Ötvös Tibor

Bemutatkozott az F1 2013


A Codemasters már évek óta sikerrel próbálja megvetni lábát az autóversenyek piacán. Igaz, eddig csak elvétve akadtak olyan alkotások, melyek egy Need for Speed vetélytársai lehetnének, de a DiRT: Showdown bebizonyította, hogy a "könnyedebb" műfajban is tudnak jót alkotni.

Az első, hivatalos licensz alapján készített F1 játék 2010-ben jelent meg a Kódmesterek logója alatt és rögtön nagy sikert aratott. A száguldó cirkusz rajongói ugyanis már nagyon ki voltak éhezve egy minőségi, a hivatalos szereplőket felvonultató, a szimulációt és a vezetési élményt remekül visszaadó alkotásra. És az F1 2010 épp ilyen volt.

Igaz, akadtak hibái is, melyeket azonban az utána következő kiadásokban kijavítottak. És az idei év végén megjelenő F1 2013-ban az eddig begyűjtött tapasztalatok alapján minden eddiginél élethűbb és a versenyek élményét teljesen visszaadó részt kíván kiadni a csapat. Azt még nem tudjuk, mennyire sikerül ez, de a ma leplezett információk elég jó képet festenek a programról.


Az F1 2013 természetesen követi az idei pilóta-változásokat, így Lewis Hamilton már a Mercedes, Sergio Perez pedig a McLaren-Mercedes volánja mögött foglal majd helyet. De természetesen az új pályák és autók is megjelennek, ahogy az új szabályok is életbe léptek.

A megjelent gameplay jelenetek elég biztatóak. Ezek alapján nyugodtan kijelenthetjük, hogy a grafika is fejlődött, a részleteket sikerült finomhangolni. A hangok is rendben vannak, már csak a kerékcserére leszünk kíváncsiak, illetve a versenyek előtti és utáni interjúk megvalósítására.

Ami viszont nagyon jó pont, az a Klasszikus-mód megjelenése. Ebben ugyanis a '80-as és '90-es években használt autókkal a klasszikus pályákon versenyezhetünk, ráadásul a kor legnagyobb sztárjaival: Nigel Mansell, Mario Andretti, Emerson Fittipaldi, Gerhard Berger, David Coulthard, Jacques Villeneuve, Eddie Irvine és Alain Prost - többek között. Nem kapunk semmilyen segítséget, a klasszikus és valódi old-school módon kell irányítanunk a járműveinket. A módot Championship, Time Trial és osztott képernyős multiban is játszhatjuk majd.


És akinek ez nem lenne elég, az a klasszikus autókat és a jelenkori gépeket vegyítő versenyen is indulhatnak, ahol együtt állhat rajthoz Fernando Alonso és Gerhard Berger is, mindkettő a saját autójában. Szóval érdekes lesz, főleg egy olyan multi, ahol valóban vegyítve vannak a gépek.

Az F1 2013 természetesen tartogat még meglepetéseket, de ezeket majd csak később leplezi le a Codemasters. Ha ez megtörténik, mindenképpen visszatérünk még rá.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • aaron12 #12
    És a legnagyobb vicc az, hogy ennyi idő után sem javították ki a hibákat.
  • Ender Wiggin #11
    azt se hagyd ki, hogy a 2012-ben az autó szinte irányíthatatlan, miközben a 2011 ebben a tekintetben példamutató. beleölik évről évre a rengeteg lét a licenszekbe, meg a körítésbe, de maga a vezetési élmény, ami elvben a lényeg, hát...
    Senna nem lesz, mert úgy gondolták ez nem volna helyénvaló.
  • kékherceg #10
    Remélem az időmérő körömön az első kanyarnál nem jön ki senki idiótán a boxból. Meg nem esik az eső a versenyek 50%-án. Meg nem hagyják ki Sennát sem.
  • Ender Wiggin #9
    Tibi!

    "Az első, hivatalos licensz alapján készített F1 játék 2010-ben jelent meg a Kódmesterek logója alatt"

    Nem.

    http://en.wikipedia.org/wiki/F1_2009_%28video_game%29
  • mad mind #8
    Miaz, beszólsz magadnak? Kemény vagy Csoki!
  • phaszfej #7
    Miért anyázol kisköcsög?
  • akyyy #6
    Kódmesterek
  • bcrics #5
    Annyit mint anyádtól:D
  • phaszfej #4
    Mégis mit vártatok Tibikétől ?
  • aaron12 #3
    Mellesleg, elég nagy hiba van a cikkben: "És akinek ez nem lenne elég, az a klasszikus autókat és a jelenkori gépeket vegyítő versenyen is indulhatnak, ahol együtt állhat rajthoz Fernando Alonso és Gerhard Berger is, mindkettő a saját autójában. Szóval érdekes lesz, főleg egy olyan multi, ahol valóban vegyítve vannak a gépek."

    Ez nem igaz. A különböző érákból származó autók ellen nem lehet majd versenyezni. Ennyire amatőr az SG?