Ötvös Tibor
Nem tartalmaz túl sok újdonságot az F1 2014
Megjelent az F1 2014, mely sajnos jóval kevesebb újdonságot tartalmaz, mint azt előzetesen vártuk.
A Codemasters immáron sorban az ötödik F-1-es játékot teszi le az asztalunkra és a fejlődés a szériában folyamatosan nyomon követhető volt. Éppen ezért a legtöbben tartottak attól, hogy mikor következik be a Fifa-effekt, azaz komolyabb változtatás nélkül, pusztán a játékosok/versenyzők frissítésével, pár grafikai extrával jelenik meg az új kiadás. A jelek szerint ez a pont a száguldó cirkusz játékos portjában most érkezett el.
Természetesen nem könnyű évről évre újabb és újabb dolgokat előhúzni egy olyan sportágból, ahol kőkemény szabályok uralkodnak és ritkán változtatnak ezeken. Tavaly volt mit átprogramozni, hiszen a DRS-rendszerek megjelenése és a grafikai fejlődésnek köszönhetően valóban nagy volt az előrelépés a 2012-es kiadáshoz képest. Idén azonban egyetlen dolog változott: a motorok hangja.
Ezt pedig a játékba is átültették, szóval aki nem kedveli az új hangot az gyötrődni fog a monitorok előtt is. De nézzük a további újdonságokat. A pilóta-lista természetesen frissítve lett, így mindenki annál az istállónál tevékenykedik, ahol a való életben is. Bekerült a két új pálya, az osztrák Spielberg és az orosz Sochi Autodrom is, melyek valóban komoly kihívást jelentenek.
A vezetési élmény továbbra is remek, de ez szerencsére eddig is így volt, így ezt túl nagy pozitívumnak nem tudjuk feltüntetni. Sajnos azonban a mérnökeink dialógusai, melyet a versenyek közben a fülünkre mondanak ismétlődnek és minden istállónál ugyanazokat a szövegeket halljuk. Az erőviszonyok is megfelelnek a való életben tapasztaltaknak, így aki gyorsan akar sikert elérni, az a Mercedes-hez igazoljon.
Igazából nincs is nagyon mit mondani az F1 2014-ről, hiszen a tavalyi kritikánk minden egyes szavát újra leírhatnánk. Reményeink szerint jövőre lesz érdemi előrelépés is a sorozatban, bár félő, hogy ez főleg a grafikai vonalon lesz majd megfigyelhető. Azért a rajongóknak továbbra is ajánlott a vásárlás.
A Codemasters immáron sorban az ötödik F-1-es játékot teszi le az asztalunkra és a fejlődés a szériában folyamatosan nyomon követhető volt. Éppen ezért a legtöbben tartottak attól, hogy mikor következik be a Fifa-effekt, azaz komolyabb változtatás nélkül, pusztán a játékosok/versenyzők frissítésével, pár grafikai extrával jelenik meg az új kiadás. A jelek szerint ez a pont a száguldó cirkusz játékos portjában most érkezett el.
Természetesen nem könnyű évről évre újabb és újabb dolgokat előhúzni egy olyan sportágból, ahol kőkemény szabályok uralkodnak és ritkán változtatnak ezeken. Tavaly volt mit átprogramozni, hiszen a DRS-rendszerek megjelenése és a grafikai fejlődésnek köszönhetően valóban nagy volt az előrelépés a 2012-es kiadáshoz képest. Idén azonban egyetlen dolog változott: a motorok hangja.
Ezt pedig a játékba is átültették, szóval aki nem kedveli az új hangot az gyötrődni fog a monitorok előtt is. De nézzük a további újdonságokat. A pilóta-lista természetesen frissítve lett, így mindenki annál az istállónál tevékenykedik, ahol a való életben is. Bekerült a két új pálya, az osztrák Spielberg és az orosz Sochi Autodrom is, melyek valóban komoly kihívást jelentenek.
A vezetési élmény továbbra is remek, de ez szerencsére eddig is így volt, így ezt túl nagy pozitívumnak nem tudjuk feltüntetni. Sajnos azonban a mérnökeink dialógusai, melyet a versenyek közben a fülünkre mondanak ismétlődnek és minden istállónál ugyanazokat a szövegeket halljuk. Az erőviszonyok is megfelelnek a való életben tapasztaltaknak, így aki gyorsan akar sikert elérni, az a Mercedes-hez igazoljon.
Igazából nincs is nagyon mit mondani az F1 2014-ről, hiszen a tavalyi kritikánk minden egyes szavát újra leírhatnánk. Reményeink szerint jövőre lesz érdemi előrelépés is a sorozatban, bár félő, hogy ez főleg a grafikai vonalon lesz majd megfigyelhető. Azért a rajongóknak továbbra is ajánlott a vásárlás.