Ötvös Tibor
Exkluzív interjú a Frogwares csapatával
A Frogwares csapata a The Sinking City fejlesztése közben kis szünetet tartott és válaszolt pár kérdésünkre a projekt kapcsán, mely még érdekesebbnek tűnik, mint korábban.
A Frogwares csapata leginkább a nyomozós Sherlock Holmes játékaikról vált nevezetessé. Nem minden játékukban jelenik meg a Lovecraft szellemiség, de az egyik Sherlock Holmes fejezet, a The Awakened kapcsán alaposabban elmerültek a Cthulhu mítoszban és legújabb játékuk, a The Sinking City már teljes egészében az amerikai író által ihletett történettel és környezettel rendelkezik. A fejlesztési munkálatok most is zajlanak, ám Sergey Oganesyan kommunikációs menedzser válaszolt gyorsan pár kérdésünkre.
Szia. Mesélj kicsit a csapatról. Honnan jött az ötlet, hogy csapatként ténykedjetek?
Hali. Mi egy játékfejlesztő csapat vagyunk, akik a hideg de király ukrán város, Kijev egyik irodájában tevékenykedünk. Közel 17 éve vagyunk már jelen a piacon és leginkább a Sherlock Holmes nyomozós sorozatunkról ismerhetnek minket a játékosok. A Frogwares az igazgató, Wael Amr agyszüleménye és mostanra nagyjából 80 fővel dolgozunk.
2000-ben alakultatok és a The Sinking City lesz a 15. játékotok. Ez szinte majdnem évenkénti megjelenést jelent. Hogy bírjátok a tempót és honnan merítitek az inspirációt?
Tudod, ez egy filozófiai kérdés. Onnan szedjük az ihletet, ahonnan csak tudjuk: könyvekből, filmekből, más játékokból, sorozatokból, a saját életünkből, illetve az életünket körülvevő eseményekből. Ezek összessége adja végül az inspirációt és próbáljuk beterelni ezeket a játékaink világába.
Majdnem minden játékotokban szerepel Sherlock Holmes. Ekkora rajongói vagytok a karakternek?
Igen, természetesen! Sherlock Holmes minden idők legnagyobb nyomozója és mi pedig imádjuk a nyomozást, szóval valahol egyértelmű volt a találkozásunk. Bár most kicsit pihentetjük a karaktert és az új projektünkre koncentráljuk minden erőnket.
A The Sinking City, az új játékotok egy vízzel elárasztott városban játszódik. Honnan jött az ötlet?
Úgy gondoljuk, hogy a The Sinking City az eddigi legnagyratörőbb játékunk, mert ezzel a programmal egy teljesen új, eddig még nem alkalmazott technológiát és játékmechanikát fedezhetünk fel és alkothatunk meg - ezt eddig a Sherlock kalandokban nem tehettük meg, a jogi kötöttségek miatt, ahol azért adva volt a játékmenet és a sztori is. Nem csupán az áradás illik a Lovecraft mítoszba, de egy ilyen jellegű katasztrófa segítséget jelent számunkra, hogy megmutassuk a félelmet és az elkeseredettséget. Ugyanakkor ez illik a Lovecraft-i tematikába is - az ismeretlentől való félelem! Ha egy olyan helyzetben vagy, amikor bármikor összedőlhet az addig ismert világod és nem tudod, mikor történik meg mindez, akkor bizony félelmet jelent a jövő.
A The Sinking City egy kalandjáték lesz Lovecraft-i hatásokkal. Mit tudsz mondani a történetről?
A The Sinking City világa ugyanazon univerzumban történik, mint a Lovecraft történetek és mi csak kibővítjük azt. A városunk is Lovecraft megyéjében található meg (Massachusett államban) és itt játszódik a legtöbb novellája is az írónak. A játékban felbukkannak a könyvek olvasói számára ismerős személyek és szörnyek is. És persze ne feledkezzünk el a Cthulhu mítoszról sem, aminek részei is megjelennek a programban.
