Berta Sándor
Mesterséges intelligencia-stratégiát dolgoz ki Kína
Az országban minden adott a vezető szerephez: rengeteg szakértő, lelkesen internetező tömegek, világhírre törekvő nagyvállalatok és sikerre éhes kormányzat.
Wan Gang kínai technológiai miniszter a héten bejelentette egy nemzeti mesterséges intelligencia terv kidolgozásának megkezdését. A kezdeményezés számos projektet fog majd össze azért, hogy a technológiához kapcsolódó módszereket mind elméleti, mind gyakorlati célból tovább lehessen fejleszteni. A terv részeként sor kerülhet nemzetközi együttműködésekre is.Kína hatalmas szakembergárdával rendelkezik és a körülbelül 1,3 milliárd helyi lakos közül 750 milliónak van internethozzáférése. Mindez komoly adatforrás, amely a gyorsabb számítógépekkel ötvözve lehetővé teszi a mesterséges intelligencia információkkal való ellátását.
A területen elsősorban a nagy technológiai vállalatok vannak jelen, köztük az Alibaba, a Baidu és a Tencent. Ezek az IT-óriások chatrendszereket, közösségi platformokat és keresőket kínálnak a felhasználóknak. A befolyásuk növekedésére jellemző, hogy nemzetközileg is vezető tudósokat tudnak szerződtetni. Jó példa erre Andrew Ng, a Stanford Egyetem egykori professzora, aki a Google Brain projektben is komoly szerepet vállalt, majd a Baidu kutatási igazgatója lett. A helyi tudósok maximálisan kihasználják a nyelvi előnyüket, miszerint ők el tudnak olvasni angol nyelvű publikációkat, míg a világ többi része a kínait nem, és olyan szinten vannak, hogy a korábban Egyesült Államok által dominált legnagyobb mesterséges intelligencia-konferencia időpontját meg kellett változtatni, mert egy kínai ünnep miatt az eredetileg tervezett időpontra az ázsiaiak nem mentek volna el.
Qi Lu szerint az új nyílt forrású platformjukból mindenki profitál - legfőképpen persze ők, ha mások is azt használják
Qi Lu, a Baidu operatív működésért felelős vezetője korábban a Microsoft menedzsere volt. A szakember a cége fejlesztői konferenciáján kijelentette, hogy a mesterséges intelligenciával erősebbé tehetik a kínai nemzetet, és a világ második legnagyobb gazdaságaként történelmi lehetőség kínálkozik arra, hogy az ezzel kapcsolatos fejlesztéseket világszerte vezethessék. Robin Li Yanhong, a Baidu alapítója és vezetője hozzátette, hogy nagyon fontos, hogy ez a lehetőség ne maradjon kihasználatlan, de ahhoz, hogy mindez megvalósulhasson, Kínának nyitottnak kell maradnia arra, hogy nemzetközi partnerekkel is együtt tudjon dolgozni.
A Baidu a mesterséges intelligenciával kapcsolatban számos terület iránt érdeklődik, ezek között vannak a képfelismerés, a digitális asszisztensek és az autonóm vezetés, mely nem csak a közlekedést, hanem a teherszállítási ágazatot is átalakítja majd. Az utóbbi kapcsán létrehozott Apollo nevű platformnak immár 50 partnere van, köztük a Chery Auto, a Great Wall Motors és a Changan Automobile kínai autógyártók, az Amerikai Egyesült Államokból a Ford, az Intel, a Microsoft és az nVidia, Németországból a Bosch, a ZF Friedrichshafen és a Continental, továbbá a holland TomTom.
Robin Li Yanhong kiemelte, hogy nyitott szoftvereket fejlesztenek az önállóan közlekedő autókhoz. A DuerOS nevű saját fejlesztésű operációs rendszert a gépkocsikhoz fogják igazítani és így lesz a járművek Androidja. A Baidu már 2015 óta mesterséges intelligencián dolgozik és nem csupán nem akar lemaradni a nyugati vetélytársai mögött, de hosszú távon piacvezető lenne a területen. A konszern már akkor önállóan közlekedő autót készített.
