Berta Sándor

Mesterséges intelligencia központokat nyitott a Samsung

A dél-koreai konszern az eddigi kettő mellett további három centrumot hozott létre.

A Samsung Research bejelentette, hogy Nagy-Britanniában (Cambridge), Kanadában (Toronto) és Oroszországban (Moszkva) nyitott új globális mesterséges intelligencia központokat. A társaság eddig két ilyen létesítményt üzemeltetett, egyet Dél-Koreában, Szöulban és egyet az Amerikai Egyesült Államokban, a Szilícium-völgyben. A Samsung Electronics szeretné kibővíteni a globális mesterséges intelligencia kutatási képességeit és a technológiával kapcsolatban eddig gyűjtött tapasztalatokat is fel akarja használni. A kutatócentrum átadása mellett növelnék a kutatók számát is. A terv az, hogy 2020-ra már világszerte 1000 szakember foglalkozzon a vállalatnál a mesterséges intelligenciával.

A Samsung öt fő szempontra akar összpontosítani. Ezek a felhasználó-központúság, a személyre szabottság megvalósítása multimodális interfész segítségével; a folyamatos tanulás az adatokból; egy környezeti szolgáltatás létrehozása; a felhasználói beavatkozások és a kérésekre adott válaszok minimálisra csökkentése; valamint a felhasználói biztonság és a magánélet védelme.

A Samsung cambridge-i mesterséges intelligencia központját Andrew Blake, a Microsoft helyi laboratóriumának korábbi vezetője irányítja majd. A szakember úttörőnek számít azon elméletek és algoritmusok kifejlesztésében, amelyek lehetővé teszik, hogy a számítógépek látó gépekként viselkedjenek. A torontói centrumot Dr. Larry Heck, a Samsung Research America alelnöke vezeti majd. Ő a virtuális személyi asszisztens technológiák területének értője, a moszkvai központ élére pedig Dimitrij Vetrov és Viktor Lempitszkij professzorok kerültek. A létesítmény elsősorban Oroszországnak a matematika, a fizika és más alapvető tudományok területén szerzett tapasztalataira építene, s a mesterséges intelligencia algoritmusok kidolgozását tekinti az elsődleges feladatának.

A társaság szeretne időben felkészülni a dolgok internete jelentette kihívásokra, az ilyen eszközök tömeges megjelenésére és ezzel párhuzamosan az olyan intelligens szolgáltatások létrehozására, amelyek optimalizálhatók a személyes preferenciák alapján. A Samsung egy felhasználó-központú ökorendszert akar biztosítani az emberek számára és ehhez fel akar építeni egy mesterséges intelligencia platformot.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Agyturbinikusz #2
    Mi az a találékonyság? Csak nem egy procedúra ami az adott problémára megoldást keres, sokszor próba cseresznye alapon? NEEEEM ugye nem az a találékonyság :)

    Ja hogy több próba adott idő alatt több cseresznyét terem....Nem kell irigykedni :)

    Az adott adatok kombinálásában meg mar jobbak mint mi, mivel számukra a tapasztalat(informacio) szinte végtelen.
    Csak meg kell győzni az algoritmust, hogy azt akarja amit mi, ez a nem egyszerű feladat, hiszen mi nem beszelni olyan jó 01001 nyelvet és fordítva is igaz. SZVSZ
  • Jawarider #1
    Találékonyságot nem lehet leprogramozni...