A sztori ott kezdődik, mikor a főszereplő karakter megérkezik Oakmont városába, épp a legrosszabb időszakban. Hamar rádöbben, hogy az egész várost természetfeletti lények uralják és az is kiderül, hogy az ő sorsa, illetve a város élete összekapcsolódott. Ennek köszönhetően először nyomozni kell, hogy mégis mi történik, majd utána kitalálni, hogyan vessünk véget a dolgoknak.
Miért pont a '20-as évek? Ez a szesztilalom kora volt Amerikában. Ez az elem megjelenik majd a játékban is?
Igen, a The Sinking City a '20-as évek Amerikájában játszódik. Ezt a korszakot a Viharos Húszas Éveknek is szokták nevezni. Ez egy igen meghatározó korszak volt - a mozik berobbanása, a rádió, a bandaháborúk, a jazz, a fajgyűlölet, a fogyasztói társadalom megjelenése és megerősödése és persze a szesztilalom. Az emberek szeretnek a tiltott italméréssel foglalkozó helyeken lógni, ha megtehetik. A legendás Tommy gépfegyver is egy használható eszköz lesz a játékban. A Ku-Klux-Klán is hatalmas befolyással bírt eme korszakban és ezt mi is behozzuk a játékba - a saját elképzeléseink alapján. A Viharos Húszas Évek a The Sinking City egyik tartópillére, szóval nagyon fontos eleme ez a játékunknak.
Hova sorolhatjuk a játékot? Akció-kaland vagy kalandjáték akció betétekkel?
Az első és legfontosabb, hogy a The Sinking City egy nyitott nyomozós játék, bár készítettünk egy teljesen működőképes harcrendszert is hozzá. Mit jelent a "nyitott nyomozás"? A játékosok ügyek nyomozásával, felderítésével juthatnak előre - keresik az adott ügyhöz kapcsolódó bizonyítékokat, nyomokat, tanúkat és megpróbálnak összeszedni mindent, amivel teljessé teheti a képet. A koncepciónk az, hogy hagyjuk a játékosokat teljesen szabadon nyomozni, használják és hallgassanak a saját megérzéseikre a válaszok kutatása során. Tudod, hogy szinte minden játékban kaphatsz egyenes utasítást: menj ide, beszélj azzal a fickóval, nézz be ide vagy oda, öld meg a banditákat, kövesd ezt a nyomot stb. Nálunk ez nem lesz, már az elején elengedjük a játékosok kezét.
Például képzeld el, hogy meg kell találnod egy embert, de csak a nevét ismered. Nincsenek jelölések a térképen arra vonatkozóan, hol lehet vagy mi a célállomás. Szóval mihez kezdesz? Nos, az egyik lehetőség, hogy felkeresed a helyi rendőrállomást, hátha van feljegyzésük egy eltűnt emberről? Vagy talán a városházán tudnak információt szolgáltatni számodra az illetőt tekintve? Rengeteg lehetőséget adunk a szükséges információ megszerzésére, de az csak a játékoson múlik, hogyan jut el ezekhez és milyen módon használja fel azokat.
De ahogy azt már mondtam, lesz egy teljes harcrendszer is a programban, vagyis számos fegyverhez juthatunk hozzá. Harcolni szörnyekkel vagy más emberekkel nem a legjobb megoldás, de alkalmanként nem lesz más lehetőségünk.
Mikor lesz egy játszható változat a programból? Az E3-on talán?
A játék már játszható állapotban van, minden nap újabb és újabb küldetéseket tudunk le az irodában, teszteljük e harcrendszert, új küldetéseket találunk ki stb. Még sok munka áll előttünk, ám a lehető leghamarabb szeretnénk egy játszható demót kivinni egy ilyen nagyobb rendezvényre.
Mikor jelenik meg a játék?
2018-ban szeretnénk a The Sinking City-t kiadni, természetesen PC-re, Xbox One-ra és PS4-re egyaránt. De aki szeretne részleteket megtudni a fejlesztésről vagy figyelemmel követni a munkálatokat, az látogasson el a Facebook oldalunkra is.
Mikorra várható Sherlock Holmes visszatérése?
