Ötvös Tibor

Nem tartalmaz túl sok újdonságot az F1 2014

Megjelent az F1 2014, mely sajnos jóval kevesebb újdonságot tartalmaz, mint azt előzetesen vártuk.

A Codemasters immáron sorban az ötödik F-1-es játékot teszi le az asztalunkra és a fejlődés a szériában folyamatosan nyomon követhető volt. Éppen ezért a legtöbben tartottak attól, hogy mikor következik be a Fifa-effekt, azaz komolyabb változtatás nélkül, pusztán a játékosok/versenyzők frissítésével, pár grafikai extrával jelenik meg az új kiadás. A jelek szerint ez a pont a száguldó cirkusz játékos portjában most érkezett el.

Természetesen nem könnyű évről évre újabb és újabb dolgokat előhúzni egy olyan sportágból, ahol kőkemény szabályok uralkodnak és ritkán változtatnak ezeken. Tavaly volt mit átprogramozni, hiszen a DRS-rendszerek megjelenése és a grafikai fejlődésnek köszönhetően valóban nagy volt az előrelépés a 2012-es kiadáshoz képest. Idén azonban egyetlen dolog változott: a motorok hangja.



Ezt pedig a játékba is átültették, szóval aki nem kedveli az új hangot az gyötrődni fog a monitorok előtt is. De nézzük a további újdonságokat. A pilóta-lista természetesen frissítve lett, így mindenki annál az istállónál tevékenykedik, ahol a való életben is. Bekerült a két új pálya, az osztrák Spielberg és az orosz Sochi Autodrom is, melyek valóban komoly kihívást jelentenek.

A vezetési élmény továbbra is remek, de ez szerencsére eddig is így volt, így ezt túl nagy pozitívumnak nem tudjuk feltüntetni. Sajnos azonban a mérnökeink dialógusai, melyet a versenyek közben a fülünkre mondanak ismétlődnek és minden istállónál ugyanazokat a szövegeket halljuk. Az erőviszonyok is megfelelnek a való életben tapasztaltaknak, így aki gyorsan akar sikert elérni, az a Mercedes-hez igazoljon.

Igazából nincs is nagyon mit mondani az F1 2014-ről, hiszen a tavalyi kritikánk minden egyes szavát újra leírhatnánk. Reményeink szerint jövőre lesz érdemi előrelépés is a sorozatban, bár félő, hogy ez főleg a grafikai vonalon lesz majd megfigyelhető. Azért a rajongóknak továbbra is ajánlott a vásárlás.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Ender Wiggin #7
    @kjhun: a cikkben nem kitétel, hogy csak a PC-s verziót számoljuk.
    @danecay: a cikk mindenben téved, mert egy dilettáns amatőr írja.
  • Danecay #6
    Lehet persze okoskodni, és a pontatlanságokat kiemelni, belekötni de a cikk lényegi része sajnos igaz :(
  • kjhun #5
    A 2009-es nem volt PC-re kiadva.
  • nayrobi #4
    Sőt, még ott van az F1 Race Stars is :)
  • Ender Wiggin #3
    "immáron sorban az ötödik F-1-es játékot teszi le az asztalunkra"

    2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, ez szerintetek öt?

    "Tavaly volt mit átprogramozni, hiszen a DRS-rendszerek megjelenése és a grafikai fejlődésnek köszönhetően valóban nagy volt az előrelépés a 2012-es kiadáshoz képest."

    Épp a 2012-t játszom, abban is van DRS, sőt a 2011-ben is volt (akkor vezették be).

    Komoly szakértői munka fekszik egy ilyen fos cikk megírásában, gonolom. Egyébként nem tudom milyen újdonságot várt a szerző, a félárkád/félszim zsánert kimaxolta a Codemasters, most, hogy ez tetszik-e valakinek, az szubjektív. Ebben ennyi van.
  • Sippie #2
    hát egy GPW szerű játék bizony baromi jó volna...
  • a.carkey #1
    Az, hogy a CM egy rohadt manager játékot képtelen volt összehozni, na az ám a lustaság, nem pedig az, hogy alig változik valami tavalyhoz képest.