Berta Sándor
Hivatalos - német autógyártóké a Nokia Here
Megerősítést nyert, hogy a térképszolgáltatás a német konzorcium birtokába került.
A konzorciumot az Audi, a BMW és a Daimler alkotja, s már július végén kiszivárgott, hogy sikerült megszereznie a Nokia navigációs és térképszolgáltatását. Most kiderült az is, hogy a vételár 2,8 milliárd euró volt és a tranzakció 2016 első negyedévében zárulhat le.
Az autógyártók közölték, hogy ezzel a lépéssel sikerült biztosítani, hogy a Here termékei és szolgáltatásai nyitott, független és értékteremtő platformként megmaradjanak mind a felhőalapú térképek, mind a mobilitásszolgáltatások számára. Ezek a rendszerek hozzáférhetők lesznek minden autóipari ügyfélnek és más ágazatoknak is. A Nokia részlegének menedzsmentje továbbra is önálló lesz és a konzorcium nem fog beavatkozni a napi üzletmenetbe. Mindez alighanem megnyugtatja az eddigi licencvásárlókat, például a Facebookot és az Oracle-t.
Az autóipar számára a Here lehet az új asszisztensrendszerek és a teljesen automatizált vezetés alapja, amelynél a rendkívül pontos térképeket összekötik a valós idejű járműadatokkal. Ezáltal növelhetik a közlekedésbiztonságot, s tehetik lehetővé az innovatív termékek és szolgáltatások létrehozását. A közös alapanyagok alapján az autógyártók differenciált és márkaspecifikus szolgáltatásokat kínálhatnak, de minden információt a szigorú adatvédelmi intézkedések betartásával dolgoznak fel.
Az új szolgáltatásoknak köszönhetően lehetővé válik a veszélyekre való valós idejű figyelmeztetés, a dugók pontosabb előrejelzése, a közlekedési lámpák működési szakaszainak figyelembe vétele és a gépkocsi sebességének ezekhez igazítása, valamint az asszisztensrendszerek aktiválása.
A konzorciumot az Audi, a BMW és a Daimler alkotja, s már július végén kiszivárgott, hogy sikerült megszereznie a Nokia navigációs és térképszolgáltatását. Most kiderült az is, hogy a vételár 2,8 milliárd euró volt és a tranzakció 2016 első negyedévében zárulhat le.
Az autógyártók közölték, hogy ezzel a lépéssel sikerült biztosítani, hogy a Here termékei és szolgáltatásai nyitott, független és értékteremtő platformként megmaradjanak mind a felhőalapú térképek, mind a mobilitásszolgáltatások számára. Ezek a rendszerek hozzáférhetők lesznek minden autóipari ügyfélnek és más ágazatoknak is. A Nokia részlegének menedzsmentje továbbra is önálló lesz és a konzorcium nem fog beavatkozni a napi üzletmenetbe. Mindez alighanem megnyugtatja az eddigi licencvásárlókat, például a Facebookot és az Oracle-t.
Az autóipar számára a Here lehet az új asszisztensrendszerek és a teljesen automatizált vezetés alapja, amelynél a rendkívül pontos térképeket összekötik a valós idejű járműadatokkal. Ezáltal növelhetik a közlekedésbiztonságot, s tehetik lehetővé az innovatív termékek és szolgáltatások létrehozását. A közös alapanyagok alapján az autógyártók differenciált és márkaspecifikus szolgáltatásokat kínálhatnak, de minden információt a szigorú adatvédelmi intézkedések betartásával dolgoznak fel.
Az új szolgáltatásoknak köszönhetően lehetővé válik a veszélyekre való valós idejű figyelmeztetés, a dugók pontosabb előrejelzése, a közlekedési lámpák működési szakaszainak figyelembe vétele és a gépkocsi sebességének ezekhez igazítása, valamint az asszisztensrendszerek aktiválása.