Jelen pillanatban a The Sinking City viszi el minden időnket és energiánkat, de a Sherlock Holmes sorozat nagyon kedves a számunkra és természetesen nem búcsúzunk tőle el örökre.
A Frogwares csapata leginkább a nyomozós Sherlock Holmes játékaikról vált nevezetessé. Nem minden játékukban jelenik meg a Lovecraft szellemiség, de az egyik Sherlock Holmes fejezet, a The Awakened kapcsán alaposabban elmerültek a Cthulhu mítoszban és legújabb játékuk, a The Sinking City már teljes egészében az amerikai író által ihletett történettel és környezettel rendelkezik. A fejlesztési munkálatok most is zajlanak, ám Sergey Oganesyan kommunikációs menedzser válaszolt gyorsan pár kérdésünkre.
Szia. Mesélj kicsit a csapatról. Honnan jött az ötlet, hogy csapatként ténykedjetek?
Hali. Mi egy játékfejlesztő csapat vagyunk, akik a hideg de király ukrán város, Kijev egyik irodájában tevékenykedünk. Közel 17 éve vagyunk már jelen a piacon és leginkább a Sherlock Holmes nyomozós sorozatunkról ismerhetnek minket a játékosok. A Frogwares az igazgató, Wael Amr agyszüleménye és mostanra nagyjából 80 fővel dolgozunk.
2000-ben alakultatok és a The Sinking City lesz a 15. játékotok. Ez szinte majdnem évenkénti megjelenést jelent. Hogy bírjátok a tempót és honnan merítitek az inspirációt?
Tudod, ez egy filozófiai kérdés. Onnan szedjük az ihletet, ahonnan csak tudjuk: könyvekből, filmekből, más játékokból, sorozatokból, a saját életünkből, illetve az életünket körülvevő eseményekből. Ezek összessége adja végül az inspirációt és próbáljuk beterelni ezeket a játékaink világába.
Majdnem minden játékotokban szerepel Sherlock Holmes. Ekkora rajongói vagytok a karakternek?
Igen, természetesen! Sherlock Holmes minden idők legnagyobb nyomozója és mi pedig imádjuk a nyomozást, szóval valahol egyértelmű volt a találkozásunk. Bár most kicsit pihentetjük a karaktert és az új projektünkre koncentráljuk minden erőnket.
A The Sinking City, az új játékotok egy vízzel elárasztott városban játszódik. Honnan jött az ötlet?
Úgy gondoljuk, hogy a The Sinking City az eddigi legnagyratörőbb játékunk, mert ezzel a programmal egy teljesen új, eddig még nem alkalmazott technológiát és játékmechanikát fedezhetünk fel és alkothatunk meg - ezt eddig a Sherlock kalandokban nem tehettük meg, a jogi kötöttségek miatt, ahol azért adva volt a játékmenet és a sztori is. Nem csupán az áradás illik a Lovecraft mítoszba, de egy ilyen jellegű katasztrófa segítséget jelent számunkra, hogy megmutassuk a félelmet és az elkeseredettséget. Ugyanakkor ez illik a Lovecraft-i tematikába is - az ismeretlentől való félelem! Ha egy olyan helyzetben vagy, amikor bármikor összedőlhet az addig ismert világod és nem tudod, mikor történik meg mindez, akkor bizony félelmet jelent a jövő.
A The Sinking City egy kalandjáték lesz Lovecraft-i hatásokkal. Mit tudsz mondani a történetről?
A The Sinking City világa ugyanazon univerzumban történik, mint a Lovecraft történetek és mi csak kibővítjük azt. A városunk is Lovecraft megyéjében található meg (Massachusett államban) és itt játszódik a legtöbb novellája is az írónak. A játékban felbukkannak a könyvek olvasói számára ismerős személyek és szörnyek is. És persze ne feledkezzünk el a Cthulhu mítoszról sem, aminek részei is megjelennek a programban.
A sztori ott kezdődik, mikor a főszereplő karakter megérkezik Oakmont városába, épp a legrosszabb időszakban. Hamar rádöbben, hogy az egész várost természetfeletti lények uralják és az is kiderül, hogy az ő sorsa, illetve a város élete összekapcsolódott. Ennek köszönhetően először nyomozni kell, hogy mégis mi történik, majd utána kitalálni, hogyan vessünk véget a dolgoknak.
