Berta Sándor

Gőzerővel készíti valós idejű térképét a HERE

A cég minden eddiginél precízebb szolgáltatást akar létrehozni.

Stefan Hansen, a HERE Technologies európai vezetője elmondta, hogy egy valós idejű térképen dolgoznak, amely gyakorlatilag az analóg világ digitális másolata. A városokban és az utak mentén adatfelhők jöhetnek létre, amely az autonóm autók fedélzeti számítógépeit állandóan aktuális és precíz információkkal látják el a gépkocsi környezetéből.

A valós idejű térképhez rendkívül sok adatra van szükség. Jelenleg világszerte több mint 400 jármű gyűjt információkat a vállalat számára. Hansen hozzátette, hogy ezenkívül rendkívül sok értékes szenzoradatot kapnak több mint egymillió hálózatba kötött autótól. További számos forrásból szereznek még be információkat, például azoktól a hálózatba kötött okostelefonoktól és navigációs eszközöktől, amelyek hozzáférnek a HERE térképeihez, illetve olyan vállalatoktól, mint a Facebook és a MasterCard. A HERE valós idejű térképe már az év elején több mint 555 555 kilométert tartalmazott Észak-Európa és Nyugat-Európa tekintetében. A szám az év során meghaladhatja az egymillió kilométert.


A HERE nehéz helyzetben van, hiszen a konkurensei között van a TomTom, az AppleMaps és a Google Térkép is. A társaság szeretne a gépkocsigyártókkal és az IT-óriásokkal közösen egy megfelelő alternatívát felépíteni a Szilícium-völgy megoldásaival szemben. Jelenleg már 20 partnere van.

A HERE márkafüggetlen adatmegosztást biztosít, a készített térképet folyamatosan fejlesztik a járművek szenzorai által szerzett új információknak köszönhetően. A térkép a tervek alapján várhatóan 2020-tól lesz minden piaci szereplő számára elérhető. A BMW és a Daimler februárban döntött úgy, hogy hosszú távon a HD Live Map szolgáltatásra akar építeni, amely három rétegből áll. Az első tartalmazza az utak topológiáját, ezt a záróvonalakhoz, az egyes sávokhoz és a felül-, illetve az aluljárókhoz kapcsolódó adatok egészítik ki. A második réteget az egyes sávokhoz kapcsolódó centiméteres pontosságú, valamint a geometriai információkból képezik. Az utóbbiakhoz nagy felbontású 3D-modell is kapcsolódik. A harmadik réteg a kiegészítő adatokból alakul ki; ide tartoznak például a közlekedési tábláktól és lámpáktól, továbbá a védőkorlátoktól szerzett információk.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!