Berta Sándor
200 millió eurót bevételt hozhat a digitális adó Ausztriának
Nyugati szomszédunk a következő hetekben dolgozza ki a digitális adóval kapcsolatos nemzeti szabályozást, amelyet 2020-ig ültet át a gyakorlatba.
Hartwig Löger osztrák pénzügyminiszter elmondta, hogy a tervezett nemzeti digitális adó akár 200 millió euró plusz bevételt is jelenthet. Az egyelőre még kérdéses, hogy mekkora lesz az adókulcs, de valószínűnek tűnik, hogy 3 százalékos. Az új adó célja az, hogy tisztességesebb versenykörülményeket teremtsen a nemzeti és a digitális gazdaság között, s nem az Ausztriában keletkező bevételekre vagy nyereségekre vonatkozna, hanem az online reklámtevékenységből befolyó összegekre.
Az osztrák pénzügyminisztérium megteremtené a törvényi keretfeltételeket a közösségi gazdaság számára és az Európai Unión kívülin országból származó csomagok után minden esetben áfát kellene fizetni. Erre eddig csak a 22 eurósnál értékesebb küldemények esetében volt szükség. Az adócsomag részleteit egy szakértői csoport fogja kidolgozni. A csoport a pénzügyminisztérium, a szövetségi kancellári hivatal és a különböző érdekszervezetek képviselőiből áll majd. Amennyiben az adókulcs tényleg 3 százalék lenne, az 2 százalékos adócsökkentést jelentene a nyomtatott újságok, a televíziók és a rádiók számára. Ez egyenlő feltételeket és tisztességes versenykörülményeket teremthetne.
Löger már tavaly december elején kilátásba helyezte, hogy akár saját digitális adót is bevezet Ausztria. Január közepén pedig megszületett az elvi döntés arról, hogy a Sebastian Kurz kancellár által vezetett osztrák kormány elindítja az új digitális adó bevezetésének folyamatát és az új adó az online reklámok után fizetendő áfa lesz.
Hartwig Löger osztrák pénzügyminiszter elmondta, hogy a tervezett nemzeti digitális adó akár 200 millió euró plusz bevételt is jelenthet. Az egyelőre még kérdéses, hogy mekkora lesz az adókulcs, de valószínűnek tűnik, hogy 3 százalékos. Az új adó célja az, hogy tisztességesebb versenykörülményeket teremtsen a nemzeti és a digitális gazdaság között, s nem az Ausztriában keletkező bevételekre vagy nyereségekre vonatkozna, hanem az online reklámtevékenységből befolyó összegekre.
Az osztrák pénzügyminisztérium megteremtené a törvényi keretfeltételeket a közösségi gazdaság számára és az Európai Unión kívülin országból származó csomagok után minden esetben áfát kellene fizetni. Erre eddig csak a 22 eurósnál értékesebb küldemények esetében volt szükség. Az adócsomag részleteit egy szakértői csoport fogja kidolgozni. A csoport a pénzügyminisztérium, a szövetségi kancellári hivatal és a különböző érdekszervezetek képviselőiből áll majd. Amennyiben az adókulcs tényleg 3 százalék lenne, az 2 százalékos adócsökkentést jelentene a nyomtatott újságok, a televíziók és a rádiók számára. Ez egyenlő feltételeket és tisztességes versenykörülményeket teremthetne.
Löger már tavaly december elején kilátásba helyezte, hogy akár saját digitális adót is bevezet Ausztria. Január közepén pedig megszületett az elvi döntés arról, hogy a Sebastian Kurz kancellár által vezetett osztrák kormány elindítja az új digitális adó bevezetésének folyamatát és az új adó az online reklámok után fizetendő áfa lesz.