Miért pont a '20-as évek? Ez a szesztilalom kora volt Amerikában. Ez az elem megjelenik majd a játékban is?
Igen, a The Sinking City a '20-as évek Amerikájában játszódik. Ezt a korszakot a Viharos Húszas Éveknek is szokták nevezni. Ez egy igen meghatározó korszak volt - a mozik berobbanása, a rádió, a bandaháborúk, a jazz, a fajgyűlölet, a fogyasztói társadalom megjelenése és megerősödése és persze a szesztilalom. Az emberek szeretnek a tiltott italméréssel foglalkozó helyeken lógni, ha megtehetik. A legendás Tommy gépfegyver is egy használható eszköz lesz a játékban. A Ku-Klux-Klán is hatalmas befolyással bírt eme korszakban és ezt mi is behozzuk a játékba - a saját elképzeléseink alapján. A Viharos Húszas Évek a The Sinking City egyik tartópillére, szóval nagyon fontos eleme ez a játékunknak.
Hova sorolhatjuk a játékot? Akció-kaland vagy kalandjáték akció betétekkel?
Az első és legfontosabb, hogy a The Sinking City egy nyitott nyomozós játék, bár készítettünk egy teljesen működőképes harcrendszert is hozzá. Mit jelent a "nyitott nyomozás"? A játékosok ügyek nyomozásával, felderítésével juthatnak előre - keresik az adott ügyhöz kapcsolódó bizonyítékokat, nyomokat, tanúkat és megpróbálnak összeszedni mindent, amivel teljessé teheti a képet. A koncepciónk az, hogy hagyjuk a játékosokat teljesen szabadon nyomozni, használják és hallgassanak a saját megérzéseikre a válaszok kutatása során. Tudod, hogy szinte minden játékban kaphatsz egyenes utasítást: menj ide, beszélj azzal a fickóval, nézz be ide vagy oda, öld meg a banditákat, kövesd ezt a nyomot stb. Nálunk ez nem lesz, már az elején elengedjük a játékosok kezét.
Például képzeld el, hogy meg kell találnod egy embert, de csak a nevét ismered. Nincsenek jelölések a térképen arra vonatkozóan, hol lehet vagy mi a célállomás. Szóval mihez kezdesz? Nos, az egyik lehetőség, hogy felkeresed a helyi rendőrállomást, hátha van feljegyzésük egy eltűnt emberről? Vagy talán a városházán tudnak információt szolgáltatni számodra az illetőt tekintve? Rengeteg lehetőséget adunk a szükséges információ megszerzésére, de az csak a játékoson múlik, hogyan jut el ezekhez és milyen módon használja fel azokat.
De ahogy azt már mondtam, lesz egy teljes harcrendszer is a programban, vagyis számos fegyverhez juthatunk hozzá. Harcolni szörnyekkel vagy más emberekkel nem a legjobb megoldás, de alkalmanként nem lesz más lehetőségünk.
Mikor lesz egy játszható változat a programból? Az E3-on talán?
A játék már játszható állapotban van, minden nap újabb és újabb küldetéseket tudunk le az irodában, teszteljük e harcrendszert, új küldetéseket találunk ki stb. Még sok munka áll előttünk, ám a lehető leghamarabb szeretnénk egy játszható demót kivinni egy ilyen nagyobb rendezvényre.
Mikor jelenik meg a játék?
2018-ban szeretnénk a The Sinking City-t kiadni, természetesen PC-re, Xbox One-ra és PS4-re egyaránt. De aki szeretne részleteket megtudni a fejlesztésről vagy figyelemmel követni a munkálatokat, az látogasson el a Facebook oldalunkra is.
Mikorra várható Sherlock Holmes visszatérése?
Jelen pillanatban a The Sinking City viszi el minden időnket és energiánkat, de a Sherlock Holmes sorozat nagyon kedves a számunkra és természetesen nem búcsúzunk tőle el örökre.