Berta Sándor

LED-es beltéri navigációs rendszer

A GPS az épületeken belül használhatatlan, ezért a Philips más módszert keresett, melyet egy áruházban valósítottak meg.

A holland konszern egy olyan beltéri navigációs rendszert fejlesztett ki, amely LED-ek által kibocsátott fényjelzésekkel működik. Ezeket az okostelefonok kamerái úgy érzékelik, mintha morzekódok lennének. A rendszert a Carrefour áruházlánc egyik szupermarketjében tesztelik, a Lille városában található bolt értékesítési területe 7800 négyzetméter.

A kísérleti projekt során 800 LED-modult szereltek fel a szupermarketben, ezek teljes hossza 2,5 kilométer és egyúttal hozzájárulnak az áramfogyasztás csökkentéséhez is. A hagyományos világítástechnika alkalmazásához képest a megtakarítás a gyártó szerint elérheti akár az 50 százalékot is. Mindegyik modul egy-egy különleges kódot továbbít, amely lehetővé teszi az áruházon belüli helyzetmeghatározást. A Philips Indoor Positioning System gyakorlatilag úgy használható, mint a GPS. Az üzleten belül a bevásárlási listán szereplő termékekhez vezeti a felhasználókat és emellett természetesen a különleges akciók is láthatók.


Az adattovábbítás a Visible Light Communication (VLC) technológia segítségével valósul meg, az információkat egy feltelepített alkalmazás értelmezi. A szoftver egyelőre csak az iOS operációs rendszerre érhető el, de ez a közeljövőben megváltozhat. A Philips egyúttal egy szoftverfejlesztői csomagot is elérhetővé tett, így bárki létrehozhatja a beltéri navigációs rendszerre épülő saját alkalmazását.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • x3dgime #4
    Kérdés, hogy mi értelme van ennek, mikor a sima GSM alapján (tehát GPS nélküli telefonnal is) is 2-3 méter pontossággal (!) bemérhető a telefon helyzete. Mármint persze városban, és hát ahol pláza van, az nyilván nem a puszta közepe... ;)
    Utoljára szerkesztette: x3dgime, 2015.05.29. 10:47:36
  • Skylake #3
    Amúgy teljesen igazad van, csak azt ne gondold, hogy az áruházaknak az acéljuk, hogy te felkapkodd amit akarsz, fizess gyorsan és távozz. Nem, ők azt szeretnék, ha az általad tervezett árucikkeken felül még bedobálsz a kocsiba még egyszer annyit, amihez ott kaptál kedvet. Az egész üzletberendezés, az áruk kihelyezése, a halk zene mind erre irányul. Na most, ha lesz egy ilyen eszköz, akkor az egyértelműen úgy lesz hangolva, hogy ugyan számodra használható információt nyújt, de egyben és azon túlmenően olyan figyelmi fókuszt is megteremtsen számára, amely az impulzusvásárlás valószínűségét növeli az adott vásárlónál. Így értettem, amit írtam.
  • MuldR #2
    En spec orulnek neki. Ruhellem mikor az egesz tecskot korbe kell jarni, amikor csak par dolog kell....azok meg persze 2 hetente atrendezik az egeszet, hogy nehogy valamit is megtalalj.
    Arrol nem is beszelve, hogy epuleten belul a robotoknak mekkora jo lesz ez majd!
  • Skylake #1
    Ugye lesz majd követési funkciója, amelynek eredményeként a plázában nyomja a pofába a reklámot? Anélkül hurka a cucc, én mondom ezt, innen a Menlo Parkból! Nehogy már egy pillanatra elkalandozzon a kedves felhasználó figyelme - az a fontos, hogy folyamatosan 7/24-ben bámulja az okostelefonját, okosszemüvegét, hololens-ét, amin a tartalmakat mi adjuk hozzá szánalmas életéhez, legyen ez bevásárlás, vagy a reggeli kotlás az okosvécén!