Berta Sándor
Az Apple, a Facebook és a Google a legzöldebb internetes cégek
A Greenpeace legújabb jelentéséből nem csupán az derült ki, hogy melyek az igazán környezetbarát IT-konszernek.
Az internet egyre több áramot emészt fel; egyre többen csatlakoznak a világhálóhoz, folyamatosan nő a streamajánlatokat használók, a chatelők, az e-mailezők és a videokészítők száma. Az idén az IT-szektor harmincszor annyi energiát fog elfogyasztani, mint egész Ausztria. A globális áramfogyasztás 7 százalékáért az IT-ágazat felelős.
Hanna Simons, a Greenpeace szóvivője elmondta, hogy az internetezők már most hatalmas mennyiségű áramot fogyasztanak a zenék és a filmek streamelésével. Amennyiben az internet egy ország lenne, akkor globális viszonylatban a hatodik legnagyobb áramfogyasztással rendelkezne. A szervezet éppen ezért arra szólította fel az internetes vállalatokat, hogy járuljanak hozzá a klímavédelemhez és az energiafogyasztásukat teljesen állítsák át a megújuló energiákra. Az aktuális jelentésből láthatóvá vált, hogy ez nem csak álom, hanem néhány társaság számára már most ez a valóság.
A lista első helyén az Apple található, amely jelenleg az áramszükséglete 83 százalékát fedezi megújuló energiákból. A második helyen a Facebook van 67, míg a harmadikon a Google 56 százalékkal. A Hewlett-Packard esetében ez az arány 50 százalék, a Microsoftéban 32, az IBM-ében 29 százalék. A lista végén az Adobe (23 százalék), az Amazon Web Services (17 százalék), a Samsung SDS (11 százalék) és az Oracle (8 százalék) található.
Persze az amerikai óriáscégek számítógép-központjai még mindig erősen függenek az atom- és a szénerőművektől. A létesítményeknek csak a 17 százaléka támogatja a zöld energiák használatát. A Google vagy a Facebook viszont bebizonyították, hogy rövid idő alatt is át lehet térni a megújuló energiák alkalmazására. Eddig összesen 20 nagyvállalat követte ezt a példát. A felhőszolgáltatásokra való átváltás egyáltalán nem könnyíti meg a helyzetet, hiszen ugyan ezek a szolgáltatók energiahatékonyabban működnek és az üzemeltetők egy része kötelezi magát arra, hogy száz százalékig megújuló energiákat használ, de minél több az ilyen platform, azzal párhuzamosan nő az energiaigényük is.
Az internet egyre több áramot emészt fel; egyre többen csatlakoznak a világhálóhoz, folyamatosan nő a streamajánlatokat használók, a chatelők, az e-mailezők és a videokészítők száma. Az idén az IT-szektor harmincszor annyi energiát fog elfogyasztani, mint egész Ausztria. A globális áramfogyasztás 7 százalékáért az IT-ágazat felelős.
Hanna Simons, a Greenpeace szóvivője elmondta, hogy az internetezők már most hatalmas mennyiségű áramot fogyasztanak a zenék és a filmek streamelésével. Amennyiben az internet egy ország lenne, akkor globális viszonylatban a hatodik legnagyobb áramfogyasztással rendelkezne. A szervezet éppen ezért arra szólította fel az internetes vállalatokat, hogy járuljanak hozzá a klímavédelemhez és az energiafogyasztásukat teljesen állítsák át a megújuló energiákra. Az aktuális jelentésből láthatóvá vált, hogy ez nem csak álom, hanem néhány társaság számára már most ez a valóság.
A lista első helyén az Apple található, amely jelenleg az áramszükséglete 83 százalékát fedezi megújuló energiákból. A második helyen a Facebook van 67, míg a harmadikon a Google 56 százalékkal. A Hewlett-Packard esetében ez az arány 50 százalék, a Microsoftéban 32, az IBM-ében 29 százalék. A lista végén az Adobe (23 százalék), az Amazon Web Services (17 százalék), a Samsung SDS (11 százalék) és az Oracle (8 százalék) található.
Persze az amerikai óriáscégek számítógép-központjai még mindig erősen függenek az atom- és a szénerőművektől. A létesítményeknek csak a 17 százaléka támogatja a zöld energiák használatát. A Google vagy a Facebook viszont bebizonyították, hogy rövid idő alatt is át lehet térni a megújuló energiák alkalmazására. Eddig összesen 20 nagyvállalat követte ezt a példát. A felhőszolgáltatásokra való átváltás egyáltalán nem könnyíti meg a helyzetet, hiszen ugyan ezek a szolgáltatók energiahatékonyabban működnek és az üzemeltetők egy része kötelezi magát arra, hogy száz százalékig megújuló energiákat használ, de minél több az ilyen platform, azzal párhuzamosan nő az energiaigényük is.