szükséges egység helyezkedik el, az autóról emellett (természetesen) hiányzik a megszokott kipufogó.

A pickup bal oldalán mintha a méretes akkumulátor egy része bukkanna elő, ez jó eséllyel szintén nagyobb lesz, mint a megszokott üzemanyagtartály, amely a belsőégésű, benzinüzemű változatokon szintén itt megtalálható, a pozíció tehát logikusnak tűnik. Az új egység valószínűleg átnyúlik az anyósülés oldalára, ott amúgy sincs szükség a kipufogó (illetve a megtermelt gázok) elvezetésére, ennél többet viszont nem igazán tudunk leszűrni a fotókból, tehát további türelemre van szükség. Tekintettel arra, hogy a Ford eredetileg 1948-ban mutatta be a típust, ez pedig az Egyesült Államokban 43 éve bizonyul a legnépszerűbb fejlesztésnek, mindenképpen nagy dobásról van szó, amely a Tesla és a többi korai rajtoló esélyeit ronthatja majd jelentős mértékben.

Ami a megjelenést illeti, ez a forrás szerint 2022 második felében valósulhat meg, ezzel kapcsolatban azt is megemlítik, hogy a Mustang Mach-E szintén népszerűnek bizonyult, így a Ford készülőben lévő megoldása lehet majd a következő fontos lépés.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • kvp #4
    Igazabol a villanymotor nagyon hatekony es sokkal nagyobb terhet bir el mint a sima benzines. Csak olyankor gyorsabban is meriti az aksit. Tehat aksis uzem eseten mindig van egy adott energiamennyiseg az aksiban es a terhelestol fugg mikor fog elfogyni. Ez a benzinesekre is igaz, de annyira alacsony a hatekonysaguk, hogy nem erzodik meg jelentosen a fogyasztason a nagyobb terheles, mig elektromos autok eseten igen.

    Egyszeruen vagy ures platoval megy ugyanannyit mint a benzines vagy telerakva kevesebbet (kb. fele annyit). Viszont cserebe ezekkel a jarmuvekkel ha meg vannak pakolva, akkor nem mennek annyira gyorsan, igy nem jon elo annyira a nagy sebessegbol adodo energiaveszteseg. Ha a gyakrabb toltes elfogadhato, tehat kibir egy egesz munkanapot egy aksival, akkor boven jo es nem baj, hogy nem 2-3 naponta kell tankolni mint a benzineseket.
  • Sequoyah #3
    Az a kihivas, hogy teherautok eseten elvaras a nagy teherbiro kepesseg.
    Es a villanymotor tulajdonsaga hogy bar alacsony az energiasurusege, nagyon hatekony cserebe, es keveset fogyaszt. Egy konnyu, alacsony terhelest jelento auto eseten a ketto kiegyenliti egymast, es igy a hatotav hasonlo egy benzines autoehoz.

    Viszont ahogy elkezded terhelni, ez az arany is valtozik, es nagy terhelesen az akkumlator gyorsabban lemerul mint a benzin, meg akkor is ha terheles nelkul a ketto hasonlo volt. Szoval ezert a teherautokban valo alkalmazas nem trivialis, es varni kellett amig erik a technologia.

    Mostanra ert el oda, hogy nagy terheles mellett is mar legalabb turheto a hatekonysaga. Ami nem baj, mert a pickupok nagy resze csaladi autokent funkcional, es a platoja altalaban ures. De azert egy minimumot teljesitenie kell nagyobb terhelessel is.
    Annak aki rendszeresen megrakja, es/vagy vontat vele, meg mindig nem ez lesz az ajanlott persze...
  • kvp #1
    Azert villanymotoros teherautot gyartani mara mar nem akkora kihivas. Rakjunk be egy villanymotorral kiegeszitett differencialmuvet hatulra, egy rakat aksit ahova befer (a padlo ala, az uzemanyagtartaly helyere, a belso egesu motor helyere) es egy kis szamitogepet a muszerfal moge, meg egy kisfeszes toltot a volt gepterbe.

    A Tesla ezt meg azzal fejelte meg, hogy a motorvezerlo elektronika fizikailag a motor mellett van, a gyorstolto pedig kozvetlenul fer hozza az aksihoz, tehat a vezerles a statikus oszlopban van. A tobbi gyartonal erre van meg egy dedikalt doboz a kocsin belul, hogy a szabvanyos gyorstoltokkel is menjenek.