Wan Gang kínai technológiai miniszter a héten bejelentette egy nemzeti mesterséges intelligencia terv kidolgozásának megkezdését. A kezdeményezés számos projektet fog majd össze azért, hogy a technológiához kapcsolódó módszereket mind elméleti, mind gyakorlati célból tovább lehessen fejleszteni. A terv részeként sor kerülhet nemzetközi együttműködésekre is.Kína hatalmas szakembergárdával rendelkezik és a körülbelül 1,3 milliárd helyi lakos közül 750 milliónak van internethozzáférése. Mindez komoly adatforrás, amely a gyorsabb számítógépekkel ötvözve lehetővé teszi a mesterséges intelligencia információkkal való ellátását.
A területen elsősorban a nagy technológiai vállalatok vannak jelen, köztük az Alibaba, a Baidu és a Tencent. Ezek az IT-óriások chatrendszereket, közösségi platformokat és keresőket kínálnak a felhasználóknak. A befolyásuk növekedésére jellemző, hogy nemzetközileg is vezető tudósokat tudnak szerződtetni. Jó példa erre Andrew Ng, a Stanford Egyetem egykori professzora, aki a Google Brain projektben is komoly szerepet vállalt, majd a Baidu kutatási igazgatója lett. A helyi tudósok maximálisan kihasználják a nyelvi előnyüket, miszerint ők el tudnak olvasni angol nyelvű publikációkat, míg a világ többi része a kínait nem, és olyan szinten vannak, hogy a korábban Egyesült Államok által dominált legnagyobb mesterséges intelligencia-konferencia időpontját meg kellett változtatni, mert egy kínai ünnep miatt az eredetileg tervezett időpontra az ázsiaiak nem mentek volna el.
Qi Lu, a Baidu operatív működésért felelős vezetője korábban a Microsoft menedzsere volt. A szakember a cége fejlesztői konferenciáján kijelentette, hogy a mesterséges intelligenciával erősebbé tehetik a kínai nemzetet, és a világ második legnagyobb gazdaságaként történelmi lehetőség kínálkozik arra, hogy az ezzel kapcsolatos fejlesztéseket világszerte vezethessék. Robin Li Yanhong, a Baidu alapítója és vezetője hozzátette, hogy nagyon fontos, hogy ez a lehetőség ne maradjon kihasználatlan, de ahhoz, hogy mindez megvalósulhasson, Kínának nyitottnak kell maradnia arra, hogy nemzetközi partnerekkel is együtt tudjon dolgozni.
A Baidu a mesterséges intelligenciával kapcsolatban számos terület iránt érdeklődik, ezek között vannak a képfelismerés, a digitális asszisztensek és az autonóm vezetés, mely nem csak a közlekedést, hanem a teherszállítási ágazatot is átalakítja majd. Az utóbbi kapcsán létrehozott Apollo nevű platformnak immár 50 partnere van, köztük a Chery Auto, a Great Wall Motors és a Changan Automobile kínai autógyártók, az Amerikai Egyesült Államokból a Ford, az Intel, a Microsoft és az nVidia, Németországból a Bosch, a ZF Friedrichshafen és a Continental, továbbá a holland TomTom.
Robin Li Yanhong kiemelte, hogy nyitott szoftvereket fejlesztenek az önállóan közlekedő autókhoz. A DuerOS nevű saját fejlesztésű operációs rendszert a gépkocsikhoz fogják igazítani és így lesz a járművek Androidja. A Baidu már 2015 óta mesterséges intelligencián dolgozik és nem csupán nem akar lemaradni a nyugati vetélytársai mögött, de hosszú távon piacvezető lenne a területen. A konszern már akkor önállóan közlekedő autót készített.