Berta Sándor
Elkezdődött a Here átalakítása
Alig néhány hete zárult csak le a Here felvásárlása, a Daimler, a BMW és az Audi máris fontos változtatásokat eszközölt a cég menedzsmentjében.
Jelentősen átalakulhat a térképszolgáltatás: a Here menedzsmentje, amely függetlenül működik és az operatív üzletért felel, újjászerveződik. A felügyelőtanács képviselőiként tanácsokat adunk a menedzsmentnek és egyúttal ellenőrizzük is azt" - jelentette ki Thomas Weber, a Daimler fejlesztési vezetője. Egy menedzser már távozott is: Ogi Redzic 10 évig dolgozott a vállalatnál és a Here elnöke volt. A szakember a Renault-Nissannál a gépkocsik hálózatba kötéséért és a mobilitás szolgáltatásokért felelős vezető lett.
A Here tulajdonjogaival rendelkező konzorcium azt szeretné, ha további tulajdonosokat sikerülne találni. Weber elmondta, hogy most az Audi, a Daimler és a BMW egyaránt 33,3 százalékos tulajdonrésszel rendelkezik a cégben, de a jövőben azt szeretnék, ha ez az arány összesen 50 százalék alá csökkenne. Az viszont már eldőlt, hogy az új tulajdonosok között nem lesz ott a Volkswagen, amely az Audin keresztül már most is képviselteti magát a vállalkozásban.
A német autógyártók konzorciuma tavaly augusztusban 2,8 milliárd euróért szerezte meg a térképszolgáltatást. A Here egyébként járműkommunikációs szabványt dolgozna ki, mert egyre fontosabbá válik, hogy a közlekedő autók megosszák egymással a forgalommal kapcsolatos információkat.
Jelentősen átalakulhat a térképszolgáltatás: a Here menedzsmentje, amely függetlenül működik és az operatív üzletért felel, újjászerveződik. A felügyelőtanács képviselőiként tanácsokat adunk a menedzsmentnek és egyúttal ellenőrizzük is azt" - jelentette ki Thomas Weber, a Daimler fejlesztési vezetője. Egy menedzser már távozott is: Ogi Redzic 10 évig dolgozott a vállalatnál és a Here elnöke volt. A szakember a Renault-Nissannál a gépkocsik hálózatba kötéséért és a mobilitás szolgáltatásokért felelős vezető lett.
A Here tulajdonjogaival rendelkező konzorcium azt szeretné, ha további tulajdonosokat sikerülne találni. Weber elmondta, hogy most az Audi, a Daimler és a BMW egyaránt 33,3 százalékos tulajdonrésszel rendelkezik a cégben, de a jövőben azt szeretnék, ha ez az arány összesen 50 százalék alá csökkenne. Az viszont már eldőlt, hogy az új tulajdonosok között nem lesz ott a Volkswagen, amely az Audin keresztül már most is képviselteti magát a vállalkozásban.
A német autógyártók konzorciuma tavaly augusztusban 2,8 milliárd euróért szerezte meg a térképszolgáltatást. A Here egyébként járműkommunikációs szabványt dolgozna ki, mert egyre fontosabbá válik, hogy a közlekedő autók megosszák egymással a forgalommal kapcsolatos információkat.