Berta Sándor
Véget ért a tabletek aranykora
Észak-Amerika és Nyugat-Európa piaca már telített, az eladások már nem nőnek tovább, de a fejletlenebb régiókban még keresettek a tábla PC-k.
Jelentős mértékben csökkentette a táblagépek idei értékesítésével kapcsolatos előrejelzését az IDC piackutató cég. Az IDC korábban 12,1 százalékos növekedést prognosztizált, azonban ezt most 6,5 százalékosra mérsékelte. Mindez azt jelenti, hogy ha az előrejelzés helyesnek bizonyul, úgy az idén 233 millió darab készüléket adhatnak el. Tavaly Észak-Amerikában és Nyugat-Európában összesen 25, míg a világ többi részén 88 százalékkal nőtt a táblapiac. Idén Észak-Amerikában és Nyugat-Európában ez 0 százalék lesz, míg a világ más régióiban 12 százalék, 2018-ban pedig várhatóan mindössze 4, illetve 5 százalék.
Jean Philippe Bouchard, az IDC tabletekért felelős kutatási igazgatója szerint ha a regionális dinamikát vesszük figyelembe, akkor látható, hogy van még kereslet a termékkategóriába tartozó eszközökre, de mindez csak az Észak-Amerikán és Nyugat-Európán kívüli piacoknak köszönhető. Amennyiben viszont nem az eladott készülékek számát, hanem a bevételt nézzük, akkor továbbra is ez a két régió a meghatározó a táblapiac számára, hiszen itt a stagnálás ellenére jóval drágább készülékeket vesznek az emberek. A következő években folytatódhat ez a trend, a legtöbb értékesített tablet a világ egyéb részein talál majd gazdára.
Májusban a Morgan Stanley befektetési bank módosította a táblagépek globális piacának növekedésével kapcsolatos előrejelzéseit, majd az is kiderült, hogy csökkenőben van az Apple termékei iránti kereslet. Az IDC július végén még azt közölte, hogy az év második felében is nőni fog a piac, de az értékesítési adatok elmaradnak majd a tavalyi számoktól.
Jelentős mértékben csökkentette a táblagépek idei értékesítésével kapcsolatos előrejelzését az IDC piackutató cég. Az IDC korábban 12,1 százalékos növekedést prognosztizált, azonban ezt most 6,5 százalékosra mérsékelte. Mindez azt jelenti, hogy ha az előrejelzés helyesnek bizonyul, úgy az idén 233 millió darab készüléket adhatnak el. Tavaly Észak-Amerikában és Nyugat-Európában összesen 25, míg a világ többi részén 88 százalékkal nőtt a táblapiac. Idén Észak-Amerikában és Nyugat-Európában ez 0 százalék lesz, míg a világ más régióiban 12 százalék, 2018-ban pedig várhatóan mindössze 4, illetve 5 százalék.
Jean Philippe Bouchard, az IDC tabletekért felelős kutatási igazgatója szerint ha a regionális dinamikát vesszük figyelembe, akkor látható, hogy van még kereslet a termékkategóriába tartozó eszközökre, de mindez csak az Észak-Amerikán és Nyugat-Európán kívüli piacoknak köszönhető. Amennyiben viszont nem az eladott készülékek számát, hanem a bevételt nézzük, akkor továbbra is ez a két régió a meghatározó a táblapiac számára, hiszen itt a stagnálás ellenére jóval drágább készülékeket vesznek az emberek. A következő években folytatódhat ez a trend, a legtöbb értékesített tablet a világ egyéb részein talál majd gazdára.
Májusban a Morgan Stanley befektetési bank módosította a táblagépek globális piacának növekedésével kapcsolatos előrejelzéseit, majd az is kiderült, hogy csökkenőben van az Apple termékei iránti kereslet. Az IDC július végén még azt közölte, hogy az év második felében is nőni fog a piac, de az értékesítési adatok elmaradnak majd a tavalyi számoktól.